Nabobesøk i går, Hårklipp i dag og salat til middag

Heisann!

I dag har det vært variert vær her i Oslo, overskyet med litt regn på formiddagen og nå skinner solen. Temperaturen var på +15C på morgenen og nærmere +20C senere.

I går var jeg helt ødelagt i kroppen etter gartner arbeidet på søndagen. Jeg orket ingenting, og alt jeg egentlig hadde planlagt ble skjøvet til side. Hadde avtalt med min gamle nabo at jeg skulle komme inn til henne på kaffe på ettermiddagen, og den avtalen holdt jeg. Kaffen tok jeg med, og så serverte hun noen små terter som vi koste oss meg. Vi skravlet og skravlet å plutselig hadde det gått 3 timer og det var på tide å bryte opp å gå inn til meg selv.

I dag våknet jeg ved 8 tiden og fikk ikke sove noe mer, så jeg sto like godt opp å kom meg i dusjen å fikk gjort meg i stand. Jeg hadde time til å klippe meg kl 12, og det var godt å ha god tid til å spise og ikke stresse i forveien.

Jeg dro litt tidlig i fall det ikke skulle være ledig parkeringsplass, men det var ikke noe problem. For en gang skyld var det faktisk opp til flere ledige plasser. Mange syntes nok ikke at håret mitt var så langt, men når det er så tynt og fint må jeg bruke et lass med hairspray for at det skal se noenlunde normalt ut å holde seg oppe. På før bilde over her, er det ingen produkter i håret. Da jeg var ferdig klippet, lå det ca 5 cm lange hårstrå på gulvet 😉 Etterpå ble det tid til en prat og kopp kaffe ute i solen.

Jeg dro bare en rask tur hjemom å hentet posene med ting som skulle leveres til Fretex. Det var en av de tingene jeg ikke orket å gjør i går. Det var fort gjort å hente det å kjøre ned å avlevere det. Så satte jeg kursen mot Bryn senteret.

Det begynte å bli noen timer siden jeg hadde spist, så jeg plukket sammen en salat hos Meny som har blitt en kombinert lunch og middag. Den var så mektig at jeg orket ikke å lage en middag i tillegg. Jeg skal heller ta noe frukt eller en skive brød senere i kveld om jeg blir sulten.

I morgen er det Strikkekafé igjen, og jeg sitter å studerer hva eller om jeg skal ta med noe i det hele tatt å strikke på. Jeg har nemlig fått et nytt utbrudd hvor huden flasser av fingrene min. Skal jeg ta med noe, så må det i så fall være det grønne pleddet mitt for det garnet er mykt. Jeg får se hva jeg ender opp å gjøre i morgen… 

Hvordan har din dag vært?


20 kommentarer
    1. Dagen har vært fint, og du ble fin på håret. Vi med kort hår må klippe oss oftere, og jeg må alltid tynne mye, for det er så tykt. Skal klippe meg i morra 🙂
      God tirsdagskveld. Klem ❤️

      1. Ja nå var det veldig godt å få litt fasong på håret igjen 🥰 Har akkurat vært inne å sjekket ut innlegget ditt, og det var et oppdrag som var perfekt utført. Klems 🤗

    2. Deilig å få hårklipp. Og sjøl om det ikke så langt ut før du gikk til frisøren, er det så klart viktig å klippe seg oftere når en har kort frisyre. Det har jeg merket også etter at jeg valgte meg en kort sveis😀

    3. Flott på håret du alltså, kul dame..Salat er deilig, spist det ofte i sommer. Så enkelt og så godt, mektig er det. Deilig sommermat. Koselig med prat med naboen din da, hyggelig 🙂 Nyt kvelden, klems…..
      Bra du har litt å velge i av prosjekter..

      1. Tusen takk 🥰 Jeg elsker salat og spiser det ofte, både alene og til andre ting. Naboen er en godt voksen dame på snart 90 år, og hun føler seg litt ensom å savner å ha noen å prate med. Det blir ikke det samme med hjemmesykepleien, for de har jo ikke tid å sitte ned. Derfor setter hun stor pris på når hun får besøk. Jeg har alltid flere prosjekter liggende, sånn at jeg kan velge når det er behov for det. Klems 🤗

    4. Jeg har også vært hos frisøren i dag, og etterpå har jeg tatt livet med ro hjemme i Spania. Tok ikke førbilde da jeg var hos frisøren, men etterbilde kommer i morgen. 😀 Kos deg på strikkekafé! 🥰

      1. Det er deilig å få av noen cm på håret kjente jeg. Både håret og jeg følte oss så mye bedre 🥰
        Måtte droppe Strikkekafe i dag, har blitt forkjølet med feber og tar det med ro her hjemme i stedet. Klems 🤗

    5. Deilig med en hårklipp! Med kort hår må man klippe seg litt ofte for å holde fasongen, men du kler det veldig godt! Salat er kjempegodt, og på Meny har de så godt utvalg! 😋 Her var det 50 mm i regnmåleren idag tidlig (siste døgn og mest inatt) og så har det styrtet ned mesteparten av dagen idag også! Ble sol ikveld. Ei venninne og jeg tenkte oss en tur til Maihaugen på Lillehammer idag, men det måtte vi utsette.☔

      1. Ja nå gjorde det godt å få klippet seg, og man føler seg så mye mer vel etterpå. Tusen takk, syntes at jeg kler kort hår best selv også. Salaten hos Meny er variert med mye godt å plukke med seg. Hender jeg gjør det når jeg ikke har lyst til å stå å lage middag, eller som i gå slo det sammen. Kom ikke så mye regn her i går, og på kvelden ble det jo knallvær. Maihaugen går ingen steder, så dere får nok tatt dere en tur dit om ikke lenge tenker jeg 🥰

    6. Jeg klipte meg da jeg var i Kristiansand på besøk hos min onkel. Det smaker med ny sveis. I går støvsugde jeg hele leiligheten og det var godt og få alt støvet vekk. Sov bare 23 timer i natt men det blir nok tidlig seng i kveld håper jeg. Ha en fin dag.

      1. Ja det er alltid godt å få klippet seg, og få litt orden på sveisen. Man føler seg så mye bedre etterpå. Skulle ha støvsugd jeg også, men venter til i morgen ettersom jeg våknet med en forkjølelse og feber. Så da blir det bare å ta det med ro her hjemme i stedet. Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg