Nå har jeg ferie hele året 😎

Image by Herlinde Adler from Pixabay – Digitalis Foxglove

Heisann!

Ute er himmelen dekket av skyer, og jeg håper virkelig at vi kan få litt regn i dag. Temperaturen da jeg ramlet ut av senga i dag lå på +18,3C.

I dag har vi tatt skrittet inn i juli måned med sine 31 dager, som er en måned hvor veldig mange av landets befolkning tar ut ferie. Selv har jeg jo nå “ferie” hele året for første gang siden jeg begynte å jobbe som 16 åring, og det er en veldig god følelse. Hadde jeg fortsatt vært i jobb ville jeg ha tatt ut 4 uker ferie i august. Det var perfekt, for da hadde de aller fleste begynt å jobbe igjen og når jeg var ferdig med ferien var september og høsten rett rundt hjørnet. En annen ting som var bra med ferie i august, var at det aldri ble noe diskusjon eller loddtrekning om hvem som skulle ha ferie da. Noe det fort kunne bli i juli måned.

Jeg følte meg litt vissen i hode og kroppen i dag, og jeg tror jeg vet hvorfor… I går glemte jeg bort å spise frokost, og kom ikke på at jeg hadde gjort det før det nesten var på tide med middag. Å så ble det en veldig enkel middag som jeg først spiste etter kl 19. Samtidig som jeg ikke drakk nok vann, og sånt straffer seg. Jeg er nødt til å skjerpe meg, for det er ikke bra for kroppen. Det ble en veldig sen frokost i dag også 🙈

Skulderen min er mye bedre i dag, bare litt motstand og vondter når jeg løfter den for høyt. Så jeg prøver å la være å gjøre nettopp det. Nå er det bare utbruddet av at huden flasser av som jeg må få kontroll over. Det har holdt på ganske lenge nå, og ser ikke ut til at det gir seg med det første heller. Begynner å bli ganske oppgitt kjenner jeg.

Planer for dagen er å dra ut for å handle litt, for det er tomt for noe fristende til middag i både kjøleskapet og fryseren.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


16 kommentarer
    1. Det blir sikkert en ny og spennende erfaring å ha ferie året rundt 😀

      Det er dessverre vanskelig for meg å ha ferie langt ut i august så i år har jeg de to siste i juli og første i august. Så er det rett tilbake på jobb for å rekke alle frister 😛 ha ha… Men så har jeg den herlige ferieuken min siste uke i oktober. Den setter jeg mest pris på av alle ferieuker 😀

      1. Jeg gledet meg virkelig til å lukke igjen døra på jobben, og ikke komme tilbake igjen. De 6 månedene som har gått har vært helt herlige 🥰 Ser at du jobber veldig aktivt med Mary Kay på sosiale medier, jobber du bare med det eller har du fortsatt den andre jobben? Ha en fin søndag, klem 🤗

    2. Godt å kunne pensjonere deg etter å ha jobbet siden du var 16 år! Det er ikke mange som kommer til å slå den arbeidstiden av de som vokser opp idag! Synes mange studerer til de er over 30… Jeg er litt tung i hodet idag, og det kommer sikkert av at jeg ikke husket på å få meg nok drikke igår. Viktig med faste måltider og nok vann e.l. Jeg var innom en bruktbutikk og fikk kjøpt meg en sånn dings til å lage smultringer med, og den måtte jeg prøve idag. Man har røre oppi og slipper ut litt av gangen, – mye raskere enn å kjevle ut.👍 Ønsker deg en fin lørdag! 🤗

      1. Ja det var veldig godt å gå over i pensjon nå, og nei det var ingen på jobb som hadde så lang fartstid som meg. Jeg husker jeg var på et eller annet møte, hvor det ble sagt at de mest attraktive ansatte var de som bare hadde jobbe 1 – 2 år på flere steder. Når en sjef uttaler seg sånn føler man seg ikke akkurat verdsatt, og i alle fall når kroppen er helt utslitt å man ikke orker å jobbe 24 timer i døgnet lenger, nesten… For jeg har gjort det jeg også da jeg var yngre. Det er fort gjort å glemme å spise og ikke minst drikke, og når det er varmt merker man det godt. Jeg får ikke alltid hodepine, men blir slapp og litt uvel i kroppen som jeg var i går. Jeg har sett sånn dings man lager smultringer av, men aldri prøvd det selv. Du må fortelle hvordan den var å bruke når du har testet den ut. Ha en fin søndag, klem 🤗

    3. Så deilig, men samtidig kjempespennende også 😊

      Virker som du har vært mentalt forberedt på dette. Man kjenner jo man kommer til et punkt hvor det å jobbe blir tyngre, og man kjenner at man ikke er 20 år lengre.

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg var veldig klar for å slutte både kroppslig og mentalt, og har vært det ganske lenge egentlig. Kroppen har jo ikke fungert som den skal på mange år, noe som har gjort at det har vært store utfordringer å klare å komme seg på jobb. I tillegg har det skjedd store forandringer på hvordan vi utførte jobbene våre, og mye av det syntes jeg var vanskelig. Jeg elsker data og at det kan gjøre hverdagen lettere, men det kan også gjøre at en del kunder syntes at det er vanskelig å komme i kontakt. Å med det mener jeg menneskelig kontakt, ikke bare chat eller elektroniske skjemaer. Så nå nyter jeg hver eneste dag, selv om det noen ganger går litt i surr hvilken dag det er. Ettersom alle er fridager, hihi. Ha en fin søndag, klems 🤗

    4. Jeg blir skikkelig dårlig form av å ikke drikke nok vann i alle fall. Får lett vondt i hodet.. 😮 Hørtes litt deilig ut med ferie hele året 🙂

      1. Når man er mentalt forberedt og klar for ferie hele året, som jeg var og er, så er det helt fantastisk 🥰 Det er viktig å drikke nok vann nå om sommeren, for det kan fort bli ubehagelig om man ikke gjør det. Ha en fin søndag, klem 🤗

    5. Ny hverdag blir det, når man sier farvel til arbeidslivet. Kom hjem fra Kristiansand i dag noen dager hos en onkel og tante. Mye folk i den byen om dag på grunn v Palmesusfestivalen, barnebarnet til onkel jobba der som DJ en kveld. Så der var det liv. Vi gikk forbi området i går, så masse unge folk som var festa på fest. Kø på kiwi, noen men mindre klær på seg enn andre. Det er sommer og masse fargerike klær man kan se på. Den byen er fin, bada ikke der og var heller ikke uti båt. Bade kunne jeg ha gjort. Onkel E bor i 3 etg rett ved ei brygge så det var kort vei til badevann. Vi gikk ut til det nye konserthuset som heter Kilden. Om rådet rundt er nytt og moderne med nye leiligheter med utsikt mot havet, neppe noen under 7 mill kr. Masse spisesteder med hummer, rabbe og mye fisk som frista. Hadde med en liten lommeradio som jeg glemte, men E ringte meg og den kommer via posten. Dumt at jeg ikke sjekka om alt var med. Var en tur hos mor i ettermiddag, kjenner meg trett så det blir tidlig puta. Ha en fin kveld.

      1. Er man forberedt på å slutte å jobbe er det helt fantastisk med fri hver dag, og man kan selv bestemme hva man vil bruke dagene til. Jeg følger noen influensere på Snap og de var på Plamesusfestivalen. Det var virkelig liv og røre, men alt for mye folk for meg. Mange år siden jeg orket å være et sted hvor det er så tett med folk rundt meg. Det er jo flere fine bademuligheter rundt om Kristiansand, og jeg har vært på et par av dem når jeg bodde en uke på hotell Caledonien for noen år siden. Så kjedelig at du glemte radioen din, men når du får den tilsendt er det jo greit. Ha en fin søndag.

    6. Ferie hele året kan være godt, ja, og du fortjener det virkelig 😊 Sikkert litt rart også, siden dette er første gangen for deg. Jeg pleier å spise til faste tider, ca 12, 16 og 19. Det funker for meg, og så går jeg ikke så “tom” da. Påfyll av vann er bra for mye, og vi damer skal visst ha 1,5 liter om dagen, menn 2 liter. 🤗

      1. Det var litt rart da jeg sa ha det til sjefen og gikk ut døra i desember, og jeg var litt deppe den første kvelden. Det gikk fort over, og dette med AFP pensjon er perfekt for meg. Jeg tror nok at jeg må lage meg en rutine for når jeg skal spise jeg også sånn at jeg ikke glemmer det. Har egentlig vært flink til å drikke nok vann i sommer, for jeg kjøpte meg jo en sånn stor vannflaske med påminnelser du vet. Det er bare de siste dagene jeg har vært litt sløv med inntaket. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    7. Deilig… Med fri og sommer 🌞 Det gleder jeg meg til også… Ha fri på sommeren. Det er aldri lett med ferie når man jobber. I år er det veldig hektisk for meg denne sommeren. På jobben. Så aner ikke.. Så får bare prøve å få til en dag innimellom. Det er spesielt. Men jeg er alene på en avdeling nå. To andre har sluttet. Men det må bare gå..

      1. Jeg syntes det har vært helt fantastisk å gå i pensjon, og jeg tror jeg har hatt godt av det både mentalt og kroppslig. Det er ikke noe greit å være alene på avdelingen, og ingen andre til å hjelpe seg. Du har jo krav på sammenhengende ferie, det kan ikke arbeidsgiver nekte deg. Skal de ikke ansette folk etter de som har sluttet? Ønsker deg allikevel en fin søndag, klems 🤗

      1. Skulderen er enda bedre i dag, så dette går den rette veien og godt er det 🥰
        Nei, det er ikke bra å glemme å spise og i alle fall drikke når det er sommer og varmt. Må skjerpe meg på det område kjenner jeg.
        Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg