Moussaka til middag, og Bertil til dessert

Heisann!

Ute er himmelen knallblå, og sola er i ferd med å gni søvnen ut av øynene. Temperaturen da jeg sto opp ved 9 tiden var +0,7C, brrr 🥶.

Inne i heimen var det bare +17C, og det er alt for kjølig til at jeg skal fungere. Så jeg tok å børstet støv av varmeovnene på soverommet mitt og i stua, før jeg slo de på. Det blir da fin sirkulasjon mellom de to rommene, og en lun temperatur etter hvert. Inne på kontoret mitt sitter jeg ikke så ofte nå, så der venter jeg litt med å sette på noe varme. 

På fredag spurte Bestisen om jeg hadde lyst til å komme til henne på lørdag, og ettersom jeg ikke hadde noen planer sa jeg ja til det med en gang. Hun skulle lage Moussaka til middag, den fra Toro, og den syntes jeg er veldig god. 

Jeg tok med meg det grønne pleddet mitt, og satt å strikket på det hele kvelden. Det er så bredt at det tar en evighet og bare strikke en rad, så det tar tid å få det ferdig. Jeg har ingen frist på dette pleddet å strikker bare på det når jeg ikke har noe annet prosjekt gående. Det er rett strikk hele veien, så sjansen for feil er små som passer bra når man sitter å skravler 😉

Bestisen lurte på om jeg kunne ta med kake til kaffen, og da jeg var innom Coop Xtra så jeg at de goe pepperkakene hadde kommet. Selv om det er litt i tidligste laget med julekaker nå, så ble en boks med hjem, og opp til Bestisen i går. Jeg syntes disse pepperkakene er de beste kjøpekakene, og har alltid en boks stående til jul.

Det var Stjernekamp på TV, og det måtte vi jo få med oss. I går var det Country som var sjangeren + Disco som ble sunget i grupper. Jeg syntes de er veldig jevne i år, og det er derfor vanskelig å si hvem som burde gå hver gang. I går ble det Adrian Sellevoll som trakk det korteste strået. Jeg har som regel hatt en favoritt i hver sesong, men det har jeg ikke denne gangen. Neste lørdag skal de få bryne seg på Hip Hop og Visesang, to sjangere som er veldig langt fra hverandre. Skal bli interessant 😊

Å der kom Vinja med halen rett til værs og mjauset sårt, med andre ord frk Pus mener det er på tide med litt våtfór. Da er det vel å gjøre som hun befaler, og dessuten er jeg litt sulten selv også 😉

Håper du får en fin søndag 🥰


12 kommentarer
      1. Det var evigheter siden jeg var hjemme hos Bestisen, for en hyggekveld med god mat. Vi kost oss storveis, og maten smakte veldig godt. Odd René er veldig bra, og kan godt hele veien å vinne. Klems 🤗

    1. Åh, det hørtes godt ut med middagen, – skal se om jeg finner den på butikken! 😋 Bertil er best! 👌 Uff, ja i natt var det kaldt, men heldigvis skal det visst bli mildere igjen. Er for tidlig at det skal fryse til synes jeg. Ønsker deg en superfin søndag! 🍁☀️🤗

      1. Moussaka skal egentlig lages med aubergine, men det liker ingen av oss. Denne fra Toro er en veldig god erstatning syntes jeg, og den tar heller ikke lang tid å lage. Av alle kjøpe pepperkakene står Bertil høyest på toppen. For noen år siden pleide jeg å kjøpe et stor boks hos Staples eller Lyreco som de heter nå, som også var god. Tenkte jeg skulle kjøpe en boks å se om jeg fortsatt syntes det. I dag var det kaldere her enn i går, og gradene krabbet ned på blått. Ha en fin mandag 🤗

    2. Jeg digger slike rettstrikkprosjekter, hvor man ikke trenger å tenke på hva man gjør 🙂
      Jeg går nok glipp av mange Stjernekamp-episoder når jeg er i Spania, men jeg får jo mye annet fint her, da. 🙂
      Ha ei fin uke! 🤗

      1. Veldig greit med sånne prosjekter med bare rettstrikk, i alle fall når man sitter å skravler. Ellers blir det mange ganger bare tull og rot. Ikke så farlig om du går glipp av Stjernekamp, for om du har lyst til å se dem ligger de jo på NRK app’n vettu. Ha en fin mandag, klems 🤗

    3. Det var god mat og en fin stund for dere. En test skrev jeg av den grunn av at jeg har hatt plunder når jeg skal postlegge en kommentar. Men håper det funker nå. Var en tur hos mor i går og planla ukene fremover. Ellers ble det en skogstur lørdag på en annen kant av byen. Ha en fin dag.

      1. Det ser ut til å fungere helt fint nå, både test kommentaren og denne har blitt postet. Ja maten var veldig god, og vi skravlet og koste oss i flere timer. Det er på tide å finne fram litt tjukkere klær nå som man skal ut på tur, for i dag var det jammen nede på det blå temperatur her i Oslo. Ha en fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg