Musikkbingo på Veiviseren i går

Herlige Sunna, og hennes Musikkbingo

Heisann!

I går kveld satte jeg meg i bilen i snøføyka og kjørte opp til Lørenskog hus, for å være med på årets siste Musikkbingo på Veiviseren. Det var veldig glatt å kjøre, og man måtte virkelig være våken hele tiden… Jeg hentet Bestisen og så dro vi bort for å ta av bord til de andre skulle komme. Det bordet vi hadde mest lyst på, var allerede opptatt så da ble det et langbord bakenfor. Tenker at det var like greit, for det var litt varmere der… For det var ikke akkurat sitte stille temperatur i går, brrr 🥶

En av strikke-damene hadde tatt med seg en pose full med morsomme julebøyler, til å ha på hode. Alt fra dansende nisser til gevir, og jeg valgte det siste i farger som matchet det jeg hadde på meg 😜

Bestisen til høyre, meg i midten og så husker jeg ikke hva damen i blått heter…
Strikke- og bingogjengen
Strikke- og bingogjengen

Dette er alle de flotte menneskene jeg spilte Musikkbingo sammen med. De fleste av disse damene strikker jeg sammen med, og treffer jevnlig.

Om du ikke har fått med deg hva Musikkbingo er, så fungerer det omtrent som vanlig bingo med noen unntak. Vi får utlevert en bong med 3 bokser, 1 rosa markørpenn, 1 stk faktaark med alle sangene. Sangene er oppført i kategorier under bokstavene i BINGO, med hvert sitt nummer. Så spiller Sunna sangene, og det blir vår oppgave å kjenne de igjen, finne dem og markere nummeret de har på bingobongen. Det er lov å synge med og hjelpe hverandre. Jeg vant ingenting denne gangene heller, men hadde det så gøy allikevel så det gjorde ingenting. To på bordet vårt vant, og begge fikk billetter til en WIGWAM konsert til neste år.

Det var veldig kaldt inne på Veiviseren, og mange på bordet vårt hadde kledd seg godt i tillegg til at de hadde tatt med teppe til å ha rundt skuldrene. Jeg hadde nok på meg til at jeg ikke frøs, men ble veldig kald på hendene så jeg måtte ta på pulsvarmerne mine. Før vi skulle hjem var jeg innom toalettet, og helt ærlig så gruet jeg meg til å sette meg ned for jeg regnet med ringen var kald. Å jett om den var 🥶

Det hadde kommet en del snø som hadde lagt seg på veien, så det var ikke blitt noe mindre glatt å kjøre hjem. For en gang skyld kjørte alle etter forholdene, og ingen råkjørte så det gikk veldig greit hele veien.

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“La kjærlighet og sannhet skinne i deg, og du vil lyse opp”
av Björg Thorhallsdottir

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Nå har du god tid som pensjonist eller er det da man blir mer stressa enn før? Du kan uansett gjøre mye fint for andre heretter. Pensjonist har mye erfaring og er en stor ressurs for samfunnet. Ble endelig ferdig ferdig med gavene i dag, et badehåndkle finner vei til Østerdalen et sted via posten, bror min får ullsokker og en nabo en eske Mozartkugeln av meg Du verden så sosialt slik en bingo er. kun cola i glassene? Noen havner kanskje på pub etterpå til gravøl hvis man taper. Drar snart til Oslo og lørdagsopera. Dårlig vær ute og jeg vil dra tidlig innover. Mye krøll på vei og bane i slikt vær men i år blir det en hvit jul over hele landet. Blir nok en kopp kakao i Oslo, regner med at jeg har tid til det. Blir sikkert mye folk men jeg kjøpte billetten i oktober så dette blir noen fine timer håper jeg. Ha en fin dag..

      1. Som pensjonist er mulighetene mange, og det gjelder å fylle dagene med positive og interessante ting. Å nei du, det var både vin og øl (alkoholfritt for meg) i glassene, men ingen gikk videre til mer festing etterpå. Vi var fornøyde alle sammen, selv om vi ikke vant. Det snør fortsatt ute så det er i alle fall ikke gode kjøreforhold, og det kan nok skape trøbbel for offentlige transportmidler også. Da gjelder det å ha god tid på seg. Kos deg i Oslo, og ha en fortsatt fin lørdag.

      1. Musikkbingo er veldig morro, og vi koser oss alle sammen hver eneste gang 🥰 Tror det er bare Sunna som driver med dette, og hun reiser bare rundt på forskjellige steder her i Oslo. Så er du her i byen så får du sjekke det ut. Klem 🤗

    2. Så moro å finne på litt annet enn bare strikking for gjengen også! Bingo er gøy og sosialt, men lenge siden jeg har vært på det. Ha en fin lørdagskveld! 🥰

      1. Ja dette er veldig gøy og livat, og ikke minst sosialt som du sier. Vi synger og smådanser på stolen og legger hjernene i bløt for å finne ut hvilke sanger hun spiller. Det at vi kan synge med gjør jo dette mye mer gøy en vanlig Bingo. Ha en fortsatt fin kveld du også 🤗

      1. Hihi, tusen takk 🥰 Man må jo lage litt gøy nå som det snart er jul. Ja vettu, musikkbingo er så gøy og jeg gleder meg til hver gang vi skal dit. Neste gang blir i februar. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Vi er en fin gjeng og har det så gøy sammen, både når det er Bingo og ellers. Musikkbingo er veldig gøy, og så sosialt. Jeg er ikke redd for å kjøre når det er sånn føre som nå, og er trygg på min egen kjøring. Det er andre som ikke kjører etter forholdene som bekymrer meg mer. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg