Når Kirkeklokka slår – en julekonsert

Julekonsert i Lørenskog kirke

Hei og god kveld!

Da har kvelden kommet denne tredje søndagen i advent, og jeg har ikke bare tent 🕯️🕯️🕯️lys men 4 i lysglass. Droppet nemlig adventlysestaken på bordet til fordel for et lysfat med 4 lysglass.

På onsdag 07.12., var Bestisen og jeg i Lørenskog kirke på julekonsert, og hørte på søsknene Maria Elise og David Thomas Remberg (de to til venstre på bilde), Frikk Hana og Ingrid Kayser. De hadde også med 3 venninner som var med å sang. Kirken er ikke så stor og det blir veldig intimt når alle benkeradene er fylt opp til randen, som de også ble. 

De hadde valgt både kjente og noen litt ukjente julesanger, og noen ganger jazzet de dem opp litt. Akkurat det er ikke jeg så veldig begeistret for, ettersom jeg liker julesangene som de var tenkt. Andre er sikkert av en annen oppfatning 😉 Ellers var konserten veldig bra, og alle sammen hadde fantastiske stemmer.

For 5 år siden var vi også til julekonsert i Lørenskog kirke, men den gangen var det Morten K. Frost Eriksen (tidl Remberg) og hans kone + to til som var artister. Morten er far til søsknene vi hørte på om onsdagen. Selv var han med å filmet konserten, og jeg så han ble veldig rørt også 🥰

Det var kaldt på onsdagen, noe i alle fall jeg merket på bena inne i kirken. Noen ganger satt jeg å småtrippet for å holde varmen. Akkurat det husker jeg at jeg gjorde sist gang jeg var der også, men når det var sagt så ødela det ikke for stemningen 🥰

Har du vært på julekonsert nå i desember?

Ha en fortsatt fin søndagskveld 🥰

 

12 kommentarer
    1. Koselig med konsert i kirken, men ofte en kald fornøyelse 🙂
      Har ikke hørt om disse, og jeg er enig med deg i det med julesangene. Liker de best slik de er originalt 😉 God klem ❤️

      1. Ja det er veldig koselig og stemningsfylt, men synd det er så kaldt i kirkene på denne tiden av året. Disse unge artistene er nok mest kjent lokalt på Lørenskog, men jeg tror vi får høre mer om dem etter hvert. Frikk Hana er faktisk sønn av musiker og skuespiller Espen Hana, som også hadde skrevet en av sangene de framførte. Klem 🤗

    2. Jeg har ikke vært på julekonsert. Jeg pleier ikke å være det heller. Men i år hadde jeg faktisk tenkt tanken. Den jeg tenkte på var i kirken i Åmot i kveld. Det passet ikke for meg denne gangen.
      Det høres veldig koselig ut 😊

    3. Det var sikkert en fin opplevelse. Ser ut som flinke folk det der. Bra med slike konserter, men ingen julekonserter på meg enda. Skal på lørdagsopera i Oslo til lørdag og da vil det nok fremføres sanger som bærer preg av jula regner jeg med. Kultur er viktig og bør ta meg sammen i så måte. Ha en fin dag.

      1. Det er veldig koselig med julekonsert, noe som lokker fram julestemningen for meg. Det blir sikkert fint å høre på lørdagsopera også tenker jeg. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Det må være en fin måte å komme i julestemning på, og sangerne er jo så flinke. 🥰 Jeg har faktisk aldri vært på julekonsert, men burde ha tatt en tur. Vi har solgt juletrær til alle kirkene i kommunen her, så da kunne jeg samtidig ha sett de ferdig pyntet.🎄🌟

      1. Får du muligheten burde du få med deg en julekonsert, for det er så koselig og en fin måte å senke skuldrene en liten stund. Ungdommene vi hørte på var veldig dyktige, og de lokket fram julestemningen hos alle sammen 🥰 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    5. Det hørtes veldig koselig ut.🌟🎄
      Kirkene sparer nok også på strømmen i disse tider.
      Jeg har nok ikke vært på julekonsert i år, men jeg har vært med og holdt mange.🤩🎄🎅🏻

      1. Det var kjempekoselig, og jeg håper virkelig at de fortsetter med dette til neste år også. Jeg tror du har rett i at de sparer på strømmen, for det kjentes nesten sånn ut. Ja du og musikermannen har jo gledet mange med julekonserter selv dere 🥰 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg