Midtiukendagen, og jeg har ting å ordne….

Image by Jill Wellington from Pixabay

Hei og god onsdag!

Ute er det en nydelig sommerdag med knallblå himmel. Temperaturen i skyggen nå i skrivende stund ligger på +25,3C, så det blir nok varmt inne i dag også.

Arbeidet nede i gaten pågår for fult i dag også, og på en måte er det bra for da kanskje det ikke tar så lang tid før de er ferdig. Det som ikke er så bra, er at det bråker en del, og ettersom det er varmt må vinduene stå åpne å da høres det. Etter at de hadde gravd et hull tvers over veien i går, la de en jernplate over. Når bilene og bussen kjørte over hørtes et stor dunk, og jeg kan love deg at det ble kjørt mange ganger over i går. Jeg holdt nesten på å bli sprø til slutt. Burde jo ikke irritere meg over sånt, men jeg klarte ikke å la være dessverre.

Status på skulderen, er at den fortsatt er betent og vond. Det positive er at jeg ikke er så stiv i musklene opp mot hode og ned rundt skulderbladet. Noe som gjør at jeg kan bevege meg mer fritt uten at det gjør vondt hele tiden.

Jeg kom plutselig på at jeg må gjøre noe med medlemsskapet mitt i Handel og Kontor, vel kontingenten, for det blir nemlig ikke noe lønn å trekke den fra lenger. Da må jeg sørge for at de sender meg regning på det. For jeg vil jo fortsatt være medlem, og ha de få forsikringene jeg har igjennom foreningen videre. Jeg tviler på om det er noe som skjer automatisk, så det er greit å sjekke ut å ordne selv.

Snakket nettopp med Bestisen, og fikk høre litt om hvordan de hadde hatt det på sommerfesten i går. De hadde kost seg med mye god mat og kaker. Så hadde de bestemt at vi skulle gå på Chat Noir til høsten for å se på Evig Ung med bl.a. Hege Schøyen. Det var litt vanskelig å få billetter, så en av Snellene påtok seg oppdraget om å finne en dag og bestille. Får vi billetter så tror jeg dette kan bli veldig gøy, og så blir det vel til at vi spiser middag før forestillingen.

Håper du får en midtiukendag 🥰


16 kommentarer
    1. Godt du har blitt litt bedre! Greit å få ordnet opp i forskjellig, endel som endrer seg når man slutter i en jobb. Jeg fikk skatteoppgjøret idag, og siden jeg hadde betalt inn litt ekstra, så gikk det omtrent i null. Det blir sikkert gøy å se den forestillingen, – komedier er noe av det jeg liker best om jeg skal på teater. 😀 Fortsatt god bedring og håper veiarbeiderne snart er ferdig!

      1. Tusen takk 🥰 Ja godt at noe er bedre, og det har gjort dagen litt enklere for meg. Jeg fikk ringt Handel og Kontor i dag, og jeg slipper å betale for medlemsskapet kun forsikringen jeg har igjennom forbundet. Det eneste de trengte var en bekreftelse fra arbeidsgiver på at siste lønn var utbetalt og at jeg var over AFP. Jeg hadde glemt hvor vanskelig det er å komme igjennom til avdelingene hos tidligere arbeidsgiver, og rette person. Brukte lenger tid på det enn hos HK. Jeg kom fram til slutt, men vedkommende var opptatt så jeg må ringe tilbake igjen i morgen. Jeg fikk skatteoppgjøret mitt for snart en måned siden, og jeg hadde jo fått baksmell som jeg betalte i mai. Da oppgjøret kom fikk jeg tilbake 208,- hihi.

    2. Den skulderen din høres vond ut, men jeg håper at du får skikk på den og at du blir smertefri ❤❤❤

      Du har nå fått gjort en del i dag du da.

      Smart å få ordnet med dette trekket ja, for i slike tilfeller så ser man at de ikke har fått beskjed.

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Når betennelsen setter seg i skulderen, kan det ta en stund innen det retter seg igjen. Forhåpentlig går det snart over igjen. Det skulle ha vært sånn at arbeidsgiver ga beskjed til fagforeningen om at siste lønn var utbetalt, men dessverre er det ikke sånn. Jeg har nå i alle falle snakket med dem, så jeg har kommet et stykke på veien. Ønsker deg en fortsatt fin dag, klem 🤗

    3. Angående vonde skulder. Jeg plaget mye av det men etter at jeg har begynt å ta gurkemeie tabletter har jeg blitt bedre og har begynt å hekle igjen. litt mindre smerter i muskler og ledd også. kanskje det vil hjelpe deg også:)
      Det er sol i dag, men men det er meldt regn fremover. Så jeg nyter været i dag:)

      1. Jeg har prøvd Gurkemeie tabletter, men de hjalp ikke for meg dessverre. Takk for tipset allikevel 😊 I mitt tilfelle kan det jeg spiser påvirke om jeg får betennelser som blusser opp, men hva jeg har spist denne gangen er jeg litt usikker på. Her er det +40C utenfor stuevinduet mitt akkurat nå og +29C inne i leiligheten. Det er selvsagt ikke så varmt ute i luften 😉 Klems 🤗

        1. Ok. Håper at du blir bedre med andre hjelpemidler og medisin og finner ut hva som forårsaker smertene.
          I dag er det regn hos oss og 14 grader. Og datteren vår som kommer fra Oslo i dag liker ikke at det er regn her når hun kommer på besøk. Hun skal nemlig på et bryllup i helga:)

          1. Får håpe at dere får beholde det fine været når datteren din kommer 🥰 Jeg må nok passe på hva jeg spiser, så vil nok kroppen ha det bedre tenker jeg. Ha en fortsatt fin torsdag 🤗

      1. Betennelsen begynner å slippe nå, så det går den rette veien 😊 Trafikken går nå som normalt igjen nede i gata, så det virker som de er ferdig med det de skal gjøre 👏

      1. Ja det er veldig irriterende, men nå høres det ut som de er ferdig å trafikken går uten dunk. Jeg håper virkelig vi får billetter, for vi er jo 10 stykker som skal gå. Jeg digger Hege Schøyen og humoren hennes. Klems 🤗

    4. Trasig med vond skulder…
      Og veiarbeid er slitsomt å høre på…. dunk dunk dunk…
      Koselig å gå på Hege Schøyen-forestilling. Hun er jo bare helt herlig morsom 🙂

      Lag deg fine dager 🙂 klems

      1. Heldigvis så går det rette veien med skulderen min, som er et hakk bedre i dag 😊 Ja det har vært noen slitsomme dager med mye bråk nede i gata, og dunking, men nå er de heldigvis ferdig. Jeg gleder meg til Hege Schøyen, og håper å krysser fingrene for at vi får billetter. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg