Mimrer og ser på “Raise the Titanic”

Hei og god torsdag!

Ute er det grått å trist, og i kveld har de meldt snø igjen. Temperaturen har lagt seg på +3,4C.

Formen er dessverre ikke noe å skryte av i dag heller, fortsatt feber og snørrete. Å skal jeg være helt ærlig så syntes jeg litt synd i meg selv. Er ikke det lov da?

Ettersom jeg ikke orker å gjøre så mye i dag, hentet jeg ned de to eskene jeg har igjen med DVD’er. De andre jeg hadde rensket ut og gitt bort for noen år siden. Jeg fikk lyst til å mimre litt å se på noen gamle filmer.

Valget falt på “Raise the Titanic” som hadde premiere 1. august 1980. Filmen bygger på en bok av Clive Cussler med samme navn fra 1976. I de største rollene finner man Jason Robards, Richard Jordan, David Selby og Anne Archer. Alec Guiness har også en liten rolle. Handlingen går ut på at Amerikanerne skal heve Titanic for å få tak i en kasse som ble lastet ombord i båten i Southampton. I filmen er Titanic intakt og i ganske god stand, men i det virkelige liv vet vi jo at det ikke var tilfellet. Da hun ble funnet 1. september 1985 var ikke hel og forfallet kommet ganske langt. Det er allikevel gøy å se filmen igjen, og at det skulle ha vært mulig å heve henne til overflaten igjen. Jeg så ikke filmen den gangen den kom, noe som først skjedde rett etter at hun ble funnet. På 80-tallet var jeg medlem av et par bokklubber, en norsk og en engelsk, og jeg hadde faktisk boken filmen er bygget på i bokhylla.

Jeg er jo ekstremt interessert i alt som har med Titanic og gjøre, og det er nok derfor jeg har spart på denne gamle filmen. Etter det jeg fant ut, så finnes den å leie via Apple-TV til 39,-.

Jeg har ikke noen matlyst i dag, men mat må jeg ha så jeg har tatt opp 400 g med kjøttdeig til tining. Så har jeg også en pose med Meksikansk gryte fra Toro i skapet. Det er jo mye smak i den og det er o det jeg trenger nå kjenner jeg.

Håper du får en fortsatt fin torsdag 🥰

6 kommentarer
    1. Det er mange historier og myter rundt det skipet der så ikke rart den er populær. Tok nå 2 magnesium, må ta vare på beina og kroppen. Håper formen din blir fort bra. Er torsdag kveld og snart helg. Sjekka skatten i går og kan vente meg noen kroner tilbake. Leverer den om ikke så lenge, det tipses om at man må sjekke tall og mye annet. Men den leksa hører man hvert år men er kanskje ikke så dumt. Det er det samme stresset år etter år. Fikk deilig pølsegryte hos mor i dag, blir 95 til uka. Blir litt feiring lørdag om ei uke. Sov veldig godt natt til i dag satser på det samme til natta. Men nå blir det kveldsmat og TV her. Ha en fin kveld.

      1. Ja det vært mye historier rundt Titanic, men de fleste er vel løst nå tenker jeg. I 1976 når boka ble skrevet og i 1980 når filmen kom ut var hun jo ikke funnet enda, så da var det lett å fantasere om hvor god stand hun var i. Ser ikke ut som om formen min bedrer seg med det første, og jeg tviler på at jeg orker å dra i Oslo Spectrum i morgen. Hadde håpet, men tror løpet er kjørt. Ha en fin kveld du også.

    2. Uff, så ergerlig med denne influensaen! Husker du hadde tenkt deg på konsert. 🥺 Du får kose deg med filmer isteden 🥰 Spennende med historien om Titanic, – husker jeg så en dokumentar fra da de fant den dypt nede i havet og delt i to. Masse god bedring! 🤗

      1. Av alle uker jeg kunne ha blitt syk, så måtte det bli denne hvor jeg skulle på to forskjellige konserter. Jeg har nok sett det meste av filmer og dokumentarer om Titanic ettersom jeg er veldig interessert i båten og det som skjedde. Nå har jeg gått over til å se Agatha Christies Mord på Nilen, men Peter Ustinov i rollen som Poirot. Ikke helt i henhold til boka, men god underholdning. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg