Nest siste dagen, og ting har falt på plass

Image by Natalia Lavrinenko from Pixabay

Heisann!

Ute er det en fin vinterdag i dag med masse snø på bakken, for jammen kom det mye i løpet av dagen og kvelden. Temperaturen hadde krabbet ned til -9,8C.

Jeg klarte å forsove meg i dag, og måtte sette inn turbogiret for å ikke komme alt for sent på jobben. Tenkte ikke på at det lå x-antall cm med snø foran garasjeporten, som måtte fjernes før jeg kunne kjøre ut bilen. En av vinterens mange gleder 😉 Det gikk greit å både gå og kjøre oppe hos meg i de stormfulle høyder, men nede i Oslo sentrum holdt jeg på å gå over ende flere ganger på veg fra t-banen. De hadde saltet fortauene, noe som gjorde dem såpeglatte 😜

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Noen ser bare mørket, andre ser stjernene!
av Björg Thorhallsdottir

Tidligere i dag hadde jeg møte med en representant for HR-avdelingen, og fikk svar på en del spørsmål jeg hadde i forbindelse med at jeg slutter. I tillegg til at jeg fikk ordnet noe annet viktig også, så nå er skuldrene tilbake der de skal være. Etterpå hadde jeg en kort samtale med sjefen, om ting han skal ordne i morgen og litt lengre fram. I tillegg til at vi avtalte at han blir med meg ned når jeg går i morgen, for å levere inn PC’n og adgangskortet mitt. Det er sikkert noen papirer som må signeres også tenker jeg.

I kveld skal jeg i Lørenskog Hus på julekonsert, for å høre på Oslo Gospel Choir. Jeg gleder meg sykt til konserten, for jeg har ønsket å høre dem før jul i flere år men det har aldri blitt noe av. For er det noen som klarer å hente fram julefølelsen så er det nettopp dem. Har du vært på konsert med dem?

Glad konserten er i dag og ikke i går, for da var det kaos på veiene og det hadde sikkert tatt evigheter å komme fra Oslo til Lørenskog. Noe som normalt bare tar 10 – 15 minutter, avhengig av trafikken.

Da må denne dama jobbe litt igjen, og så håper jeg at du får en fin onsdag 🥰

 

20 kommentarer
    1. Å, nå fikk jeg lyst til å være med deg på konsert. Har ikke vært på konsert med dem, men kjente noen som var med og sang der på 90 tallet, og har hørt dem masse. Har cd,er av dem også. Kos deg masse!
      Blir nok rart å levere inn kort og pc, og være ferdig med jobben etter så mange år, men det blir nok godt tenker jeg. Klem <3

      1. Ja det hadde vært gøy, men nå er det litt sent denne gangen 😉 Jeg har slitt ut den blå jule cd deres to ganger, og måtte skaffe ny. Nå har jeg lastet den ned på Spotify, så da går det litt lettere. Hittil har jeg hatt det helt greit med at det snart er over, men jeg tenker at når dagen kommer i morgen med avslutning og alt det som hører med, så blir det nok litt vemodig. I det jeg går ut av døra tenker jeg at det er glemt igjen. Klems 🤗

    2. God jobbings, og lykke til med innspurten! Håper det blir fint og godt! Jeg husker lite av min avslutning på jobb, men det var heller ingen “villet” avslutning, siden jeg måtte slutte pga helsa. Hadde stor tro på at jeg ville kunne komme tilbake, men nå har jeg sluttet å tro på julenissen. 😀

      1. Takker og bukker og neier, og så svinger jeg meg i ring 🎅 I mitt tilfelle ble jeg i utgangspunktet overtallig etter en omorganisering i fjor, men fikk lov til å jobbe ut dette året her. Etter det hadde jeg ingen jobb, men jeg fortvilte ikke av den grunn ettersom jeg hadde bestemt meg for flere år siden at jeg ikke skulle jobbe lenger enn til fylte 62 år. Tja julenissen 🤔 Tror kanskje litt på han jeg 😉 Klems 🤗

    3. Neppe mange som har jobbet i samme firmaet hele livet. Blir nok en tale eller to, kanskje en sang + blomster og mulig sluttpakke til deg i morgen. Og du har aldri kommet for seint til jobben noen gang? Var på coop og skaffet noe til middagen som blir laks. Tar en kiwitur siden i kveld med pant og brukte batterier og melk med hjem. Glatt og kaldt er det men det skal bli væromslag så man må bare nyte kulda så lenge den er her. Klager vi nå har vi glemt hvordan det var da vinter var vinter. Ha en fin kveld.

      1. Nå i dag er det ikke “in” å jobbe lenge på et sted, noe det var da jeg begynte å jobbe. Å jo da, jeg har kommet for sent mange ganger jeg… Ikke lett å være tidlig på jobb når du er D-menneske. Noen sluttpakke er det ikke snakk om, og jeg håper virkelig ikke det blir sang og mange taler. Da går jeg…. Nede i Oslo sentrum var det ikke noe godt å gå, for det var så sleipt at bena sklei i alle retninger. Klarte heldigvis å holde meg på bena, men bare så hvitt. Jeg har nok ikke glemt hvordan vinteren var før, med -30C og litt lavere også med mye snø. Likte ikke vinteren da, og jeg liker den ikke nå heller 😉 Ha en fin onsdagskveld.

      1. Ja dette tror jeg blir veldig bra, og jeg gleder meg virkelig. Det var kanskje ikke helt sant at jeg ikke har opplevd dem på scenen, for det har jeg men ikke som hovedattraksjon. De har vært med Sissel Kyrkjebø da hun hadde julekonserter for noen år siden. Klems 🤗

    4. Rart og vemodig å slutte, både for deg og de som mister en hyggelig kollega! ❤️ De setter sikkert pris på om du tar en tur innom på besøk på jobben etter at du har sluttet også 🥰 Kos deg på konsert! Jeg har ikke opplevd de annet enn på TV, men det blir jo ikke det samme.

      1. Det var litt rart når jeg gikk ut døra for siste gangen i går, og jeg hadde litt klump i halsen. Jeg vet ikke om jeg kommer til å stikke innom, for folk er busy med møter og prosjekter så mest sannsynlig er det ikke så lett å treffe noen på plass. Husker jo det når andre pensjonister har forsøkt å komme på besøk, så har vi ikke vært på plass. Det må i så fall avtales i forveien. Konserten var forresten fin, og det kommer et eget innlegg om det. Klem 🤗

    5. Godt å høre at alt har ordnet seg og at ting er på plass.
      Det blir sikkert litt vemodig å gå ut døra for siste gang vil jeg tro.
      Er det en julekonsert jeg gjerne skulle vært på, men aldri har, så er det Oslo Gospel Choir.🤩
      Kos deg!🎄🌟

      1. Ja nå har alt ordnet seg, men jeg blir ikke akkurat rik av å gå av med AFP… Jeg hadde det helt fint med at det var siste dagen, helt fram til jeg skulle gå og så levere inn PC og adgangskort. Da fikk jeg klump i halsen, noe som hang i til litt ut på kvelden. Nå går det helt fint. Konserten var helt fantastisk og det var alt jeg kunne ha drømt om å enda litt mer. Skal skrive litt om det litt senere i dag eller i morgen. Klem 🤗

    6. Håper konserten ble bra 😊

      Jeg har vært på konsert med Oslo Gospel Choir 3 ganger. Den første konserten var da de spilte inn sin første CD i Maria Kirken med Sissel Kyrkjebø som solist. Venninnen min og jeg satt på 1.rad.

      Så var jeg på konsert i Olavshallen i Trondheim, og så var jeg på julekonsert i Trondheim Spektrum med Prinsesse Märtha Louise som solist.

      Vil tro du følte det vemodig da du gikk ut døren for siste gang, men godt når brikker faller på plass.

      Søsteren min gikk av i februar i år, og hun koser seg som pensjonsit.

      Har vært kjempekaldt her også, Vi har hatt ned mot minus 17 grader. Det er litt vel kaldt ja.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Konserten ble var alt jeg hadde drømt og håpet på + enda litt til. De leverte og ikke bare jeg hadde en fin opplevelse. Ja det var litt rart når jeg gikk ut av døra for siste gang, litt vemodig og følelsen hang i litt utover kvelden. Den dagen var det også veldig kaldt her -15C, så har det vært -8C og nå i dag -10C. Liker ikke at det er så kaldt, for jeg blir så fryktelig stiv i hele kroppen. Ha en fin fredda, klem 🤗

    7. Et veldig fint sitat der altså 🙂

      Og så godt at ting nå har falt på plass!

      I kveld skal jeg og C på Oslo gospelkor konsert – og vi gleder oss!
      klem

      1. Det var et av mine favoritt sitater 🤗, og et av de som skilte seg litt ut. Å så gøy at dere også skal på Oslo Gospel Choir konsert, og jeg håper virkelig at dere får en like fin opplevelse som jeg alle de andre i salen hadde. Tror også at det kan vanke en liten overraskelse til dere også, så derfor skal jeg vente til sent i kveld med å skrive om mine opplevelser 😉 Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg