Midtiukendagen, spørsmål fra NAV og katteliv 😺

Image by Mudassar Iqbal from Pixabay

Heisann og god morgen!

På den ene siden av blokken min er det grått, og på den andre siden er himmelen blå og antydning til sol. Temperaturen ligger på mellom +10C – +11C nå i morgentimene.

Jeg er godt i gang med arbeidsdagen min, og har vært det siden 07:45. Det ble hjemmekontor i dag også, ettersom jeg får besøk av en personer som skal ordne noen småting i heimen. Jeg liker å sitte her hjemme og jobbe, som for meg er mindre stress og jeg blir heller ikke så tappet for energi.

Dagene går så fort og vi har alt nådd midtiukendagen, onsdag. Jeg vil gjerne at september skal vare så lenge som mulig, sånn at jeg rekker å nyte at naturen skifter farge. Er nok på tide å legge inne en fotosafari til helgen tror jeg 🤔

Vinja har akkurat fått sin medisin, og spratt ut på balkongen igjen hvor hun har vært siden jeg lukket opp døra for 1 time siden. Da hun først gikk ut på balkongen, var hun rett bort til potta med gress og spiste litt av det. Ikke lenge etter hørte jeg den velkjente mjauingen, som fortalte at jeg kunne hente papir og vipes til å vaske med. Det var på tide å få opp en hårball… 

I går fikk jeg en melding fra saksbehandleren min i NAV, som lurte på om jeg hadde tenkt noe på å søke om gradert uføre. Jeg trodde jeg hadde svart han på det, men det hadde jeg visst ikke. Jeg forklarte han situasjonen om at jeg går av med AFP i slutten av året, og at jeg ikke har noen jobb etter 01.01.23. Det ville jeg ikke hatt selv om jeg ikke tar ut AFP. På slutten av dagen kom han tilbake og sa seg enig med meg at det nok ikke hadde noen hensikt å søke på uføre. Hadde jeg fått tilbud om dette tidligere, kan det nok hende jeg hadde søkt.

Den oransje duken jeg begynte på for noen dager siden, med ugler som motiv, har vokst og jeg begynner nå å nærme meg slutten på første halvdelen. Satt litt i går kveld å heklet på den, og ettersom det er så enkelt mønster går det ganske fort. Blir jeg ferdig i løpet av ettermiddagen/kvelden kommer det et bilde av den 🦉

Da var min lille kaffepause over, og det er på tide å fortsette med arbeidsoppgavene.

Håper du får en fin midtiukendag, onsdag altså 🥰

 

10 kommentarer
    1. Godt at det ikke var noen “stresstelefon” fra NAV. Det blir sikkert godt til deg å gå av med AFP til nyttår. Men også rart når dagen kommer og du ikke lenger har noen jobb å gå til.

      1. Jeg må innrømme at hver eneste gang det dukker opp en melding på mobilen, om at NAV har sendt meg en melding gjør hjerte et hopp. Som regel er det bare helt enkle greier de vil informere om eller ha svar på. Skvetter allikevel jeg da. Om jeg skal være helt ærlig, og det skal man, så tror jeg ikke jeg kommer til å savne jobben eller kollegene. Jeg har vært så mye borte, og føler vel at jeg har mistet litt av samhørigheten til dem. Tror det har lett for å bli sånn, når man går langtidssykemeldt.

    2. Tenk at du bare har noen måneder igjen å jobbe! Det må være rart å tenke på.
      Da blir hverdagen en helt annen enn nå.
      Det blir spennende å se duken din ferdig.🧶
      Den passer nok fint nå i høst vil jeg tro.🍃🍂
      Nyt midtiukakvelden!🤗

      1. Mange fortviler jo når de må eller skal gå av med pensjon, men jeg gleder meg. Skal være enig i at det er rart at jeg kommet dit hen i livet, men jeg føler meg ikke gammel på noen måte. Jeg trodde jeg skulle bli ferdig med halvgått duk i går, men skulderen sviktet og det var litt for mye igjen. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🥰

      1. Det er evigheter siden jeg/vi bare satte oss i bilen og kjørte et sted, og gikk rundt med kamera. Nå som høsten har begynt må vi passe på, ellers blir det fort for sent. Jeg har begynt nedtellingen til jeg skal gå av, og gleder meg sykt. Ha en fin torsdag 🤗

    3. Ja, det begynner så smått å bli høstfarger, og enda mer skal det bli før de faller på bakken. Jeg må se om jeg får tid til å plukke mer blåbær og tyttebær, for det blir så godt frysetøy. Det blir godt når du kan gå av med AFP, – og du har jo mye du kan finne på ellers.🥰

      1. Ja nå skifter det fra den ene dagen til den andre, så om man skal få med seg de flotte fargene må man komme ut i naturen. Hadde kroppen orket, så skulle jeg ha dratt til favorittplassen til mamma på Bjørkelangen og plukket bær. Der pleier det å se helt tomt ut for de med bærplukker har vært der før, men løfter man litt på lyngen er det fult under. Et år vi var der plukket vi tett på 10 liter. Jeg gleder meg til jeg skal gå av, og kunne styre dagene mine helt selv. Å jeg tror ikke jeg blir sittende inne å kjede meg. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg