Nå går det i oransje, brunt og sort 🍂

Heisann!

I dag henger tåka helt nede på hustakene igjen, og det ser ut til å ha regnet i løpet av natten eller morgen timene. Temperaturen ligger på +17C.

Ble sittende lenge, alt for lenge, oppe i natt for å se på Line of Duty på Britbox. Jeg hadde ikke tenkt å sitte så lenge, men så var det spennende å den ene episoden tok den andre. Da jeg krabbet under dyna satte jeg mobilen på lydløs og alarmen på kl 10, sånn at jeg ikke skulle sove bort hele mandagen. Kjenner at jeg er litt sigen i hode og i kroppen, for det ble nok ikke mange nok time i drømmeland.

Litt etter kl 9 våknet jeg av at det vibrerte på armen min, og det var mobilen som ringte. Det var ikke noe viktig, bare Cappelen Damm som sikkert skulle spørre om jeg var interessert i en ny bokserie. Noe jeg ikke er.

I går ble høstfargene hentet fram i stua i form av oransje gardiner, brune og sorte duker. Først tok jeg å skiftet gardiner, noe som gikk ganske greit. Å så var det å stryke og legge på alle dukene som gjorde at jeg fikk vondt i ryggen, og måtte sette meg ned å slappe av en stund. Etter det var det å klatre opp og ned av den lille trappa mi, for å hente ned alle de brune lysglassene mine fra skapene. Jeg har jo så mange at det er ikke plass i et skap 🙈

Jeg har litt stasj som skal fram også, men jeg orket ikke å finne det fram i går så det skal jeg gjøre senere i dag.

Ettersom helgen ble mer aktiv enn jeg hadde tenkt meg, så blir det en ganske lat dag i dag. Strikketøyet skal komme fram igjen, for det har blitt liggende noen dager nå. I morgen er det igjen strikketreff i Fjellhamar kirke, og da er det litt koselig å kunne vise at jeg har kommet et godt stykke siden forrige gang 😉

Håper du får en fin mandag 🥰


24 kommentarer
      1. Tusen takk, så hyggelig at du syntes det 🥰 Jeg liker å bytte på litt når årstiden forandrer seg, og nå er det jo så koselig med brunt og oransje. Ha en fin onsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg liker vår og sommer godt, men det er nok høsten ligger hjertet mitt varmest. De lune fine fargene og tente lys i hver eneste krok. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    1. Det ble da veldig trivelig hos deg. Jeg har startet opp med litt høstlig jeg også. Ikke så mye orasje og brunt enda, for det tar jeg i slutten av oktober. Forrige uke ble det byttet gardiner i kjøkkenet, fra blårutete og sommerlig,til hvitt og svalt. Jeg pynter gjerne med rognebær og masse stearinlys, så blir det en forandring mot høst. Jeg tar litt av gangen. Snart skal de litt tykkere stuegardinene opp. Men de er nye, så jeg må legge de opp først. Ha en finfin dag. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk 🥰 Nei man behøver ikke å ta alt på en gang, også veldig greit å ta litt og litt. Ettersom det kun er i stua jeg gjør de største forandringer går det greit å ta alt på en gang. Ha en fin onsdag, klems 🤗

    2. Her har det vært mye vind og sol og regn om hverandre. Jeg pleie å sove bra, men i natt var det verre, – litt mye å tenke på, så kjenner jeg er litt sigen også. Det blir så fint med høstfargene dine! 🍂🍁 Kos deg med strikking og treff imorgen! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det har virkelig vært skiftende vær de siste dagene. I går var det jo full sommer igjen, og i dag har det blåst en del. Allikevel ble det ganske fint allikevel. Hadde det veldig koselig på strikking både i går og i dag. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    3. Jeg digger høstfarger, og det ble skikkelig fint hos deg nå. Er fan av oransje jeg også, men mulig jeg skipper oransje duker og pynt denne høsten, og hopper rett til jul. Har litt sennepsgul og oransje innimellom likevel. 🙂

    4. Helt greit med late dager 🙂 Når kroppen tilsier det. Jeg har ikke gardiner, så det blir ikke store forandringen innedørs her, men litt andre duker og farge på kubbelys og servietter og slikt, blir det jo 😀 Høsten er herlig!

      1. Ja noen dager må få lov til å være late 😉 Jeg er av de som ikke kunne tenke meg å ha vinduer uten gardiner. Syntes jo det er fint og stilig når jeg er hos andre som ikke har, men liker best farge rundt vinduene. Klems 🤗

    5. Høsten er fin og det er kult når man pynter stua si i høstens farger. Formen er bra igjen, fin medisin med søvn og varm blåbærsaft. Har ikke sans for honning så melk og det når man er syk glemmer jeg. I ettermiddag skal jeg til Oslo og få meg åpningen av Oslo operafestival., Konserten er utenfor operaen og er gratis. Dumt at jeg ikke har billett til flere konserter når det er festival men kan jo ha flaks. Ute er det varmt men det er best at jeg tar med meg ei varm jakke ekstra. Men før det må jeg spise litt, rekker ikke hjemom. Ha en fin kveld.

      1. Høsten er en favoritt årstid, og da er det så koselig å ta inn fargene inn 🍂 Jeg husker jeg fikk melk og honning da jeg var barn og var syk, men det var ingen favoritt hos meg heller. Håper du hadde en fin opplevelse på Oslo Operafestival i går. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    6. Syns det høres så fint ut å skifte til høst. Jeg gjør ikke så mye ut av det, kanskje skifter farge på talglys. Kjenner ellers godt til at en begynner å se på en serie og etter hver serie tenker, en til. Du må ha en fin onsdag, nå raser ukene framover til mørkere og mørkere kvelder.Klem <3

      1. Jeg elsker å skifte farger inne etter hvert som sesongene kommer og går. Nå om høsten er det ekstra hyggelig. At ukene raser framover er sikkert, og vi har snart kommet til midten av september alt. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg