MGP i går, plantestell i dag og formen er ikke så gæli

Hei og god søndag!

Ute var himmelen knallblå og solen skinte inn på soverommet da jeg sto opp. Nå har det kommet noen skyer, som sola gjemmer seg bak innimellom. Temperaturen ligger på +18,2C nå på formiddagen.

Vi nådde kanskje ikke helt opp i Liverpool i går, men jeg syntes allikevel at vi skal være fornøyd. Alessandra gjorde en fantastisk jobb, og var blant de som fikk mest publikumsstemmer. Denne fagjuryen som skal mene noe i forveien ødelegger alltid, også i går. Må jo selvfølgelig gratulere Sverige med seieren, selv om det på langt nær var en favoritt hos meg. Når jeg skjønte at vi ikke kom til å vinne, heiet jeg på Italia som hadde en god låt i tillegg til at sangeren var utrolig kjekk 🤩.

Hvordan er det med formen min? Jo, den er i grunnen ganske bra i dag, og jeg er mer eller mindre feberfri igjen. Å det håper jeg at jeg fortsetter med, for i morgen er det tannlegen på formiddagen, så handle blomster til balkongkassene og gravlund, tirsdag er det vaffeldag i Fjellhamar kirke arrangert av Lørenskog Revmatikerforening. Å så må jeg jo også jage hybelkaniner og støv ut av heimen til 17 mai.

Vårt lille Magnolia tre

Det er helt utrolig hvor grønt det har blitt de siste dagene. Bare fra vi hadde dugnad tidlig i forrige uke. Klokkebusken er mer grønn en grå, og flere av blomstene på Soleiebusken min har sprunget ut. Vårt lille Magnolia tre har mange blomster som ikke har sprunget ut enda. Det tar nok ikke lang tid nå før det skjer, og da må man være kjapp om man skal få noen fine bilder av blomstene. De står jo ikke så lenge.

Jeg har ikke ligget på latsiden i dag, for jeg har allerede vannet Storkenebben, Astilben og Akeleien med vannkannen fra balkongen. Så har jeg også dusjet jorden på Kristtorn, Purren og Popcorn frøene, og etter en liten inspeksjon så jeg at det var begynt å spire noen steder i sistnevnte. Prøvde å ta bilde av det, men det er så smått at det ble bare utydelig. Jeg får heller komme med bilde når det har skjedd litt mer i potten. Resten av plantene inne skal også få litt kjærlighet og vann i dag ❤️

Hadde ikke noe matlyst på morgenen, men nå begynner det å rumle i magen kjenner jeg. På tide å finne seg litt mat kanskje 🤔.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


6 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett MGP og kunne ikke uttale meg:)
      Sommer her også i Trøndelag og jeg har vært ut en tur tidlig på dagen.
      klokka er bare ett i skrivende stund, men vi har allerede spist middag:) Grillet svinekjøtt, potet og salat. Deilig:)
      Jeg ser st du har vært opptatt også:)

      1. Det er jo ikke alle som er like interessert MGP som meg, men det var faktisk et fint show og en del bra musikk. Litt tidlig for meg å spise middag kl 13, noe som er mer lunch tid for meg. I dag blir det stekt laks med potet og aioli på meg, men ikke før om noen timer. Ettersom formen er bedre, orket jeg ikke å sitte stille i dag og i morgen og tirsdag har jeg også mer enn nok å gjøre. Klems 🤗

    2. Gratulerer til svenskene – blir mye kalas og show i Sverige neste år vil jeg mene. Og da er det jo 50 år siden Abba vant med Waterloo. Bra at vi ble nr 5 – så slipper vi og arrangere det. Ikke få millionene det koster men det er sikkert kø av sponsorer som tar en del av utgiftene tror jeg nok. Var på tur i dag tidlig, klokka 8.40 var jeg på Haukåsutsikten(359 moh) og turen gikk fint. Litt snø og gå i var det men ikke mye, var hjemme 10.30 så da var det rett i dusjen. Og som vanlig er sekken lettere på veien hjem enn ut. Knallvær ute så jeg skal en tur ut etterpå og i teateret i kveld. Blir nok en kaffe og en is et sted i ettermiddag. Man må bare vanne på nå så blomster og andre ting gror. Det er deilig utover nå med mange solbriller og sommertøy. Ha en fin kveld.

      1. Ja man må vel nesten gratulere svenskene med seieren, selv om jeg ikke likte den. Mass styr rundt seieren, for mange mener de ikke burde ha vunnet… Å ja, det koster å arrangere noe sånt, men de kan jo også tjene på det. Litt blandet vær her i dag, og helt uten at jeg merket det begynte det å regne. Ha en fortsatt fin mandag.

    3. Jeg så en oversikt over hva de ulike landene hadde gitt av publikums- og jurystemmer, og ingen fra seerne hadde Sverige på topp. Synes det blir for dumt at noen få i juryene skal bestemme så mye, – avgjorde jo hvem som vant. Ellers var det jo bra med en femteplass og nr. 3 blant seerne! 😀 Nydelig vær idag, og regn imorgen visstnok. Jeg fikk planta på gravlund i helgen og imorgen skal jeg sette tomatplantene i jord i drivhuset. Lykke til hos tannlegen imorgen! 🍀🤞 Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Var det opp til meg så skulle jeg ha avskaffet fagjuryen, for de ødelegger hele konkurransen. Det er jo vi vanlig folk som skal stemme, og si vår mening om hvem som bør vinne. Jeg hadde planer om å plante på gravlund og i balkongkassene i dag, men orker ikke. Får se hva jeg rekker i morgen. Det gikk fint hos tannlegen i dag, NULL HULL 😁 Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg