Noe(n) flytter ut, og så treffes VIP Gjengen igjen 😊

Image by Bianca Van Dijk from Pixabay

Heisann!

Ute var det sol da jeg sto opp, men nå har det lagt seg et tynt lag med skyer som skjermer for sola. Temperaturen er det ikke noe å si på, for den er på +20,3C.

Det var litt stille fra meg i går, og grunnen var en skikkelig ugrei mage og kvalme. Jeg hadde i grunnen mer enn nok med meg selv, og da var det greit med en liten fridag fra sosiale medier.

Jeg har akkurat snakket med Bestisen, som kunne fortelle at hun blir skrevet ut av sykehuset i dag. Hun gledet seg til å komme hjem og til rolige forhold hvor hun får sove igjennom hele natten. For det er jo ikke noen ferie å være på sykehuset, når de kommer å gir medisiner og andre ting hele døgnet. Da trenger man jammen å hvile når man kommer hjem, og det må hun nok også. Tar nok noen uker til før hun begynner å føle at kroppen er tilbake til normalen igjen.

Til tross for at jeg ikke var helt i slaget i går, fikk jeg da tømt skittentøysboksen og slengt klærne i vaskemaskinen. De er ikke helt tørt enda, så jeg må vente med å ta sengetøyet mitt som jeg tok av til morgenen i dag. Har man ikke tørketrommel og nok stativ å henge ting på, ja så må det deles opp.

I dag flyttet både Popcorn gresset og kattegresset ut på balkongen. Begge to har vokst noe voldsomt de siste dagene, så det var på tide å sette dem ut. Kattegresset hadde vokst opp igjennom luftehullene på det lille drivhuset, og jeg kunne se at Vinja hadde vært der å forsynt seg i løpet av natten. Noe hun også gjorde når jeg satte det ut på balkongen 😸.

Senere i dag skal jeg treffe VIP Gjengen i det nye lokalet vårt, for noen timer med sosialt samvær og håndarbeide. Jeg er ferdig med de strikkeprosjektene jeg har holdt på med, så i dag skal heklenålen få svinge seg i stedet for strikkepinnene. Fant ut at jeg må bli ferdig med pleddet med mosaikk-ruter. Det har ligget alt for lenge, og trenger å bli ferdig nå, før jeg starter opp med noe annet… Trur eg 🙈.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰


6 kommentarer
    1. Ja, godt å komme hjem og hvile seg, og så har hun vært igjennom noen tøffe tak. Godt formen din har bedret seg også, – ugrei mage og kvalme blir man så slapp av. Nydelig vær om dagen, så gressene dine kommer til å trives ute på balkongen! 🥰 Kos deg på treff med gjengen! 🤗

      1. Ja nå tror jeg Bestisen er glad for å komme hjem, selv om formen hennes ikke akkurat er på topp enda. Jeg tror at den ugreie magen og kvalmen kom av at det har vært så stresset, sovet dårlig og spist usunn mat. Det er litt overskyet men sola strever med å komme igjennom i dag, så både gresset og jeg trives godt på balkongen. Skal bli koselig å treffe jentene igjen, for jeg har ikke sett dem på så lenge. Klems 🤗

    2. Bra at Bestisen kan komme hjem. Hvem lærte deg strikkekunsten? Min far strikket litt husker jeg men kanskje ikke så mye som min mor. Min søster har nesten alltid noe og strikke på. Hun har helt dilla og elsker den slags. Det er fint vær om dagen og skal bli varmere om noen dager. Må skaffe nye sko slik at jeg ikke får vondt i tærne, mulig jeg drar ut etterpå. Sko handler jeg ikke på nett, alltid en fordel når man kan prøve ting og ikke minst finne rett par med det samme. Så nå håper jeg det er salg. Ha en fin kveld.

      1. Det var nok min mor som lærte meg å strikke. Hun var veldig dyktig og strikket både til oss i familien, men også på bestilling. Temperaturen er nydelig nå om dagen, og selv om det kom en regnskur og ser litt utrygt i dag også fortviler jeg ikke. Ha en fin tirsdag.

      1. Bestisen syntes det var veldig godt å komme hjem, og jeg skal opp en tur til henne i løpet av dagen. Lovet å handle litt mer kattemat + litt annet hun trengte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg