Midtiukadagen er her allerede

Image by beauty_of_nature from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute er himmelen blå og sola er i ferd med å stå opp. Temperaturen nå på morgenen ligger på +3,4C.

Jeg var så trøtt i går kveld at jeg faktisk tok kvelden før midnatt, og sovnet med en gang. Jeg våknet derfor av meg selv rett etter kl 6, men syntes det var litt tidlig å stå opp da. Klarte å sovne om og sov en time til, men da nyttet det ikke lenger. Så nå er morgenstellet til Vinja ferdig allerede, og hun tar seg en liten lur på sengen min.

I går gikk turen til Fjellhamar kirke til sosialt samvær og strikking i et par timer. Det ble naturlig nok en del prat om begravelsen til sognepresten dagen før. Et par hadde vært der, noen som meg hadde sett det på nettet og noen ønsket at de kunne. Vi fant ut at sendingen lå fortsatt ute, så de kunne se den allikevel.

Jeg hadde med meg de fargerike sokkene og strikket litt på dem, men det ble mest til at jeg satt å skravlet så jeg kom ikke så langt.

Etter at vi var ferdig i kirken dro Bestisen og jeg hjem til henne for å gjøre litt styrearbeid. Vi skulle sende ut noe informasjon til medlemmene i Revmatikerforening. Det tok litt lenger tid enn vi trodde, for det bildet vi hadde fått lov å dele var umulig å få inn. Etter 20 – 30 min ringte jeg til de som hadde hatt jobben tidligere med utsendelser, og fikk bekreftet at det ikke gikk å lime inn bilder sammen med teksten. Da vet vi det til en annen gang. Nå skulle vi sende informasjonen fra andre steder også, og der kunne bilde brukes.

I dag er det igjen Strikkekafé på Veiviseren, og da skal det bli spennende å se hvor mange som kommer. Jeg skulle ha lagt ut om Strikkekaféen på to Facebook grupper i går, men glemte det helt. Så at Bestisen hadde lagt ut på den ene, så jeg får vel svinge meg rundt å legge ut på den andre nå på morgenen 🙈

Tenk at vi allerede har kommet til onsdagen! En annen ting, hvor ble januar, februar og mars av? Jeg syntes de 3 første månedene har gått så rasende fort. Ikke at jeg klager, for jeg har fått vært med om mye gøy og så har jo våren startet selv om det var litt kjølig på morgenen i dag. Utenfor Fjellhamar kirke var det helt gult av Hestehov, og jeg sa at jeg skulle ta bilde av dem da vi skulle hjem… Å det glemte jeg selvfølgelig, men kanskje jeg finner noen et annet sted 🤔

Da var første kopp med kaffe tom, og det er på tide å få baken opp av stolen og ta fatt på resten av dagen.

Håper du får en fantastisk midtiukendag 🥰


12 kommentarer
    1. Takk for rapport. Du har nok å drive med, skjønner jeg, og er ikke det deilig? Slik omtrent har jeg det også. Ikke samme aktivitetene som deg, men veldig meningsfylte dager som pensjonist🤗Og dagene flyr, ja……

      1. Vare hyggelig 🥰 Ja her er der nok å fylle dagene med, så de løper av sted så det er vanskelig å henge med 😉 Jeg koser meg og trives med pensjonisttilværelsen, klem 🤗

    2. Artig å være engasjert i styrearbeid! 👍 Jeg var kasserer i et lag i flere år, men gikk av i vinter, så nå har jeg ikke noe slikt å holde på med. Jeg holder på å strikke et pannebånd i brunt, beige og gult i et mønster som heter Flokken, – skal bli bursdagsgave. Ellers blir det hagearbeid framover. Kos deg på strikkekafé! 🤗🧶

      1. Det var litt armer og bein i starten når Bdstisen og jeg skulle få oversikt, og ikke minst lage rutiner. Nå går det greit 🥰 Ja snart er det på tide å bestemme hvordan det skal se ut i blomsterbed og pallekarmer. Har så smått begynt å tenke på det. Klem 🤗

    3. Onsdag i dag og en uke til neste onsdag. Bra at du er aktiv og har godt nettverk. Må gå en tur etterpå. I går så vaska jeg kjøkkenet nokså grundig. kjøpte wienerpølse på vei hjem og skar 3 av de opp så pastarester ble middag. Nå vil jeg ta en runde på nette før jeg går ut. Ha en fin kveld.

      1. Ja ukene går fort, når man har hyggelige ting å fylle dem med. Må snart vaske ned balkongen og alle rommene. Skulle tatt tak, vegger og gulv men jeg tror orker holder til bare gulvene.. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Tenk halvveis i uka allerede. Ei uke går alt for fort. Det raser av gårde

      Er selv sekretær i en rasekattring for oss som har abyssiner/somali, og er med i to komiteer i det ene koret jeg synger i. Det gjør så godt å være aktiv.

      Ønsker deg en superfin onsdag ettermiddag ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Dagene går veldig fort, spesielt nå som det er en del styrearbeid å ta tak i. Når det er sagt, så syntes jeg jo det er gøy 🥰 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    5. Dagene fyker avgårde, og med alt du gjør, så går det jo fort. Koselige ting du er med på. Veldig fint at du har mye forskjellig å holde på med. Nyt resten av torsdagen! Klem <3

      1. Ja her fyker dagene avgårde så fort at jeg nesten ikke henger med, men det er jo bare gøyale ting så det er jo helt greit.
        Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg