Midt i uken, og bare 4 dager til lysene tennes

Arkivbilde fra noen år tilbake

Heisann!

Ute er det klarvær med noen skyer her og der som skygger for sola. Temperaturen ligger på +4,0C sist gang jeg sjekket.

I går ble det ikke noe blogging på meg, for etter jobb ned i byen var jeg helt tom for energi så jeg måtte jammen ta meg en cowboystrekk når jeg kom hjem. Da jeg sto opp igjen hadde jeg tenkt til å lage middag, men da hadde det kommet en melding fra apoteket om at insulinen og sprøytene til Ronja kunne hentes. Så jeg dro like godt ned å hentet dem. Etter det gikk kvelden til matlaging og diverse telefonsamtaler frem til det var på tide å legge seg.

I dag sitter jeg hjemme hos meg selv å jobber, men i morgen skal jeg ned i byen å jobbe på kontoret igjen.

Ukene i november har virkelig gått fort unna, og nå er vi allerede kommet til midt i denne siste hele uke i måneden. Desember er rett rundt hjørnet med alle juleforberedelsene som nærmest står i kø. Denne uken ble også juletrærne i borettslaget satt opp, og tidligere i dag så jeg vaktmesteren sjekket at lysene fungerte som de skulle. Vi har som regel hatt mange juletrær rundt om i borettslaget, men i år har de sett seg nødt til å redusere til 2 eller 3. Vi fikk heldigvis beholde det som jeg ser fra soverommet og kontorvinduet mitt 🥰

Jeg var nede å hentet plastboksen med julegardiner og puter, samt adventslysestakene til vinduet tidligere i dag. Etter jeg er ferdig med arbeidsdagen, skal ta å henge opp gardinene og gjøre klar lysestakene. Ikke minst sjekke at alle lyser som de skal, i fall jeg må kjøpe nye pærer. Det er jo bare 4 dager til alle lysene skal tennes både inne og ute. Ser at mange har tent lys ute allerede, men jeg venter alltid til 1 søndag i advent.

 

Hvordan er det med deg, har du tent lysene ute enda?

#onsdag #midtiuken #november #desember #advent #julegardiner #adventslys

 

7 kommentarer
    1. Det er så koselig med alle lysene som blir tent, både ute og inne! 🥰 Julegater m.m er tent nesten overalt, og jeg har sett enkelte private også. Her blir det heller ikke tent lys før 1. søndag i advent, og så henger jeg opp litt julepynt etterhvert. Vi selger juletrær og nek, så vi har snart en travel tid foran oss, men prøver å få tid til litt julebakst innimellom.

      1. Nå som dagene er korte og mørket kommer før man får snudd seg rundt, er det veldig koselig med lys i trærne og på butikksentrene.
        Hjemme syntes jeg nok folk kan vente litt… Med salg av juletrær ol har dere nok Ã¥ drive med de nærmeste ukene. Bestisen, kusinen og jeg skal gÃ¥ sammen om Ã¥ ta julebaksten i Ã¥r,
        men vi har ikke helt klart å finne en dag det passer for oss alle sammen. Vi får det nok til tenker jeg 😉

      2. Nå som dagene er korte og mørket kommer før man får snudd seg rundt, er det veldig koselig med lys i trærne og på butikksentrene.
        Hjemme syntes jeg nok folk kan vente litt… Med salg av juletrær ol har dere nok Ã¥ drive med de nærmeste ukene. Bestisen, kusinen og jeg skal gÃ¥ sammen om Ã¥ ta julebaksten i Ã¥r,
        men vi har ikke helt klart å finne en dag det passer for oss alle sammen. Vi får det nok til tenker jeg 😉

    2. Nå går det fort altså, pynter litt til helga jeg tenker jeg. Rekker ikke før det! Litt lys i vinduene og litt lys utendørs.
      Resten kommer etterhvert….

      1. Ja det er nesten så dagene har skiftet gir og freser av gårde. Jeg ville ha opp gardinene i dag, for da jeg få gjort rent på fredagen, og hentet opp julepynten sånn at jeg kan begynne å sette det fram på lørdagen. Orker ikke å gjøre så mye av gangen lenger.

      1. Akkurat nå skulle jeg gjerne satt på bremseklosser på tiden, men nå klarte jeg å få opp alle gardinene i dag. I morgen blir det ingenting, men på fredag er det fram med skurebøtta å så blir det pynting på lørdagen tenker jeg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg