Midt i uken, humlene har kommet og det sa BOM

Klokkebusken full av blomster og humler

Hei og god formiddag!

Ute er det en del skyer nå på formiddagen, men jeg kan da se blå himmel her og der. Temperaturen ligger på +16,1C.

Status skulder, vel det er omtrent det samme som det har vært de siste dagene. Derfor har det også vært litt stille fra meg på sosiale medier, sånn at skulderen skal få hvile mest mulig. Var veldig oppgitt og litt deppa i går over smertene og at det tar så lang tid før det er noen bedring. Av erfaring vet jeg jo at av og til kan det ta litt tid. Andre ganger kommer det fort, og forsvinner igjen like fort igjen….

Måtte bare ta bilde av den store fine klokkebusken min, som nå er i full blomst. Den er ikke bare full av blomster, men også humler. Jeg kan høre de inn på balkongen hvordan de brummer og koser seg mens de flyr fra blomst til blomst. Klokkebusken begynner å få noen år på bakken nå, og jeg plantet den ikke bare for at jeg syntes den er fin men også for at jeg visste at humlene elsker den.

Oslo Sporveier holder på å legge t-bane linjene opp hit i tunell nede på Bryn og opp mot Hellerud. Dette medfører sprenging til tider. Inntil i går har jeg ikke merket så mye til det, men da smalt det så vinduene ute på balkongen og i stua ristet. Vinja var ute på balkongen, og hun merket vibreringene før lyden kom og sprang inn i full fart. Både hun og jeg skvatt skikkelig, og det var veldig ubehagelig. For meg ble minnet av 22 juli hentet opp fra glemselen. For lyden og trykket (i mindre skala) var ganske likt det jeg opplevde den gangen…

Hva skjer i dag? Vel, jeg skal være sjåfør om ikke så alt for lenge. Ellers skal jeg prøve å ikke irritere skulderen min alt for mye, sånn at det kan begynne å bli bedre.

Forresten, stikk innom litt senere i dag, for da kommer jeg til å poste en liten novelle skrevet av min bloggløse venn Helge. Du har sikkert sett at han kommenterer hos en del av oss her inne.

Håper du får en fin midtiukendag 🥰

 

4 kommentarer
    1. Så flott klokkebusk! Veldig fine de andre plantene dine også, – flott bed! 🤩 Det merkes nok godt når de sprenger, og ikke noe gode minner å ta med seg. Ønsker deg fortsatt god bedring og lag deg en god ettermiddag/kveld! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Klokkebusken er noe jeg er stolt av, og at den er full av humler er et stort bonus. Ja det høres og merkes virkelig at de sprenger her omkring, spesielt siden blokkene her ligger på samme fjellkjeden. Ha en fin kveld du også 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Jeg føler vel egentlig ikke at jeg helt kan ta æren for at den er så fin, for den klarer seg helt fint alene. Den får vann når det er tørt i bedet og står den bare der 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg