Nest siste “Meldekort” er sendt og medisterkakene er ferdig stekt

Hei og god formiddag!

Ute er det oppholdsvær og grønn vinter, og iflg både Storm og yr.no så skal vi få se sola i dag. Tenk at de for en gang skyld er enig 😉. Temperaturen er nede på blått med -2,9C.

De siste dagene har det gått i et, og jeg har vært så sliten i både hode og kroppen at jeg har ikke orket å åpnet PC’n engang. Sett på den har jeg, men noe mer enn det har det ikke blitt. Nå føler jeg at hode er på plass og derfor kommer det nok flere innlegg i løpet av dagen.

Lørdagens sitat i adventskalenderen er:

Glem fortiden, tilgi deg selv og begynn på nytt her og nå.
av Bjørg Thorhallsdottir

Det ser ut til at alle sitatene i kalenderen er skrevet av henne… Jeg måtte ta meg en liten sniktitt for å se om det var sånn, og det var det 😉

På lørdagen sendte jeg også inn det nest siste meldekortet til NAV, og det uten at OCD’n min laget masse krøll for meg. Etter 3,5 år med timelister på jobb og hos NAV er det snart over. Litt rart er det jo, men samtidig veldig deilig. Jeg passet på å rydde i alle papirene min fra NAV og jobben, ettersom de lå hulter til bulter i en mappe. En jobb jeg skulle ha gjort for en stund siden, men ikke har prioritert.

Medisterkaker in da making…

På lørdags formiddagen hentet jeg fram medisterdeigen jeg hadde til langtidstining i kjøleskapet, og begynte å lage medisterkaker. Jeg sjekket på fredagen at jeg hadde det jeg skulle bruke av krydder og potetsmel, og for en gang skyld hadde jeg alt i skapet. Som regel bruker jeg å ha over 1 kg med medisterdeig, sånn at det blir mange kaker. Denne gangen hadde jeg bare kjøpt 800 g, og fikk 16 stk i normal str og 1 liten tass til smaking. Glemte helt å smake før jeg stekte alle sammen, og kjente etterpå at jeg kunne nok ha krydret bittelittegranne til. De ble gode allikevel kan jeg love 😉

Det var lenge siden jeg hadde snakket med tidligere kollega/venn Terje, så jeg ringte han for å prate litt men også for å høre om vi rakk å møtes føre jul. Ettersom han skulle reise bort og være borte fra før julehelgen i tillegg til å jobbe var det ikke så lett å finne et tidspunkt. Vi fant til slutt en dato som passet for begge to, og Bestisen. Det ble jo ikke en liten prat, men en laaang og hyggelig samtale på over 1,5 time 🤣

Jeg har holdt igjen å vaske klær ol i avvente av litt billigere strøm, men på lørdagen fikk strømpris være strømpris og jeg fikk tatt unna sengetøyet sånn at jeg kunne ta resten på søndagen.

Etter å ha fått unna en megastor oppvask (har ikke oppvaskmaskin), gikk lufta helt ut av meg som en ballong med et hull i. Jeg dumpet ned i godstolen, og der ble jeg sittende uten egentlig å orke noe mer den dagen… Pakket meg inn i pleddet mitt, og da var ikke Vinja sen om å komme å ligge i fanget mitt. Å da vettu, tok det ikke lang tid innen vi sovnet begge to 😉

 

5 kommentarer
    1. Ja, det skal sikkert bli godt Ã¥ slippe Ã¥ sende inn meldekort, og snart er du ferdig med Ã¥ jobbe ogsÃ¥. Jeg har vært selvstendig i alle Ã¥r, med noen fÃ¥ Ã¥r pÃ¥ regnskapskontor, men savner ikke kolleger som jeg vet kan være vanskelig for mange som blir pensjonister. 🙂 Godt Ã¥ fÃ¥ stekt opp medisterkaker, – da er det i boks til jul. Ha en fortsatt fin mandag! 😀

      1. Ja nå skal det bli deilig å være ferdig med alt sammen, både kort og jobben. Jeg føler ikke at jeg har så veldig samhold med kollegene lenger, så jeg tror ikke at jeg kommer til å savne dem. All maten er i hus, ribbe, medisterpølser og medisterkakene å da kan bare jula komme. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg