Noen ganger fungerer ikke hjernen min som den skal 🙈

På tide å få seg en klipp nå…

Heisann!

Ute kommer det noen små snøfnugg, men ikke så mye ende. De som mener de forstår seg på det, sier det skal komme en del… Temperaturen ligger på -12,4C 🥶

Noen ganger fungerer bare ikke hjernen min som den skal, og den siste uken har det vært et faktum. Jeg tenker da på det at jeg har irritert meg over at jeg ikke lenger kan skifte skrifttype mm, som jeg har sutret over et par ganger og det senest i går. Så vettu får jeg en hyggelig kommentar fra Kari,  som sier at det fungerer hos meg 😊. Jeg bare trykker på ikonet til venstre for “T” på meny linjen. Da går det opp et lys for meg, for det hadde jeg jo faktisk sett selv for ikke lenge siden 🙈 Å bare ved et tastetrykk var alt tilbake til normalen igjen. Må jo bare takke Kari for hjelpen 🫶🏼

Litt senere i dag skal jeg til frisørdamen, og det skal bli godt å få litt orden på fjonene igjen. Det ser kanskje ikke så langt ut på bilde, men det er langt nok til at det ikke samarbeider med meg lenger. Frisørdamen min blir ikke tilgjengelig på en del uker framover, så det var viktig at jeg fikk time nå. For jeg kunne ikke ha ventet til hun var tilbake, og det fristet ikke å gå til en ny frisør(dame) som ikke kjenner håret mitt.

I går brukte jeg mye tid på plantene mine, som jeg også sa jeg skulle. Gikk først rundt med en saks og klippet vekk det som var tørt og avblomstret. Å det var dessverre en god del. Etterpå gikk en Kaktus, en Calathea, en Azalea og 2 Coleus i søpla. Vanligvis syntes jeg det er veldig trist å kaste planter, men alle disse var passert redning så det var greit. De fleste av dem var pottet om og hadde god jord uten masse røtter, så den sparte jeg til senere bruk. Før jeg gikk rundt med fuktighetsmåleren og vannkannen, omorganisert de plantene jeg hadde igjen. Det blir hardt å ikke kjøpe nye å fylle opp “litt”, men jeg skal stritte i mot i det lengste 😉

Jeg skulle ha vært hos Arbeidsstua i Lørenskog i dag, men droppet det denne gangen ettersom jeg skal til frisørdamen. Hadde nok klart begge deler, men syntes det ble litt stressende. De blir nok ikke så mange, for det var flere enn meg som meldte fra at de ikke kom.

På tide å fylle opp kaffekoppen for andre gang i dag ☕. Kjenner at kroppen trenger mer enn en kopp for å komme ordentlig i gang.

Håper du får en fin tirsdag 🥰


8 kommentarer
    1. Må snart klippe meg litt igjen jeg også.. som ditt ikke så langt , men trengs å “friskes”opp litt 🙂 Aldri bytta skrifttype på bloggen.. men kjekt når noen kan hjelpe med slike tekniske ting..Klem og fin dag videre <3

      1. Vi som har kort hår og ønsker å ha det, må nok gå litt oftere til frisøren for å friske opp. Mitt hår er jo så tynt og mykt så det vil ikke samarbeid om det blir litt langt 😉 De fleste bryr seg nok ikke om å endre skrifttype på bloggen, men jeg er jo sånn skrudd sammen sånn at jeg vil ha noe som skiller seg ut. Denne gangen var det Kari som kunne hjelpe, og jeg er evig takknemlig. Klems 🤗

    2. Av og til blir hjernen min koblet ut. Det blir kaos i mange sammenhenger grunnet dårlig forberedelser og planlegging. Var kaldt i dag og det er meldt snø men håper det blir sommer i år også. Hører podkasten om Adam. Var ei 33 år gammel dame fra Praha som kledde seg ut og oppførte seg som en gutt på 13 år. Hun gikk på skole i Oslo og der ble alle lurt trill rundt. Hun ble oppdratt delevis i en sekt og det er mye rart man kan høre om i den podkasten. Det hele er fakta, slike ting liker jeg. Det er resteuke for min del. Det ble rester av taco i går og det blir vel rester av gryterett i dag. Men nå må jeg hjem og satser på og legge meg litt seinere i dag enn i går. For i går sovna jeg kl 1830 – helt skutt og trøtt i går. Sov nesten uavbrutt til kl 0245. Av og til er søvn en meget god medisin. Ha en fin kveld.

      1. Det er ikke alltid hjernen klarer å ta inn alt som skjer, og da kobler den ut. Min gjorde tydeligvis det denne gangen. Jeg har ikke hørt så mye på podcast i det siste, men jeg liker å høre å True crime historer og det finnes en del av det der ute. Jeg laget en stor kjele med lapskaus i går, som jeg skal ha i dag også + at jeg skal fryse ned resten så jeg har til andre dager. Ha en fin torsdag

    3. Greit å få hjelp til ting iblant, for om det er lenge siden så er det fort gjort å glemme! 🥰 Idag var det strikkekino på biblioteket, men det glemte jeg! 🙈 Det er ca -23 her, så kanskje like greit å ikke ha bilen stående der uten tilgang på motorvarmer. Så litt på 20 spørsmål på NRK, – gamle episoder men artig å se.📺 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag! 🤗

      1. Som regel finner jeg ut av ting selv når det gjelder data, men ikke denne gangen. Da var det veldig fint at Kari kunne gi meg tips om hvordan jeg kunne fikse det 🥰 Jeg så på FB at de skal starte opp igjen Strikkekino i Lillestrøm, men har ikke kommet lenger enn at de har spurt om hvilke dager folk vil ha det på. Det har heldigvis ikke vært så ekstremt kaldt her i Oslo, men heller det enn det forferdelige snøværet vi hadde i går. Var jo rene stormen ute. Har sett noen av disse 20 spørsmål programmene jeg også, og syntes de er artige å se igjen. Husker jeg hørte dem på radioen da jeg var yngre. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    4. Hyggelig å kunne hjelpe! 🤗 Jeg vet veldig godt hvordan det er når hjernen ikke virker, og hos meg skjer det spesielt når jeg er sliten og utmattet. Synd med de plantene som ikke fikk være med deg lenger, men de er jo ikke uerstattelige.:-) Lykke til med fjon og hår! Frisøren min har sluttet. Har gått hos henne i nærmere 30 år, så jeg er i villrede om hva jeg skal gjøre nå…

      1. Var veldig takknemlig for hjelpen ❤️ Jeg fikk klippet meg, og har igjen blitt hårkort som jeg liker å ha det. Min frisørdame gikk av med pensjon for snart 3 år siden, eller er det to 🤔, men hun tar meg og noen få andre privat og det er jeg takknemlig for. Hun har ødelagt armene sine pga faget sitt og skal inn å skifte skulderledd i morgen, og da går det en del uker innen hun orker å klippe igjen. Ha en fortsatt fin dag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg