Meldekort og den mørke tåka har lettet…

Image by Steve Art from Pixabay

Heisann og god lørdag!

Ute er det en grå dag her i Oslo, og det har kommet litt regn både i natt og i morgentimene. Akkurat nå er det opphold, men jeg håper det kommer til å bøtte ned. For vi trenger det sårt. Temperaturen ligger på +12,8C akkurat nå.

Jeg innvilget meg en sovemorgen i dag og sto ikke opp før nærmere kl 10. Var skikkelig trøtt i går kveld, og når jeg la meg (relativt tidlig) sovnet jeg med en gang. Tror ikke at jeg har vært våken i det hele tatt i natt. 

Mye av de tunge tankene som hang over meg som en mørk tåke i går, har lettet og jeg føler at ting er lysere i dag. Jeg er ikke en person som går å brygger på ting over lang tid, og ofte er et aldri så lite temperamentsutbrudd nok til å rykke ut proppen. Jeg tror at det at jeg er så temperamentsfull har vært til stor hjelp når ting har vært vanskelig. Noen små eller litt større utbrudd letter på trykket 😉

Det var på tide å sende inn meldekort til NAV igjen i dag, og da jeg logget meg inn for å fylle ut ble jeg litt bekymret. Det lyste opp en melding om at det var ting som ikke var aktive, og jeg tenkte at nå får jeg ikke sendt inn meldekortet før på mandag/tirsdag. Heldigvis var ikke det en av tingene som ikke fungerte, puh! Jeg er vanemenneske og sender alltid inn meldekort på lørdager, for da får jeg utbetaling på mandag. Blir det forskyvninger blir jeg litt stressa…. 

Blomstene og plantene mine har ikke fått det stellet de har krav på den siste tiden, så jeg var nødt til å ta en runde med vannkannen. Skulle ha gjødslet, men jeg glemte det så jeg får ta det neste gang…

Nå må denne dama få kroppen opp av godstolen og hoppe i dusjen. Er ikke så veldig lenge til jeg skal møte min gode venn Terje, og jeg vil nødig komme for sent.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Ja, greit å få det ut! Ikke bra å late som alt er fint når det ikke er det. 🤗 Deilig med regn, slik at naturen friskner til! 🌧️🌱🌸💚 Kos deg ikveld, alltid hyggelig å treffe igjen kjente. 🙂

      1. Ja det å gå rundt å bære på vonde tanker alene, da kan de fort bli mye større enn nødvendig. Jeg er i utgangspunktet ikke så begeistret for regn, men nå som det er så tørt, og lite vann, trenger vi det sårt og da er det velkomment. Ha en fin søndag 🥰

    2. Kos deg med dagen🌷
      Her har det vært både sovemorgen- og dag. Døgnet er snudd helt oop med da jeg ikke får sove når det er natt.
      Det regner hos meg i Sigdal også😊

      1. Lørdagen ble veldig fin, og jeg koste meg virkelig. Hadde håpet på en sovemorgen i dag også, ettersom det ble så sent men kroppen ville noe annet. Så når kl var 09:30 sto jeg opp, og akkurat nå kjenner jeg at jeg er litt sigen i øyelokka. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Ja en god natt søvn kan virkelig gjøre underverker, både for tankene som surrer i hode og for en sliten kropp. Hadde håpet på en sovemorgen i dag også, men det var ikke kroppen innstilt på. Får heller krabbe under dyna litt tidligere i kveld. Ellers så ble lørdagen fin, og det har dagen i dag også vært så langt. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Dagen i går ble langt bedre enn forventet, og jeg koste meg storveis i mange timer i godt selskap. Jeg skal bli glad når jeg slipper å fylle ut meldekortet annenhver uke, og teller ned… Ha en fortsatt fin søndag 🥰

    3. Godt å høre at det har letna for deg i dag. Og at du har sovet så godt.
      Jeg glemmer alltid å gjødsle plantene mine, må prøve å huske.
      Håper du har en nydelig kveld med din gamle venn. Kem <3

      1. Jeg er vanligvis ikke en person som går rundt med tunge og mørke tanker, for de har en tendens til å forsvinne fort igjen. Denne uke derimot ble litt annerledes og de ble hengende ved. Jeg får like dårlig samvittighet hver gang jeg ser på plantene mine, for da kommer jeg på at jeg har glemt å gjødsle igjen 🙈 Jeg hadde en veldig koselig kveld sammen med Terje og Bestisen i går. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🥰

      1. Ja det lettet til slutt, og det var så godt for jeg er vanligvis ikke en person som går å brygger på sånne tunge tanker. Hjalp nok litt at jeg fikk sove godt også. Om plantene mine kunne snakke, så tror jeg ikke de er helt enig med deg, hihi 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg