Midtiuken, og jeg hvisker ikke lenger

Heisann og god formiddag!

Ute er det en nydelig dag med knallblå himmel og sol. Ikke en sky å se enda. Temperaturen ligger på +10,8C i skyggen, så dette blir nok en god og varm dag 😊.

Etter flere dager hvor formen har vært laber, så er det endelig et lyspunkt. Stemmen er tilbake igjen, feberen begynner å nærme seg normalen og ikke minst så har kroppen begynt å samarbeide igjen. For en herlig følelse det er 😊.

I går var det bursdagen til pappa’n min, han ville ha fylt 99 år om han hadde levd. Som tradisjonen er dro jeg ned på gravlunden og tente lys for han. Jeg sjekket tidlig på formiddagen når siste begravelse/bisettelse skulle være, og dro etter at det var over. Vi har nemlig ikke lov til å kjøre ned til gravene uten tillatelse, men ettersom formen var dårlig så valgte jeg allikevel å gjøre det. Sjelden det er vakter så sent på ettermiddagen, og det var det heller ikke. Høstlyngen var selvsagt helt gul, men granbaret var like friskt som da jeg satte det ned. Hadde ikke noe gravlys til den store lykten, så jeg tok med et kubbelys å satte ned i den. Om det ikke blåser ut, vil det brenne omtrent helt til utpå dagen i dag.

I natt har jeg faktisk sovet i over 10 timer, noe som har gjort godt for hele kroppen. Jeg var så trøtt i går at jeg gikk å la meg tidlig, og sovnet før hode traff puten. Det hjalp nok på å være ute i frisk eksos luft i går tenker jeg 😜.

Trodde jeg drømte at Vinja kastet opp, men det var dessverre ikke en drøm. Noe jeg fant ut da jeg kom ut i stua til morgenen. Det var raskt å tørke opp, og Vinja fulgte med borte fra balkongdøra. Da jeg var ferdig kom hun løpende å ville ha kos, lille raringen. Nå går hun rundt å kikker på meg og mjauser for hun vil ha våtfóret sitt, men får vente litt til innen det blir servert.

Planer for denne dagen: Vel, jeg har ikke fått pakket bort påskepynten enda, ja da jeg vet det litt sent 😜, så jeg skal ned å hente opp eskene etterpå. Utover det har jeg i grunnen ikke lagt noen planer. Jeg tar dagen som den kommer.

Håper du får en fantastisk midtiukendag 🥰

10 kommentarer
    1. Godt bare å ta dagen som den kommer. Og veldig godt å lese at du er på bedring. En blir så slapp og pjuskete av feber. Tror det er først nå min temperatur har blitt bort i mot normal, dette tok virkelig på.
      Må framom grava til far jeg også, den har ikke blitt stella etter vinteren. Godt og får ordnet. Klem <3

      1. Ja det er så deilig at jeg kan styre min egen dag, og jeg kjenner at jeg nyter det. Veldig godt at formen er nesten på normalen igjen, og det er jo ikke bare feber som har vært årsaken. Mye annet som ikke fungerte som det skulle, som nå er oppe på normalen. Jeg hadde ikke vært på gravlund siden Nyttårsaften, men heldigvis så var alt som det skulle. Visste jo at lyngen ville være gulbrun, men at granbaret skulle være så grønt overrasket meg virkelig 🥰

    2. Dette var en fin dag med sol og varme. Så er mopeden her igjen, ble en ny reflekvest i samme slengen. Så nå er det kvelden skal se litt nett-tv. I går var jeg flink etter jobb. Lagde middag, vaska opp, vaska klær. Så tok jeg kjøkkengulvet nokså grundig. Etter det dro jeg på kiwi. I morgen skal jeg til mor, av og til tar jeg med litt kake eller slike gliffler som jeg veit hun liker. Oppdateringer fra fjern og nær hos henne. Men nå koker gryteretten så nå blir det mat. Ha en fin kveld.

      1. Ja i dag har det virkelig vært en fin dag. Lukket balkongdøra for bare noen minutter siden, da det begynte å skumre. Jeg skal ta en runde med skurefilla til helgen tenker jeg. Blir koselig for din mor å få besøk av deg tenker jeg. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. Så godt at formen har bedret seg! Idag har det vært skikkelig varmt! Jeg har pottet om noe av det jeg har sådd og ordnet noe i hagen. Jeg ryddet nylig bort påskepynten jeg også. Påsken er jo så kort, så gjør ikke noe om pynten er framme litt lenger. 😀 God kveld til deg! 🤗

      1. Det er en nydelig dag ute, og her har balkongdøra stått åpen siden kl 10 i dag å gjør det fortsatt. Har ikke vært ute, bare vært inne å ordnet med regner og litt annet papirarbeide. Så har jeg sittet litt ute på balkongen også da. Skal ordne med plantene mine etterpå, vanne dem og flytte litt rundt. Ha en fortsatt din torsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg