Normal temperatur igjen, ODA og det gror ute på balkongen

Heisann og god søndag!

I dag har det endelig kommet skyer på himmelen, og det er heldigvis ikke så varmt. Temperaturen ligger på +22,6C, som er en behagelig temperatur.

Jeg sjekket værvarslet for uka som kommer, og det ser ut som vi får temperaturer som passer meg mye bedre enn det vi har hatt. Så får vi også håpe at det regnet som er meldt, er mer enn at det bare blir litt vått oppå bakken. Vi trenger et ordentlig regnskyll nå 🤞.

Til morgenen i dag var jeg inne hos ODA og bestilte noen varer jeg helt glemte å kjøpe før helgen, som kattesand, dusjsåpe, bodylotion + litt til. Jeg ba om hjemlevering mellom 7 – 13 i morgen, så jeg må opp tidlig i fall jeg ligger først i køen.

Ute på balkongen vokser og gror det ganske fint, til tross for varmen vi har hatt de siste dagene. Ildtoppene stortrives når det er varmt, noe jeg har erfart fra tidligere år også. Rosen jeg kjøpte i fjor klarte seg ikke så veldig fint over vinteren, og har produsert 1 knopp som nå er i ferd med å springe ut. Da jeg så på den i går, fjernet jeg litt spindelvev fra potten. Det var så sterkt lys at jeg så ikke om det faktisk bare var edderkopp spinn eller om det var utøy igjen. Skal se litt nøyere etter senere i dag. Håper virkelig ikke at det er utøy, for da er rosen definitivt ferdig.

Popcorn gresset har bare vokst og vokst, og har vel egentlig vokst seg ut av potten den står i så jeg må se om jeg har en større en et eller annet sted. Hvis ikke må jeg kjøpe en til uken.

Planene for denne dagen er ikke spesielt spennende. Har tenkt å sitte ute på balkongen nå som temperaturen er bedre, og lese å senere skal jeg friske opp hukommelsen på sesong 6 av Outlander, før jeg går løs på sesong 7 som ble lagt ut i går.

Håper du får en fin søndag 🥰

14 kommentarer
      1. Vi får jo mange ganger hetebølger i juni, og så normaliserer det seg. Er temperaturen mellom 22 – 25 midt på dagen, er jeg veldig happy. Jeg tror du kan ha rett i at regnet fordamper før det treffer bakken. Skulle noen dråper klare å nå bakken, tørker de nok fort inn 😉

    1. Helt enig, – mye bedre temperatur idag og deilig at det var overskyet! 👍 Jeg ser på yr, under kart (som viser nedbør – + 90 min.) at det skal regne nå, men foreløpig stemmer det dårlig her…. Håper virkelig det kommer endel etterhvert. Så fine plantene dine er! 🤩 En fin søndag ønskes deg også! 🤗

      1. Tusen takk, ja plantene har virkelig kommet seg 🥰 Det har kommet såpass mye regn her at det ble noen vannpytter, og jeg håper virkelig det kommer mer. Det hjalp ikke så mye på buskene inne i kroken så jeg må nok ta med vannkannen å tømme på litt i kveld eller i morgen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    2. Herlig med sol og fint vær, men når det blir så høye temparaturer som vi har hatt nå over lang tid, er det ekstra godt med både regn, skyer og lavere temperaturer. Vi er ikke skodd for syden her i Norge.

      1. Jeg er så enig med deg 😊. I tillegg så har jeg en leilighet som blir veldig varm når det er høye temperaturer ute, men i løpet av dagen i dag har det normalisert seg 😉 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Ja i dag har det virkelig vært deilig temperatur, og jeg føler at jeg an puste igjen. Har kunne bevege meg inne uten å renne helt bort, som jeg har gjort de sist dagene. Tusen takk, veldig fornøyd med hvordan plantene har kommet seg 🥰. Ha en fortsatt fin søndagskveld, klems 🤗

    3. Håper dagen din ble fin. Godt med slike rolige hjemmedager også. Artig med planter, håper det ikke er utøy på rosen din. Du må tidlig opp i morgen, ønsker deg en riktig god natt <3

      1. Dagen i går ble veldig fin, men i dag har jeg våknet opp med en kraftig forkjølelse. Jeg gikk tett på rosen i går, og så langt er det ikke antydning til utøy på rosen, så det ser ut at Petter eller Petra har vært på ferde. Tøft å stå opp i dag, men ODA kom tidlig så jeg la meg å sov noen timer etterpå 😊

    4. Bra med litt regn nå og gråvær. Men sola skal komme tilbake igjen snart. Var i Sandvika i går og på en liten operakonsert. Det var på Bakgården, en intim sted ute som det er mye kultur. Etter opera i går skulle det være storband fra samme scene. Ble ikke noe bading i går men sommeren er lang. Ny uke er her den siste før ferien. Ha en fin dag.

      1. Det gjorde godt med regn i går, men det skulle nok ha kommet enda mer. Helt greit med sol, så lenge vi ikke ender opp med +30 igjen. Jeg er nok ikke så veldig glad i Opera, men skrur ikke av radioen om det kommer noe der. Ha en fortsatt fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg