Nå er jeg glad jeg har innglasset balkong

Image by Arek Socha from Pixabay

Heisann!

Ute laver snøen ned i dag også, noe yr.no ikke meldte noe om i går da jeg sjekket. Temperaturen ligger på -7C kalsinger nå på formiddagen.

I natt ble jeg vekket av at de kom å brøytet vekk snøen i gaten nedenfor. Det bråket noe helt forferdelig, og de kjørte opp og ned flere ganger. Klager ikke altså, for det var nødvendig for at folk skulle komme fram når de skulle/skal på jobb i dag. Forden min skal få stå tørt i garasjen i dag, men jeg skal bort å grave fram garasjeporten min. Spaden ligger selvsagt inne i garasjen, så jeg får ta med en kost for å feie bort nok til at porten klarer å åpne seg 😉

På morgenen satt jeg litt på Snap og var innom de jeg følger fast. Når jeg så hvordan mange av dem måtte ut å spa og frese bort store mengder med snø, kjente jeg at jeg er glad for å bo i blokk hvor vi har en vaktmester som rydder ute. Jeg er også veldig glad for at jeg har en innglasset balkong, for jeg husker godt den jobben jeg hadde med å fjerne all snøen  der ute på sånne dager som dette. Nå kan jeg ha møblene framme hele året, og slipper å pakke de inn for å bevare dem 😮‍💨

Jeg har ikke de store planene for dagen annet enn å gå en rund med vannkannen for å se om plantene mine trenger litt vann. Azaleaen min skulle ha vært druknet for et par dager siden, så den skal jeg la stå i vann en stund. Så skal jeg ta et etterlengtet fotbad, for det trenger virkelig fotsingene mine nå.

Håper du får en fin tirsdag 🥰


14 kommentarer
    1. Absolutt en av fordelene med å bo i blokk! 👍 Vi rydder og rydder, – går med mye tid å få vekk all snøen! 🤯 Vi har et felles postkassestativ i innkjøringen her, og der måtte jeg omtrent grave fram postkassene idag! Så kjekt med innglasset balkong! Godt å kunne ha alt stående ute der året rundt! 👌 Ha en fin dag med håp om at snøværet gir seg! 🤞🥰

      1. Jeg kan tenke meg at dere har hatt litt av en jobb med å rydde unna all snøen som har kommet. Det er tungt å måke snø, selv om man har en snøfreser som mange har skaffet seg nå. Har mer enn nok med å fjerne snø fra garasjeporten min jeg, og er veldig glad for at vaktmesteren tar resten. Ja vet du, det å gå for innglasset balkong er ikke noe jeg angrer på. Nå kan jo sitte der hele året, selv om vinteren om sola skinner inn å varmer opp litt. I tillegg så slipper jeg jo jobben med å pakke ned alt. Ha en fin dag du også 🤗

    2. Jeg har ikke innglasset balkong/terrasse, men ikke veldig mye snø der. Taket skjermer en del. Men jeg må måke foran ytterdøra mi. Heldigvis ikke mange kvadratmeter, for brøyting foretas ellers av innleide folk….når de bare får tid til å komme, da😅

      1. Jeg pleide å få full verandaen når det snødde, så det var greit å få glass på. Tror det har noe beliggenheten av blokka jeg bor i. Var ute med litt søppel i sta, og kikket bort mot garasjen og det var jammen meg 1 meter med snø foran. Så jeg har litt å takle i morgen, for jeg orket ikke det i dag 😉

      1. Vi er veldig glad i vaktmesteren vår og den jobben han gjør. Spesielt nå som det har kommet så mye snø i løpet av få dager. Gleder meg til sola er tilbake igjen, og forhåpentlig ta det ikke så lang tid. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Det å gå for å glasse inn balkongen min, er noe av et beste valget jeg har tatt. Møblene kan stå ute hele året, og jeg kan også bruke den hele året. Det snør i dag også, men jeg har skjønt at de har det verre på Sørlandet enn her i Oslo. Her kommer vi da ut om vi må eller skal det. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    3. Litt av et vær vi har nå, men det er litt spennende også, når man ikke MÅ ut. Jeg gikk tur med naboen i snøværet i går kveld og det var egentlig veldig fint med hodelykter i snø innover skogen. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Så lenge jeg er inne syntes jeg det er fint med snø og vinter, men liker ikke å være ute når det er så kaldt. Derfor har jeg ikke prioritert å gå ut for å spa fram garasjen, men det må jeg nok i dag. For i morgen må jeg en tur i butikken, kjøleskapshyllene begynner å tomme 😉 Ønsker deg en fantastisk onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg