Meldekort, au i skulder, og nå er det begynt 🍂

Image by Rebekka D from Pixabay

Heisann!

Da jeg dro opp rullegardina i dag så jeg at det hadde regnet i løpet av natten eller morgentimene. Nå midt på dagen er det fortsatt overskyet og grått. Temperaturen nå er +14,2C.

Jeg har sovet veldig godt i natt, men våknet med en skulder som var veldig stiv og betent. Kjente litt på det i går kveld da jeg la meg, men ettersom det ofte er sånn og så forsvinner det igjen i løpet av natten tenkte jeg ikke over det. Denne gangen ville det ikke gå over, så jeg tar det helt med ro i dag for ikke å irritere skulderen. Litt dumt at det skulle komme i dag, for jeg hadde avtalt med Bestisen å dra til Lillestrøm på marked i Storgata. 

Det var på tide å levere meldekort til “NAV” igjen i dag, og i stedet for å bruke Bank ID på mobilen for å logge meg inn, brukte jeg den nye engangskode app’n som min bank har valgt å bruke i stedet for Bank ID app’n andre banker går for. Nok om app’er, så klarte jeg å logge meg inn med en gang uten flere forsøk som jeg har måtte det siste året.

Nå har den begynte…., høsten altså! I dag oppdaget jeg de første tegnene på hengebjørken i borettslaget nedenfor. De gule bladene bare lyste mot meg blant de grønne. Når jeg først så det begynte jeg å se etter flere tegn, og på enkelte andre busker hadde også bladene begynt å skifte farge. I tillegg satt en stor flokk med stær på gressbakken og oppe i trærne, og når de har samlet seg for å fly sydover er høsten definitivt i anmarsj. Luften har også blitt skarpere, selv om det ikke direkte er kaldt ute.

Jeg trodde ikke Vinja ville være så mye ute på balkongen, nå som magen hennes er bar og uten noe særlig pels. Der tok jeg feil, for hun er der ute hele tiden og kommer bare inn for å spise og bruke toalettet. Helt greit for meg at hun vil være der, og kommer ikke til å jage henne inn med det første 😻

I fjor fikk jeg en megastor pakke med heklegarn av en svensk bloggvenninne, og hittil har jeg bare brukt et par nøster. I dag skal jeg se om jeg finner noe oransje garn, som jeg kan bruke til å hekle en ny duk til stuebordet. Har en fint mønster med ugler på som jeg har lyst til å lage. Vel å merke når skulderen en bedre. Jeg mistenker at det er mest hvitt garn, men kanskje jeg er heldig 🤞

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Så spennende med garnpakke, blir litt slik forundringspakke. Ja høsten er nok her nå. Bare å innse det. Kjedelig med skulderen, ønsker deg god bedring. Ellers må du kose deg med dagen så godt du kan. <3

      1. Tusen takk 🥰 Jeg viste noen duker jeg hadde heklet på Nouw bloggen min, og da fortalte hun at hun hadde masse heklegarn liggende. Selv hadde hun fått en muskelsykdom som gjorde at hun ikke kunne hekle mer. Når pakken kom må jeg si jeg ble overrasket, for den var diger og hun skulle ikke ha noe for verken garnet eller sendingen. Jeg var så takknemlig. Det var ikke noe særlig med vondt i skulderen igjen, men jeg tar det med ro så glir det forhåpentlig over igjen innen tirsdag, hvor jeg skal på jobb igjen. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    2. Bra med mye garn siden du elsker strikking. Tok 1,5 times sykkeltur nå, var nesten opphold men det var ikke mye som kom ned. Stoppa på en bensinstasjon og tok ei bolle og kakao. Var deilig med en dusj da jeg kom hjem, satte tannbørsten til lading og den blir lada resten av dagen. Tror jeg skal koke kaffe og se på en serie, tror det blir Fiskerne – Norges svar på Livsfarlig fangst. Ha en fin kveld.

      1. Nå var dette heklegarn, men jeg er jo mer glad i å hekle så det passet meg perfekt. Jeg har akkurat varmet meg en kopp med nudler, og sitter å ser på en av mine favoritter på You Tube, som løser forskjellige vanskelige puzzels. Har ikke sett den serien du snakker om, men jeg er veldig glad i Livsfarlig Fangst. Ha en fortsatt fin lørdag.

      1. Jeg har blitt mer og mer frossen med årene, og jeg merker at jeg må hente fram noe varmere å ha på meg når jeg skal ut. Ja, litt varmere i dag merker jeg, har balkongdøra åpen for Vinja og det er ikke kjølig inne.

    3. Det er moro å være på marked, så synd du ikke kom på det! Så det skulle være noe lignende i Bogstadveien idag også. Neste lørdag er Ekebergmarkedet. 👍 Ja, merker høsten er her, – blir stadig flere farger i naturen og tidligere mørkt om kvelden 🍁🍂 Koselig å holde på med hekling utover nå. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag og at skulderen bedrer seg! 🥰

      1. Bestisen hadde dratt på markedet, og kunne fortelle at denne gangen hadde jeg ikke gått glipp av noen ting. Ja skal man fange høstfargene må man nok passe på å komme seg ut på tur med kamera, noe jeg kanskje skal prøve å gjøre i morgen. Jeg sjekket fant bare 2 nøster med oransje garn, så jeg må nok kjøpe noe om jeg skal lage duken. Tusen takk, det ordner seg nok med skulderen skal du se 🥰

      1. Tusen takk, skulderen er mye bedre igjen i dag 🥰 Jeg merker det også på sola, som i hele sommer har skint inn igjennom soveromsvinduet mitt. Nå står den opp senere og treffer bare en liten flekk av sengen, innen den forsvinner bak husveggen. Ha en god søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg