Nå har saken løst seg, men for et rot….

Heisann!
Som jeg har gnålt om i flere dager så har jeg hatt problemer med T-WE app’n min, og har vært i kontakt med Telenor i flere omganger. Senest på mandag hvor det ble lagt inn en feilmelding… Hadde tenkt å fortelle mer om det i går ettermiddag, men ble så trøtt i hode at jeg orket ikke.


I går på formiddagen ringte en veldig hyggelig og oppegående kar til meg fra Telenor, og etter mye om å men fant vi ut at de har rotet det til ordentlig. Det er ikke bare en ting som har gått galt her…

No 1: Etter en endring i systemet gikk det ikke lenger å logge inn med to forskjellige telefonnummer på T-WE app’n som jeg har. Det ene er mitt private nummer hos Telia, og det andre jobb nummer hos Telenor.

No 2: Så hadde noen klart å endre telefonnummeret på mitt kundenummer, til en fyr i Vågsbygd. Jeg var satt opp som bruker, men ikke eier.

No 3: Personen som opprinnelig eide nummeret jeg var satt opp på skulle ha ny dekoder, og det var den pakken jeg fikk melding om at jeg skulle få. I går fikk jeg beskjed om den kunne hentes i en Coop butikk i Vågsbygd. Jeg vet bare hva han heter til fornavn, så jeg tror det skal bli vanskelig å finne han å gi beskjed om at pakken kan hentes.

Den oppegående kundebehandleren som ringte meg, klarte å rette opp i alt sammen og sendte meg så en beskrivelse på hva jeg måtte gjøre for å nullstille T-WE app’n. Noe jeg gjorde, og hey presto så fungerte alt som det skulle på både på Apple TV og på iPhonen. Litt senere ringte han meg opp på ny, for å sjekke om alt var i orden. Å DET KALLER JEG GOD KUNDESERVICE 🥰.

Litt oppgitt blir jeg allikevel, for hadde de jeg snakket med på fredag tatt seg tid til å høre på hva jeg sa. Sendt inn en feilmelding allerede da, så kunne saken ha vært løst tidligere. I tillegg hadde jeg unngått å bli så sint på fredagen.

Nå er saken løst, og jeg legger alle de negative følelsene bake meg.

 

19 kommentarer
    1. Veldig godt noen endelig tar seg tid til å høre på en, og som klarer å forklare ting så man skjønner det og ikke går helt i FRØ og får sammenbrudd av hva man må gjøre selv for å rette opp 😮

      1. Jeg syntes ofte at de kan være litt kjappe til å sette videre, uansett hvor man ringer, uten egentlig å prøve å forstå problemet og finne ut hva de kan gjøre. Som kunde er man jo helt hjelpeløs, for det er jo ikke bare å ringe opp igjen… Da ender man jo opp i en ny 40 minutters kø. Nå er saken løst, og jeg kan senke skuldrene.

      1. Dessverre så har du rett i det. Jeg har ikke hatt så mye med Telenor å gjøre etter at Canal Digital gikk inn hos dem, men de få gangene jeg måtte kontakte dem har det heldigvis ikke blitt så ille som dette her. Prøvde å ringe kundeservice i Posten nå nettopp, for å høre om de kunne se hvem som skulle ha pakken og flytte den over til vedkommende. Dessverre, i følge personen jeg snakket med, så hadde de ikke nok informasjon til det…

    2. Jeg har funnet ut at kundeservicen varierer veldig etter hvem man snakker med, – ikke alle har like god kompetanse ser det ut til. Godt det endelig ordnet seg!😊👍 Telenor burde jo også ha funnet ut hvem som skulle ha dekoderen, slik at han fikk beskjed om henting. Ønsker deg en fin onsdag! 🥰

      1. Du har helt rett, det kommer ann på hvem man treffer på. Det kan jo hende de har noen vikarier også. Han jeg snakket med visste hvem personen var, men jeg har inntrykk av at rutinen er at de henter ikke kunden pakken sendes den bare i retur for å sendes på nytt. Dumt kanskje, men sånn er det 😉

      1. Ja dette var litt av et rot, det kan jeg love men nå er der over for min del. Tidligere Canal Digital, nå Telenor, kaller sine tv tjenester for T-WE. Der kan man se direkte tv og ting man abonnerer på. Denne tjenesten finnes også som app, skal kan lastes ned på iPhone og Apple TV boksen.

    3. Så bra det ordnet seg. Som du sier så burde de klart å finne ut av det på fredag, men dessverre er det en del som jobber med sånt, som bare er ute etter å ta flest tlf, og ikke så interessert i å hjelpe folk.
      Snakker av erfaring for jeg har jobbet på kundeservice for mobiler for mange år siden. Jeg tok for få tlf, men hjalp desto flere så saken ble løst 😉🙂

      1. Veldig glad at det er over, og ikke minst at jeg ble forklart hvorfor det ble feil hos meg. Jeg tror det har blitt sånn på alle kundesentre nå, at det er forventet at de skal ta mer og mer telefoner. De som bestemmer bryr seg lite om kunden får hjelp, så lenge tallene ser fine ut. Jeg hadde sikkert fått sparken, for jeg er for treg og ikke minst pirkete til en sånn jobb.

      1. Jeg kunne heldigvis se tv via dekoderen, men er glad det ordnet seg med app’n. I kveld har det ikke blitt så mye tv, for jeg sitter å ser på en serie på Viaplay 😉

    4. Bra at alt er på stell igjen hos deg etter mye frem og tilbake. Kom hjem kl 19 i kveld etter en dagstur til Laget utenfor Risør. Før vi dro til onkel besøkte vi kirkegården hvor våre besteforeldre + en onkel ligger. Bestefar hadde blitt 123 år i dag så vi “feiret” det hele med et besøk og tok bilde av grava. Det skal mine foreldre se i morgen. Sjelden vi er der nede og klaffer neppe igjen at vi er der når bestefar “har” bursdag. Praten gikk og det samme tiden, så det ble ikke tid til og besøke en tante som bor like ved. Litt svakt men slik ble det denne gangen. Nå venter endelig drømmeland etter en lang dag. Ha en fin kveld.

      1. Det er fint å kunne dra på gravlund å minnes de som er borte. Ja nå er endelig alt i orden his meg, og jeg kan senke skuldrene mine igjen 😊 Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg