Mye å gjøre, men et nytt skjerf er allikevel på pinnen 🧶

Heisan!

Ute er det blå himmel, og jeg har allerede sett sola skinne borte på Manglerud. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +3,3C.

Det blir dårlig med blogging denne uken, for jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem om ettermiddagen. Å etter at middagen er laget og ryddet bort, blir det godstolen hvor jeg sitter å glipper med øynene til jeg skal gå å legge meg for natten. Det blir bedre neste uke, for da er ikke timeplanen min så full som denne uken.

Tenkte jeg måtte vise det nye skjerfet jeg har startet på i Poppis garn fra Gjesdal. Det har samme formen som et Sofieskjerf, men er i stedet et Bystrikkskjerf. Man starter med å legge opp 5 masker. I stedet for å strikke bare rett hele tiden, strikker man en rett og en vrang over 4 pinner og på den 5 pinnen strikker man vrang over rett og rett over vrang. Samtidig så legger man ut 1 maske i kun den ene siden. Dette repeteres til man har ønsket bredde på skjerfet. Man lager heller ikke den brede i cord kanten hvor man tar av de siste 3 maskene på pinnen, for så å strikke dem på neste pinne. Her tar man av kun 1 maske i slutten av hver pinne.

Jeg strikker med dobbel tråd da Poppis garnet er veldig tynt. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å strikk med en tråd fra Poppis og en tråd fra et annet Gjesdal garn som er tjukkere, men jeg syntes ikke det ble så fint. Så da ble det som det ble over her. Garnet skifter farge etter hvert, noe som jeg syntes er veldig fint.

Er jeg ferdig med skjerfet jeg hakker på? Nei jeg er ikke det, men jeg trengte en forandring ettersom det går så sakte fremover 😉

Jeg satte Azalea’n min til drukning for snart 30 min siden, og det er vel på tide å fiske den opp fra bøtte igjen å la den renne av før den kommer tilbake i kjøkkenvinduet.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰                                                                         

6 kommentarer
    1. Så fin effekt på skjerfet! 😃 Det er godt å ha litt forskjellig å bytte på! Jeg begynte på et par tova tøfler igår, og det går så fort å strikke, så blir ferdig idag. Azalea trenger mye vann, – har et par her også som jeg må passe på! 💧 Fint og mildt idag! ☀️ Kos deg resten av dagen! 🤗

      1. Snakket med Bestisen om skjerfet, og vi var begge enig om at det var finere en Sofie skjerfet. Neste jeg lager skal jeg legge opp såpass mange masker at jeg kan lage i cord kant. Passer man ikke på Azalea så tørker den inn, og den er umulig å vekke til liv igjen. Noe jeg faktisk har prøvd uten å lyktes. Det har vært en nydelig dag i dag, og jeg var hjemme igjen tidligere enn forventet og det var godt. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Så flott skjerf, nydelige farger og garnet så mykt ut.
      Skjønner at du er på farta om dagen…Så da har man ikke ork til bloggen etterpå, man vil bare hvile ut og slappe av i sofaen.
      Skjønner deg godt.
      Klemmer her fra meg..

      1. Jeg så en av de jeg strikker sammen med et par ganger i uka laget et sånn, og fikk veldig lyst til å forsøke meg på det. Garnet er så mykt å deilig at man har nesten ikke lyst til å legge fra seg nøstet når man holder i det. Denne uken har vært veldig slitsom, med ting å gjøre hver eneste dag. I morgen blir det julemarked på Triaden + at jeg skal være med å pakke ned å kjøre det som blir igjen til lageret etterpå. Det skal bli godt med helg nå kjenner jeg 🥰 Klems 🤗

    3. Det der blir flotte saker som du strikker. Var hos tannlegen i dag og må trekke ei tann 15.12. Tanna var dårlig og vi enig om at var lite lurt og legge mye penger i ei rotfylling når den ikke holder. Og trekke ei tann er ikke man gjør hver dag. Ble satt av 5 kvarter til det så blir deilig når det er ferdig. Ble sol i dag så hadde det fint sammen med mot. Om en måned er det jul og den første uten far. Det blir rart men det er mange i samme bås. En kollega av meg mista sin mor nylig av kreft bare 56 år. Men slik er livet. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰
        Det kommer nok til å gå veldig greit å trekke den tanna. Jeg har trukket flere, og har gått kjapt uten at jeg har kjent noen ting. Alltid rart den først julen, bursdagen osv når noen man har kjær ikke lenger er der. Jeg har vært igjennom det da faren min døde, og når jeg ble igjen helt alene når moren min døde. Litt stusselig, men jeg holdt jo på tradisjonene og fikk en fin jul allikevel. Ha en fin kveld du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg