Noen ganger tar alt bare lang tid 🤦🏻‍♀️

 

Image by Sergey Semenov from Pixabay

Heisann!

Ute er det en del skyer som forsøker å skygge for sola, men den klarer å stikke igjennom noen stråler innimellom allikevel. Temperaturen utenfor vinduet mitt ligger på +18,9C.

Sitter å nyter formiddagen med den første koppen med kaffe, som i dag er i den lilla Lykkekoppen. Å på koppen står denne teksten:

La det ligge igjen litt kjærlighet hvorhen du går

Planen min i går var at jeg skulle komme meg i butikken å handle litt før det ble alt for langt på dagen. Sånn ble det ikke…. For først ringte naboen inn og trengte hjelp, ikke en gang med 3 eller var det 4 ganger. Siste gangen var jeg også inne der for å hjelpe henne. Da jeg kom inn igjen var jeg fast bestemt på at jeg skulle stelle meg og komme meg ut av døra. Sånn ble det ikke…. For da ringte tanten min som jeg ikke hadde snakket med på ca 1 måned eller mer. Det ble ikke den lange samtalen, for hun var ikke helt i form etter å ha vært sengeliggende i noen dager med influensa.

Folk hadde tydeligvis ikke kommet fra ferie enda, for det var lite folk i butikkene til å være en fredag ettermiddag. Det var deilig å slippe å gå i kø og stå i kø til kassa når jeg kom så langt 😉

Da Bestisen og jeg var på kino å så på Indiana Jones filmen her for en uke eller to siden, var det klipp fra en kommende film. Nemlig Haunted Mansion med mange kjente skuespillere i rollene. Det er en skikkelig spøkelsesfilm, og jeg har veldig lyst til å se den. Jeg liker ikke normalt å bli skremt, men har allikevel lyst til å utfordre meg selv til å se filmen. Må spørre Bestisen om hun har lyst til å bli med meg, for hun er ikke like pysete 🤔

På tide å få i seg litt mat kanskje, for så langt har jeg ikke kommet enda.

Planer for lørdagen: Vel den store samlingen med planter i alle størrelser trenger noen dråper med vann og en dusj. De andre planene jeg har skal jeg heller fortelle om senere i dag, eller i morgen 😉

Håper du får en fin lørdag 🥰


14 kommentarer
    1. Da fikk du i hvert fall lagt igjen kjærlighet til naboen din da 😍

      Jeg kjenner meg igjen i at noen ganger tat ting tid, eller TTT som jeg kaller det pga uforberedte heftelser.

      Merker også her at folk er på ferie, for det er mindre folk på butikken, og faktisk mindre trafikk på veiene.

      Haunted Mansion tørr jeg ikke se, for jeg liker ikke filmer hvor jeg blir skremt. Er verdens største pyse på det området.

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Naboen har to voksne døtre, men begge to er for tiden på ferie så jeg prøver å steppe inn å hjelpe henne litt. Ble litt mye i går, men det er glemt i dag og damen var fornøyd 🥰 Jeg tror filmen ikke bare er litt skummel, men også litt morsom ut i fra klippene jeg så. Skal nok klare å komme meg igjennom den uten å gjemme meg bak jakka 😉 Folk kommer nok hjem fra ferie denne helgen, så til uka er det full rulle igjen over alt. Klems 🤗

    2. Du er i hvert fall en god hjelper for naboen din, hun er heldig som har deg.
      Drar du på den filmen må du fortelle hvordan den var.
      Har vanna planter her også, fikk kjøpt meg jordbærplanter og de står i krukker. Koselig med slik pusling, syns jeg. Riktig fin lørdag til deg <3

      1. Jeg prøver å hjelpe henne når hun ringer inn eller er på døra, og nå som familien hennes er på ferie er det jo ingen andre å spørre for henne. Skal helt klart fortelle om filmen etter å ha sett den, og jeg skal spørre Bestisen om hun vil være med å se den når vi treffes senere i dag 🙂 Jeg har ikke kommet meg fra PC’n enda, men nå har jeg vært på besøk hos blogg naboene å det er på tide å ta runden med vannkanne og i tillegg dusje de som trenger det. Klems 🤗

    3. Tøff du da som tør å se på spøkelses- og skrekkfilmer. Det gjør absolutt ikke jeg, og ikke vil jeg heller😅 Så på Shining/Ondskapens hotell for mange år sida, og slet med den opplevelsen lenge😳 Bestemte meg for da; aldri mer😝

      1. Jeg tror ikke at dette er den mest skremmende filmen, og ut i fra klippene jeg så er den litt morsom også. Jeg husker at jeg leste boka Shining først, og den skremte vannet av meg. Verre ble det da vi så filmen på Colosseum kino som den gang kun hadde en sal med et gigantisk lerret. For er det en ting Jack Nicholson kan, så er det å være skremmende. Syntes fortsatt at den er skummel, og er ikke en film jeg ikke ser igjen. Klems 🤗

    4. Godt hun har deg til å hjelpe seg! <3 Tidlig på morgenen og seint på kvelden er de tidene med minst folk i butikken, så best da synes jeg. Fredag ettermiddag pleier å være travel, men greit når mange er på ferie. 🙂 Håper du får med Bestisen, for spøkelsesfilmer pleier å være skikkelig skumle, og ikke noe gøy å gå ut igjen til bilen da, ihvertfall om det er mørkt! Ønsker deg en fortsatt fin lørdag! 😀

      1. Jeg er jo ikke noen morgenfugl, så beste for meg er nok å gå sent om kvelden når de fleste andre er hjemme 😊 Jeg nevnte for Bestisen i går om å gå å se filmen, og hun virket ikke uvillig så vi får se 😏 Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    5. Tok en ur i skogen i ettermiddag og bada. Det var deilig men har bada i varmere vann før. Jeg bader så lenge det er vær til det og opphold, ut august kanskje. Det er nesen kø på kinoene nå for tiden på grunn av Oppenheimer og Barbie. Skal bli øl- og vinservering på kino her i byen også slik som det er i Oslo og Bergen. Skjønner ikke hvorfor. På kino skal man se film og ikke gå derfra med promille i blodet. Tror neppe det blir flere kinobesøk av den grunn. Ha en fin kveld.

      1. Jeg liker jo at det ikke er så kaldt i vannet om jeg skal bade, så allerede nå blir det for kjølig for meg. Har fått med meg at mange vil se de to filmene, men tror nok ikke det blir noe for meg. Helt enig, alkohol på kino hører ikke hjemme. Ha en riktig god søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg