MGP, hjemmelaget pizza og så har jeg navnedag 🥳

Vinja Lillepuzdatter

Hei og god formiddag!

Ute er det en klar og fin vinterdag og jeg kan se sola skinne på trærne øverst i skogen. Temperaturen har krabbet nedover og har landet på -6,8C.

Jeg har ikke kommet så langt enda, og sitter å nyter den første koppen med kaffe samtidig som håret får lufttørke.

Vinja ligger bak meg å kikker, og den innebygde klokken hennes forteller at snart er det tid for våtfór i matkoppen. Hun har ikke begynte å mase enda, men det er nok ikke lenge før tenker jeg. Å går jeg ikke på kjøkkenet da, blir det en mjauekonsert så sår at man skulle tro hennes siste time var kommet 😼

I dag er det finale i MGP og den skal jeg se sammen med Bestisen. Vi skal som alltid ha hjemmelaget pizza, og den blir laget fra bunnen av. Det er etter oppskrift som Bestisen fant på Matprat, og den er så god at jeg får vann i munnen bare av å tenke på den, hihi!

Jeg har hørt igjennom låtene som skal konkurrere i kveld, og jeg har 3 favoritter: Alessandra, Jone og Ulrikke. Klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg liker best av dem. Det skal bli veldig spennende å se hvem som får reise til den internasjonale finalen, og kanskje det ikke blir noen av mine tre favoritter 🤷‍♀️

I dag har jeg forresten navnedag 🥳🎉. Kanskje jeg skulle stikke innom å kjøpe kake til i kveld. Ikke en hel kake, men et par stykker… Skal tenke litt på det 🤔

Hvordan blir din lørdag, skal du noe spennende? Håper uansett at dagen din blir fin 🥰

10 kommentarer
    1. Grattis med navndag, noe jeg ikke bryr meg om. Ei på kontret på jobben er svensk og hun oppdaterer av og til på slikt men ikke ofte. Det er en stor greie i Sverige. Far har det bra og blir bedre. Så lenge jeg ikke hører noe annet blir dagen som før. Men jeg ringer mor i kveld eller i morgen, kanskje min søster sender sms om fars helse. Da hun var i arbeid jobba hun innen helse i alle år. Så den biten kan hun. Det er fint vær ute blir vel en skitur i kveld eller i morgen. Handler det jeg skal ha av mat siden i dag. Så ikke på TV i går kveld så det tar jeg i dag. MGP snuser jeg litt på meg ikke så ivrig som deg. Men det er fint at mange har tradisjoner rundt det med god mat og mye vin og kostymer. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Markerer vel ikke navnedagen så mye, men litt gøy å feire seg selv er det jo da. Godt at det går fremover med faren din, for man blir jo bekymret når foreldrene ikke er friske. Jeg har alltid vært veldig opptatt av MGP, og må alltid få med meg det. Ha en fin kveld du også.

    2. Gratulerer med navnedag! Det synes jeg du skal feire med et kakestykke eller to 🙂 Fint med en rolig morgenstund 🙂 Vi har også en pus som gir klar beskjed når hun vil ha påfyll med mat. Men når kattedoen bør renses mjauer hun aller høyest! Renslige dyr dette 🙂 Denne lørdagen skal jeg få gjort litt husarbeid, litt på etterslep der og ellers lese blogger og ting sammen med familien. Nyt lørdagen 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Ja det blir nok at jeg stikker innom butikken etterpå å kjøper med meg et par stykker, må jo feire seg selv litt da 😉 Ja Vinja har blitt veldig verbal med årene, og mer etter at hun ble igjen alene. Nå sier hun i fra at hun går inn i kattedoen, og så sier hun fra enda høyere når hun går ut. Har hun sparket masse sand på gulvet, ja da er det bare å finne fram feiekosten, hihi. Klems 🤗

    3. Håper du har vært ute å kjøt deg god kake! Gratulerer med navne dagen din☺️. Det er viktig og unne seg selv noe
      godt i blant, og tenke på seg selv. En fin og vakker lørdags kveld ønsker jeg deg. Klem🫶🏻

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har ikke vært i butikken enda, men skal snart gjøre det nå. Å da blir det kake 🥰 Ja man må lage litt fest for seg selv i blant syntes jeg. Ha en fortsatt fin lørdag du også, klemz 🤗

    4. Gratulerer med navnedagen! 🥳🍰 Det blir spennende å se hvem som vinner MGP! Jeg holder en knapp på Ulrikke, for tror mange unner henne det etter at hun ikke fikk reist sist hun vant. Jeg har litt sansen for Umami Tsunami og Swing it-gjengen, for de skiller seg litt ut. Kos deg med MGP og pizza ikveld! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er veldig fornøyd med at Alessandra vant, ettersom det var min favoritt. Personlig så syntes jeg ikke det ville være riktig om Ulrikke vant bare for de hun ikke fikk reist sist. Om jeg skal være ærlig så syntes jeg årets melodi fra henne var like bra som den hun ikke fikk reist med, men det er meg 😉 Hjemmelaget pizza er best, og lørdagens ble veldig godt… Farlig god 😊

    5. Hurra for navnedagen! Håper du kjøpte kake, for det har du fortjent! Kos dere med MGP og hjemmelaga pizza – her ble det Hver gang vi møtes og ost og kjeks! Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Jeps, jeg var innom butikken og kjøpte med meg 2 stk sjokoladekake med krem. Farlig mektig, men oj så gode. Den hjemmelagdede pizzaen var også god, så jeg reiste ikke hjem mett kan jeg love deg. Veldig fornøyd med resultatet i MGP, ettersom min favoritt vant. Jeg så Hver gang vi møtes når jeg kom hjem, for en herlig person Karoline er. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg