NAV, HR, forsikring og oppdateringer…

Image by Eduardo RS from Pixabay

Hei og god formiddag!

Nok en nydelig dag denne siste dagen i pinsen, med blå himmel og sol. Bare noen tynne lyse skyer her og der som skjermer for at himmelen skulle ha vært knallblå. Temperaturen denne formiddagen er +18,7C.

Balkongdøren står åpen, og Vinja har allerede vært ute på sin morgen runde å undersøkt om noe er annerledes enn det var i går kveld 😺 Akkurat nå ligger hun på sengen min og dormer seg litt. Det tar jo på å inspisere både inne og hva som skjer ute på bakken.

I dag har jeg en del kontorarbeid, privat, som jeg må ordne. Jeg har allerede gjort litt av det, men det er fortsatt en del igjen. Det jeg kan hake av som ferdig er å fylle ut og sende inn opplysningsskjema i forbindelse med en uføreforsikring jeg har. Den utbetales så lenge jeg går på AAP, og siden jeg har fått forlenget det måtte jeg sende inn vedtaket og fylle ut opplysningsskjema. Det samme skjema må også sendes til HR avdelingen på jobben, så det blir neste oppgave som skal hakes av.

Den største jobben er igjen…. Bankkortet mitt utgår nå i juni, og det nye må oppdateres i nettbanken og alle steder jeg blir trukket. Jeg har allerede skrevet opp hvilke steder det må endres, og når de blir trukket. Sånne ting blir jeg stresset av, for det blir så mye ekstra arbeid om det ikke ordnes i tide. Diverse streamingtjenester og lignende går i svart mm. 

I går ryddet jeg i skapet i entreen, og fant ut at jeg hadde flere halvfulle jordsekker + en nesten full pose med lekakuler, skulle ha ryddet i det skapet tidligere så hadde jeg ikke behøvd å kjøpe så mye jord hos Plantehallen, sukk! 

I dag er planen å rydde i to andre skap, for å kvitte meg med ting jeg ikke trenger og for å få litt mer oversikt. 

Det blir nok litt tid til å sitte ute på balkongen også tenker jeg, med en bok i hånden eller på høytaleren.

Ønsker deg en fortsatt fin pinse 🥰

 

6 kommentarer
      1. Jeg visste ikke at det fantes en sånn app, men nå har jeg gjort det manuelt og det er 3 år til neste gang 😉 Det var forresten litt av et styr å ordne det, men heldigvis gikk det greit uten for mye problemer.

    1. Masse saker man må rydde opp i. Det er liksom et stort puslespill. Nok en fantastisk dag ute men det blir nok mye kø i kveld på veiene. Ser frem til at hverdagen er her igjen. Har vært god kokk i dag og laga ei gryterett i dag. Det er mat i mange dager så det er en fin ting. Middagen venter. Ha en fin dag.

      1. Ja i blant er det en del som må ordnes opp i, og det er viktig å få gjort det innen visse tidsfrister også. Ja det er virkelig nydelig ute, og jeg har sittet litt ute på balkongen. Jeg kan ikke påstå at jeg gleder meg til hverdagen, men den må bare komme den. Her blir det fisk i dag, enten laks eller torskefilé som er fylt. Ha en fortsatt fin dag.

    2. Uff, ja det er mye papirarbeid på hjemmebane også, og ikke minst huske på å få gjort det i tide. Jeg har mye på e-faktura, men nå har de endret noe der og selv om jeg har gitt beskjed om sånn Alltid e-faktura greier, så har jeg fått noen på papir. De har jeg ringt og fått på e-post, for gidder ikke kr 100 i papirgebyr liksom. Greit med litt jord å blande inn etterhvert, så ikke dumt å ha litt på lager.👍 Kos deg med resten av dagen i det flotte været! ☀️🥰

      1. Ja noen ganger blir det mye, som i dag men nå er jeg ferdig med alt sammen. Tror ikke at jeg har glemt noen ting. Jeg har noe fakturaer som ikke kommer i nettbanken, og de vil heller aldri gjøre det av en eller annen grunn. Jeg har ringt om det, men de har ikke løsningen sier de. Ja nå er det bare kos og nytelse resten av dagen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg