Nattugla er endelig våken 🦉

Image by Micha from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det fortsatt overskyet, og iflg yr.no så ser det ikke ut til at vi får besøk av sola igjen før i morgen. Temperaturen akkurat nå ligger på +0,1C.

Som overskriften antyder så er altså Nattugla våken, og det er jo meg det. De siste nettene har det blitt dårlig søvn pga smerter i skulderen. Som igjen har resultert i at jeg ikke har sovnet før ut på morgenkvisten, og når jeg endelig gled inn i drømmeland så ble jeg der en stund. I natt der i mot har jeg sovet godt uten noen alarm, og jeg kom først til meg selv ved 10:30 tiden i dag. Da satt Vinja ved siden av meg å kikket litt irritert på meg, for det var jo lenge siden hun skulle hatt medisin og så nærmet seg tiden for våtfór. Jeg spratt ikke akkurat opp, men ut av senga kom jeg da og fikk ordnet morgenstellet hennes og mat. Så nå er i alle fall hun fornøyd for en stund 😸

Hvordan er det med skulderen da? Faktisk så har den det mye bedre, noe den egentlig var allerede i går. Såpass at jeg prøvde meg på litt strikking, men ikke overdrevent. Ingen vits å irritere den for mye med en gang. Jeg kom såpass langt at jeg fikk lagt opp vrangborden på genseren, og strikket sånn sirkus 2,5 cm. I dag skal strikketøyet få ligge.

I kveld er det igjen Musikkbingo på Veiviseren, og jeg gleder meg virkelig. Skal bli spennende å se hvilke låter Sunna serverer denne gangen. Sist gang, som var rett før jul, var det ganske vanskelig. Å det var ikke bare jeg som syntes, men også de som er mye bedre enn meg til å kjenne igjen låtene. Stemningen var allikevel høy, og ingen sure miner. Vi blir ganske mange i dag har jeg skjønt, så noen av oss kommer til å møte opp tidlig for å ta av et langbord + sette til et ekstra for at alle skal få plass.

Det er ikke så ofte jeg går i kjole, men i kveld skal jeg ha på det. Jeg har ikke bestemt om det blir en grønn eller en brun-oransje, må tenke litt på det 🤔

Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke har igjen noe lager av kaffeputer, og bare nok til mandag om jeg ikke drikker så mange kopper i helgen. Typisk meg å ikke ha kontroll på det, sukk! Så nå må jeg logge meg inn hos Kaffekapslen og bestille opp et nytt lager med kaffe + 1 flaske med avkalkingsveske. Maskinen trenger ikke å avkalkes enda, men det er greit å ha en flaske stående når den gir beskjed om at det er på tide.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

14 kommentarer
      1. Nei, det er ikke greit for man sliten av det. Skulderen er mye bedre, så det går ann å strikke litt forsiktig 🥰
        Det kommer garantert til å bli gøy i kveld, det er jeg helt sikker på. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Den skulderen er noe herk, for i går og i dag er den vond som tusan igjen. Jeg har allikevel kost meg så lang, og skal prøve å nyte søndagen også. Ha en fortsatt fin søndag, klem

    1. Bra at skuldra di er bedre. Håper det fortsetter. Min far døde i går 94 år gammel etter 1,5 uke på sykehuset. Det gikk fort. Mine søstre og jeg var hos han bare timer før han døde. “Takk for alt far. Ha det godt”, var det siste jeg sa til han mens jeg strøk han over panne og skuldre. Det var den dagen han døde, han lå bare og så og pusta, hørte eller merke neppe noe. Dagen før kunne han snakke litt og det siste han sa til meg var “Ha det godt”. Det var fint og få skrevet det ned her. Klart det er trist for oss men mor har taklet det bra. Vi var der før i dag og snakket om begravelsen. Så det har vært en rar uke med lange dager. Det er tross alt slike ting man husker tross alt. Det har kommet noen tårer og flere vil komme. Ha en fin kveld.

      1. Så trist Helge at faren din har gått bort, og jeg sender mange varme tanker til både deg og familien din ❤️ Godt at dere fikk sagt ha det til han. Det er alltid trist når noen vi er glad i og som har vært der hele livet vårt dør. Dere får bruke tiden som kommer til å være sammen, og hente fram gode minner om faren deres. Sorgen er som bølger, noen ganger er man på topp å syntes det går greit og så seiler man ned og ting gjør så ufattelig vondt. Finnes ingen fasit når det gjelder sorg, den er så individuell. Klem 🤗

    2. Godt at skuldra er litt bedre og ikke minst at du ikke trenger å ha klokka på når du har sovet dårlig.🤗👍🏻
      Jeg er veldig glad i kjoler og fint at du også er det.💃💃💃

      1. Denne skulderen min har ingen oppdragelse i det hele tatt, for i går og i dag har den vært vondt igjen. Jeg har vært igjennom flere sånne perioder tidligere, og noen ganger har det tatt måneder før det har roet seg. Krysser fingrene for at det ikke skjer denne gangen 🙈 Jeg har vel kommet til det stadiet hvor jeg syntes det er greit å bruke kjole, og pynte meg litt mer når jeg skal ut på noe. Skal ikke se bort fra at jeg kjøper meg noen flere kjoler også 😉

    3. Godt når du endelig sovner – og da spiller det ikke noen rolle om klokka blir 10.30 eller mer – ja uten om at Vinja blir irritert da 😀
      Smerte i skulder kjenne jeg til alt om…. ikke noe godt i det hele tatt..

      Lag deg en fin fin lørdag og ei god helg 🙂

      1. Det er greit å sove lenge for min egen del, men litt dumt at det blir langt på dagen før Vinja får medisin. Heldigvis må hun ikke ha den på fast tid hver dag, så det går greit. Skulderen min er visst inne i en periode hvor den skal krangle hele tiden, for nå er den i gang igjen dessverre.
        Ha en fin søndag, klem 🤗

    4. Så kjedelig at man ikke får sove, men godt å få sove når man sovner da ❤ Viktig å få sovet utover da.

      Huff! Smerte i skulderen har jeg hatt, og jeg føler virkelig med deg ❤❤❤ God bedring, og ta godt vare på deg selv 😍

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰
        Det er slitsomt med denne skulderen som ikke vil roe seg, og hadde hadde store forhåpninger. Den var ikke ille på torsdag og fredag, men i går og i dag er det påan igjen dessverre. Jeg har nå i alle fall klart å sove godt i natt, og det er da noe 😉 Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg