Nå har jula flyttet helt ut


Heisann og god kveld!

Ute har det vært en strålende vinterdag, med både sol og blå himmel. Temperaturen havnet ned på blått igjen, har har ligget på -2,1C.

Gårsdagens aktiviteter har sørget for at kroppen min er stiv og verker som besatt. Ryggen er stiv og jeg klarer nesten ikke å rette meg opp. Betennelsen i venstre skulder har blusset opp igjen. Hofter og knær er så stive at jeg klarer ikke å gå normalt, og for toppe det hele av så flasser huden min av i store flak. Jeg må klippe den for å ikke sitte fast i noe 🙈 Å hva drev jeg med da, som har forårsaket alt dette? Jo jeg tok ned julegardinene, strøk og hang opp nye i alle rom. Det samme gjorde jeg med alle dukene. I stua er tema nå svart, grått og hvitt. På soverommet og kontoret går det i blått med striper av rødt, hvitt og gult med matchende kappe. På kjøkkenet er gardinene rutete i gult, blått, rødt og hvitt. Jeg måtte flytte på en edderkopp da jeg skulle ta ned julegardinene. Nå henger den over kalenderen, så jeg må nok flytte på den når februar kommer om den ikke gjør det selv da. For jeg tar ikke livet av den!!!

Tanken var at jeg skulle gå i kjelleren med gardiner, duker og stolputer i går, men kroppen streiket så det det gjorde jeg tidligere i dag.

I dag har jeg ikke gjort så mye, bare vært en snartur på Brynsenteret å handlet litt. Jeg har vært på jakt etter et sånt skaft med svamp som jeg kan vaske veggene med. I dag fant jeg akkurat det hos Claes Ohlsson. Nå som våren og lyset etterhvert kommer tilbake, skal jeg vaske ned hele heimen. Ettersom jeg ikke klarer å stå på en stol eller stige er en sånn svamp med skaft perfekt 😊

Nå begynner snart fredagsprogrammene jeg følger på TV, og jeg så klar for det i godstolen godt innpakket i koseteppet mitt.

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg er så dårlig nabo, og ikke kommer på besøk på bloggene deres. Har bare ikke noe energi når kvelden kommer. Lover meg selv at i morgen blir det annerledes, men så blir det ikke det, sukk 🙈

Håper du har hatt en fin fredda 🥰

10 kommentarer
    1. Lekkert med nye gardiner!🤩
      Det er godt å få byttet litt ibant, men det er jammen slitsomt.
      Skjønner godt at du trenger litt hvile etter den sjauinga.🤗👍🏻
      Nyt fredagskvelden!🤩

      1. Tusen takk, veldig fornøyd med resultatet 🥰 Jeg bytter nok ikke like ofte som jeg gjorde før, men det nå var det på tide med en forandring og kaste ut jula for denne gangen. Det gikk dessverre hardt ut over kroppen, som har gått helt i vranglås i dag. Så nå skal jeg bare slappe av i dag. Klem 🤗

      1. Å nei du, her hos meg får edderkoppene leve i fred sammen med meg og Vinja. Har reddet flere stk fra katten(enes) poter 😉 Ja nå var det på tide å få ut det siste av det som minner om jula for denne gangen, men jammen oppdaget jeg en duk i dag som jeg hadde glemt, hihi. Ha en fin lørdag 🤗

    2. For en dag, for en uke og endelig helg igjen. Det er mye som skal skje i morgen, litt kultur skal det bli to lørdager på rad. Lekte med tanken om en skitur i kveld men det ble med tanken. Er trøtt og det er mye annet i leiligheten som kommer først men har da vasket litt opp – men resten tar jeg i morgen. På tide at jula er vekk så kan man ha fokus på andre ting. Må kaffe nye bukser snart, blir lei de vante buksene jeg har og forandring fryder. Ha en fin kveld.

      1. Jeg husker godt følelsen av at det var godt når helgen kom, da jeg fortsatt var i jobb. Nå som jeg er hjemme hele tiden er mitt eneste problem å huske at det faktisk er helg 😉 Er det opera som er det kulturelle innslaget, eller er det noe annet spennende du skal på? Jeg har alltid syntes at det har vært litt trist når jula flyttet ut, men dette året syntes jeg det var helt greit å på tide. Ha en fortsatt fin lørdag.

    3. Deilig å få ordna opp – blir koselig med andre gardiner og duker! Men – det er slitsomt ja, ingen tvil! Du får stikke innom oss når du har kommet deg ovapå igjen! Klem <3

      1. Ja nå var det virkelig på tide å bli kvitt resten av jula, men jammen fikk kroppen juling. I dag har kroppen slått seg helt vrang, og jeg merker alt for godt at den ikke tålte å strekke på seg og klatre opp og ned på trappa for å skifte gardiner. I dag blir det helt klart nabobesøk 😉 Klem 🤗

    4. Store øyne her!!!! Flytte på en edderkopp??? Jaja hos meg hadde den ikke fått leve lenger…. sånn er det med den saken…. 😀
      Jeg hadde hatt panikktanker om hvor den var til en hver tid…

      GOdt med alt som er gjort – men trasig at du har oppblussende betennelser i kroppen. Lag deg en rolig lørdag 🙂 klem

      1. Hihi, jeg elsker edderkopper og de har livets rett her hos meg. Jeg må finne en annen plass til den, hvor den kan være i fred og jakte på små fluer som kommer fra plantene mine. Kroppen er ikke i godt humør etter at gardinene ble pakket ned, så i dag blir det å ta det litt med ro kjenner jeg. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg