Noen banket på soveromsvinduet mitt

Heisann og god mandag!

Ute er det overskyet i dag også, men jeg syntes jeg så sola en kort stund tidligere. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +15C.

Jeg hadde bestemt meg for å sove lenge i dag, og satte ikke på alarmen da jeg la meg. Det ble det ikke noe av, for rett etter kl 9 ble jeg revet ut av søvnen av det levenet. Trodde først det kom fra en av naboene, som når noen hogger opp badegulvet, men det var ikke det. Bråket kom nede fra gata hvor de ikke er helt ferdig enda. Prøvde å sovne igjen, men det gikk ikke så jeg sto opp å tok morgenstellet til Vinja.

Akkurat nå hørte jeg at det banket på soveromsvinduet mitt, og på vannbrettet satt en skjære. Den var ikke redd når jeg gikk bort for å se litt nærmere på den, bare satt der å kikket på meg. Vinduet sto på lufting så det var ingen fare for at den skulle komme inn, men den var nysgjerrig å stakk nebbet inn for å undersøke. Mobilen lå selvsagt på ladning i stua, og da jeg gikk å hentet den for å ta bilde/filme hadde den nysgjerrige skjæren forsvunnet. Det var allikevel en artig opplevelse, selv om den ikke ble foreviget.

Jeg åpnet den ene vinflasken i går, Pedro del Castillo fra Argentina, og koste meg med et glass ut på kvelden. Den var slettes ikke ille på smak, og en jeg faktisk kan komme til å kjøpe igjen senere en gang. Jeg drikker så sjelden alkohol, så et glass var mer enn nok for meg kjente jeg…

Planen for dagen er ikke så veldig spennende, for jeg skal bare rydde, støvsuge og vaske klær. Etter det får jeg se hva jeg finner på 😉

26 kommentarer
    1. Så kjedelig å bli vekket av veiarbeidet da…..
      Artig med disse fuglene som banker på vinduet av og til 🙂 Og av og til får man de på bilder og film også .-D lag deg en fin fin mandag! klems

      1. Nei ikke den beste måten å våkne på, men forhåpentlig er de vel snart ferdig.
        Det var veldig artig med Skjæra som banket på vinduet, noe den aldri har gjort før. Mulig den så en refleksjon av noe spennende i vinduet, som den hadde lyst på. Ha en fortsatt fin mandag du også, klems 🤗

    2. Så bra vinen var ok, jeg kjente ikke til noen av de du kjøpte. Jeg tenkte jeg skulle sjekke de litt nærmere, men tiden har løpt fra meg.
      Deilig med et glass vin, jeg liker hvitvin og rose på sommeren. Rundt juletider, går det på rødvin..
      Men den rødvinen det er bilde av en bil, er både billig og god. Det er bra vin kommer i plastflaske, kjekt å ha med på tur 🙂 for dem som tar med litt å drikke når man er på hyttetur o.l.
      Klemmer <3

      1. Ja jeg syntes det, og spesielt ettersom jeg selv hadde valgt den ut. Jeg kan nok være enig med deg at hvitvin er hyggeligere å kos seg med om sommeren. Skal google den vinen du nevner, eller se etter den om jeg er innom polet senere i sommer. Takk for tipset 🤗 Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    3. Det vil jeg si var en spesiell opplevelse. Veldig artig med slike opplevelser.
      Vin har jeg på årsvis tenkt jeg skal notere når jeg drikker vin, om det er en god vin jeg kan tenke meg senere. Men har ikke kommet i gang med det enda. Riktig fin mandag til deg <3

      1. Ja det var litt spesielt med skjæra banket på vindu, men ikke at den sitter på vannbrettet. Ofte så sitter jo Nøtteliten der også å kikker inn 😉. Jeg har heller ikke vært noe flink til å notere ned gode viner jeg har fått, og kanskje det er nå vi skal begynne begge to 😊 Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    4. Kjedelig å bli vekket av veiarbeidet, og slikt bråker jo forferdelig!

      Kjempekoselig med fuglebesøk 😊 Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine så skvatt jeg på natten. Trodde det banket på ruten, men så var det rådyr som drev og beitet på noen klatreblomster som foreldrene mine hadde på huset.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    5. Det ble en ur på CC i dag, la igjen noen kroner der men tror det blir en stund til neste gang. Noen skyer i dag og i morgen blir det regn så jeg på yr.no så det stemmer nok da. Har fugler på besøk på balkongen min. Blir vel inne resten av dagen tror jeg nok. Noe ny tur blir det neppe men skal litt luft skal jeg unne meg. Ha en fin kveld.

      1. Det går fort noen kroner når man drar på et senter, selv om man ikke har planlagt det. Akkurat nå skinner sola, men det hadde ikke gjort noe om det kom mer regn. Hadde ofte skjærer, hakkespett og andre bevingende venner på balkongen før jeg glasset inn balkongen. Har ikke vært ute i dag, for jeg har hatt ting å gjøre inne. Ha en fortsatt fin mandag.

      1. Ja det kan man trygt si, og det verste er at de ikke holdt på så lenge heller. Kan være at skjæra ville ha kontakt, eller så syntes den at den så noe spennende inne som burde undersøkes. Artig var det nå uansett 😉 Ha en fortsatt fin ettermiddag 🤗

      1. Vi har mange skjærer og ekorn dette året, og de kommer ofte på besøk 😊 Ja det er gjerne sånn at man ikke har fotoapparat eller mobil i nærheten når man virkelig trenger det 😉

    6. det var litt av en vekkerklokke :=)nei skjora vil vi ikke ha inn i hus,men att den banket på var spesielt,sløver her også i dag ,ute har det regnet uten stans siden jeg sto opp så jeg holder meg inne til i morgen

      1. Det var ikke en perfekt måte å våkne på, og helt umulig å sovne igjen etterpå. Tror det var det siste nå og at det var asfalten de holdt på med nå. Ser ut som om alle arbeidsmaskinene er fjernet i løpet av ettermiddagen. Det er nok best at skjæra holder seg ute, for med Vinja her inne ville det blitt litt av et leven. Klems 🤗

    7. Artig når fugler og dyr kommer nære innpå! 🥰 Så bra at du var fornøyd med vinen! Lite alkohol på meg, stort sett bare ved juletider, og da er det godt med likør e.l. synes jeg. Om du liker det, og er i Sverige, så vil jeg anbefale Carlshamns flaggpunsj. Her har det vært litt varierende vær, med sol og regn idag. Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Vi har mye ekorn og skjærer dette året, og de kommer på besøk hele tiden. Første gangen at skjæra banket på vindu, den som regel nøyd seg med å sitte ute i Tujaen å kikket. Ja vinen var god på smak, så den blir notert på listen over flasker som kan kjøpes igjen. Det blir ikke mye alkohol her heller, kanskje en øl på varme sommerkvelder. Ellers er det nok mest rundt juletider her også. Skal til Sverige i august, så da skal jeg se etter den du nevnte. Kan jo prøve den å se hva jeg syntes 🥰 Det kom ikke noe regn her i dag, har bare vært overskyet. Ha en fortsatt fin mandagskveld, klem 🤗

    8. Fuglebesøk er iallfall koselig å bli vekket av – sånn i forhold til mye annet lissom! 🙂 Deilig med rødvin innimellom – jeg tok nettopp et glass for å feire at jeg har nådd det store målet for denne ferien (iallfall ett av dem) – klem 🙂

      1. Hadde det enda vært skjæra som vekket meg, skulle jeg ikke brydd meg. Det var nok arbeidsmaskinene ned i gaten som laget leven på morgenen. Jeg drikker ikke så ofte alkohol, men et glass rødvin av og til er koselig. Blir spennende å smake på den andre flasken jeg kjøpte også. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg