Mummi-kjærlighet på kaffekoppen og er det Petter eller Petra?

Foto tatt med min iPhoneGod formiddag!

Det fine været fortsetter i dag også, og nå på formiddagen er det ikke en sky å se på himmelen. Da jeg sto opp ved 9 tiden i dag var temperaturen på -2,8C 🥶

Jeg våknet første gangen ganske tidlig av at Vinja kom å la seg inntil meg, men sovnet fort da hun malte så hypnotiserende. Da jeg våknet neste gang lå hun der fortsatt, men hoppet raskt ned å satt seg på fotskammelen i stua klar til å få medisinen sin.

Det er stille i hele blokka denne lørdags formiddagen, og jeg sitter å nyter dagens første kaffe i en av mine mange Mummi-kopper. I dag ble det en av metallkoppene med Mummi-kjærlighet på.

Kroppen er ikke helt i form i dag, og bruker lenger tid på å våkne og komme i gang. Skulderen er litt bedre, men fortsatt en del smerter når jeg prøver å gjøre mer enn den liker. Så lenge det går fremover skal jeg ikke klage 😊 Jeg har da fått brettet og lagt bort klesvasken fra i går.

Petter/Petra edderkopp hadde våknet til igjen i går, og satt å kikket på meg på baderomsveggen i går. H*n satt der da jeg sto opp i dag også, men når jeg begynte å romstere med kattedoen flyttet h*n på seg. Så den sist ute i entreen på veg bak skostativet. Jeg har hele tiden innbilt meg at det er den samme edderkoppen som dukker opp år etter år. Iflg det jeg har lest meg til så lever de i rundt 18 mnd. Så langt har ikke Vinja oppdaget Petter/Petra, for da hadde den ikke levd lenge… Jeg vet mange får panikk når en edderkopp kommer inn i hjemmet, men jeg elsker dem å syntes de er noen fasinerende dyr.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Disse koppene er fine og jeg har mange, de vanlige…Min er lilla i dag!
      Edderkopper er fine, ikke noe problem med dem jeg…bor i skogen og her er mange <3

      1. Jeg har flest Mummi-kopper i keramikk, men også 3 i metall. (rosa, lyseblå og så denne) Her hos meg er edderkoppene velkomne, og jeg prøver jo så godt jeg kan å holde kattepotene unna de som dukker opp 😊

    2. Fine kopper 😃
      Petra/Petter edderkopp hadde ikke overlevd hos meg… jeg har edderkopp-fobi og den hadde blitt drept med et hyl og gått rett i disse 😝

      1. Tusen takk 🥰 Hihi, ikke alle er like begeistret for edderkopper som jeg er, og jeg har det litt sånn med slanger (som aldri kommer inn) og veps. Har panikk for veps, men dreper de ikke. Klarer på et eller annet vis å fange dem å slippe dem ut igjen 😉

    3. Koselig kopper å drikke av! Jeg har hørt at edderkopper betyr lykke, så her får de også leve. 😊 Igår var jeg hos ei venninne og drakk kaffe ute på terrassen. Da kom det ei lita mus og satte seg til å vaske seg, liker egentlig ikke slike, men hun var så søt der hun satt! 🐭💕 Håper formen din bedrer seg utover dagen, og at du får en god dag! ☀️

      1. Ja jeg liker Mummi-koppene, om de er i metall eller keramikk. Ja min mor sa alltid at edderkopper betyr lykke, og derfor skal man aldri drepe dem. Heller bære de ut om man ikke vil ha de inne. Mus er søte, og minner litt om rotter som jeg faktisk hadde to av som kjæledyr for noen år siden. Hetterotter da, og ikke noen jeg fant ute 🤣 Formen begynner å komme seg nå, så jeg har bestemt meg for at dette skal bli en god dag 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Desto større edderkoppen er, desto mer fasinerende er de. Koselig med disse husedderkoppene som kommer fram og sier hei i blant 🕷️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg