Meldekort til NAV og middag ute i går.., men hva slags dressing var det?

Heisann og hoppsann!

En nydelig dag er godt i gang, med blåaktig himmel og sol. Det blåser en kjølig vind i dag også. Temperaturen ligger på +11,7C nå før sola treffer balkongvinduene.

Det var på tide å sende inn “meldekortet” til NAV igjen i dag, og for en sjelden gang klarte jeg å sende det inn uten alt for mye styr. OCD’n min sørger ofte for at det tar lang tid å trykke på send knappen, men i dag var den veldig snill 🥰

Bestisens nye negler

Jeg møtte Bestisen i går ettermiddag, og ble med henne når hun var hos Iris Nailbar på Bryn og fikset sine negler. Etter å ha studert alle fargene en god stund, valgte hun en turkis farge. Den hun hadde fra før, ble hun aldri helt fornøyd med. Denne gangen derimot er hun veldig fornøyd og elsker fargen 😊

Stekt laks med poteter og rømmedressen med hvitløk, eh…. nei!
Rømmedressing med hvitløk, som ikke var det

Etter at Bestisen hadde fått ordnet neglene sine, valgte vi å sette oss ned for å spise middag. Klokka begynte å bli mye, og innen noen av oss ville være hjemme var det litt sent å begynne med noe mat selv. Jeg valgte stekt laks med poteter og rømmedressen med hvitløk. Stusset litt da maten kom på bordet, for laksestykket var megastort og hva i all verden var det slags dressing jeg fikk? Det var i alle fall ikke det jeg hadde bestilt… Det var en eller annen fiskesaus, som inneholdt reker…!! Nå er ikke jeg allergisk mot reker, men det er uansett ikke bra at de serverer det uten å si i fra. Burde jeg ha sagt fra? Kanskje, men jeg gjorde ikke det.

Bestisen og jeg skal møtes i dag også, og derfor var vi innom Meny og handlet inn til det vi skal spise. Valget falt for terteskjell med fiskepudding og reker i hvit saus, som mange anser som en retro-rett men som er veldig god. Det var vaffeldagen i går, men vi skal ha det i dag i stedet.

Da jeg kom hjem og fikk satt meg i går, var kroppen helt slutt. Det var kanskje ikke så rart, for det hadde gått i et fra kl var 8 og det ble litt for mye.

Vinja har flyttet ut på balkongen, og ligger å koser seg i favoritt stolen sin.

Håper du har og fortsatt får en herlig lørdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Hehe, jeg tenkte faktisk på Frodith da jeg så fargen, – ble veldig fint da! 👍 Merkelig rømmedressing må jeg si, og ikke så bra de serverer noe annet, ihvertfall uten å gi beskjed. Terteskjell med tilbehør er utrolig godt! 😋 Kos dere masse med både det og vafler ikveld!

      1. Ja den turkisfargen er helt Frodith, det er jeg så enig med deg i 😊 Hadde jeg hatt allergi kunne det fått dramatiske følger om jeg hadde spist den sausen, men heldigvis for meg og dem så er jeg jo ikke det. De burde helt klart ha sagt i fra.. Vi storkoste oss med terteskjell i går, og vafler etterpå. Lett å spise for mye, men klarte å begrense meg 😉

    2. Det burde stått rømmedressing med reker…folk kan jo bli veldig sjuke av reker…Allergi er skummelt.
      Neglene var lekre….hils venninnen din og si det! 🙂

      1. Det var jo ikke rømme engang, bare en eller annen hvit saus med reker. Har man skalldyrallergi kan man virkelig bli dårlig, så det var heldig for dem og meg selvsagt at jeg ikke har det. Bestisen takker og er veldig fornøyd med de turkise neglene sine 🥰

    3. Mye god mat man kan spise. Ikke så farlig hva man spiser bare det er godt. Da er jeg hjemme fra lørdagsopera i Oslo. Det var andre folk som sang ga av sykdom + en overraskelse i form av en ekstra sanger. Flinke folk alle sammen, nesten full sal – flesteparten eldre men noen unge også. Tok en kaffe og kake på Backstube før jeg toget hjem. Det ble noen fine timer. Ikke så ofte jeg er der men greit av og til. Kanskje det blir en tur i skogen i kveld. Koker vann og tar med havregrøt. Så masse folk som satt ute på kafeer i Oslo, mye god mat der. Tok en cola på Oslo raadhus – 46,- kroner takk men det var som venta, Ha en fin kveld.

      1. Det ble en veldig koselig kveld i går, og terteskjell med fiskepudding og reker var midt i blinken. Ja den turkisfargen er veldig fin, og har bestemt meg at jeg vil prøve den selv en gang senere 🥰

      1. Nei, det var ikke bra i det hele tatt å servere en saus med reker, uten å si fra om det i forveien. Heldigvis så har jeg ingen allergi mot skaldyr, og det er heldig for meg og ikke minst for restauranten. Bestisen og jeg begynte å vanke sammen da vi var 17 – 18 år. På mange måter er vi like, men samtidig ulike. Vi har begge vært igjennom tøffe perioder i livet, hor den andre stiller opp. Ettersom vi begge er single, så har vi også muligheten til å treffes ofte. Den turkise fargen hun valgte er superfin, og jeg kan godt tenke meg den senere en gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg