MedlemsmĂžte med musikk, god mat og marsipankake

Heisann!

Ute ligger tÄka helt nede pÄ hustakene, og det er grÄtt og trist. Temperaturen da jeg sto opp i dag var, og den er vel det fortsatt, pÄ +17C.

Det henger drĂ„per over alt i dag, ogsĂ„ pĂ„ nettet til edderkoppen. Ville jo ta bilde av det, men det mĂ„tte bli igjennom vinduet for hadde jeg forsĂžkt Ă„ Ă„pne det hadde nettet blitt Ăždelagt. Tujaen har igjen vokst seg sĂ„ stor at jeg har problemer med Ă„ fĂ„ opp vinduet. Er nok greit at jeg har bedt om at den skal fjernes 🌳.

Dagen startet med at Vinja kastet opp, og denne gangen var det en megastor hÄrball som skulle opp. Det var ikke akkurat hyggelig Ä hÞre pÄ, og i dag slet hun virkelig. Hun rÞyter noe helt vanvittig om dagen, noe som ikke er uvanlig for henne pÄ denne tiden av Äret.

I gĂ„r var Bestisen og jeg pĂ„ medlemsmĂžte i LĂžrenskog Revmatikerforening. Det var fĂžrste mĂžte etter sommeren, sĂ„ det ble servert bĂ„de snitter og marsipankake. I tillegg var det levende musikk. Det er nok ikke musikk jeg hĂžrer pĂ„ til vanlig, men som ble spilt pĂ„ radioen under oppveksten min. Noen av tekstene hadde festet seg pĂ„ harddisken, og jeg sang og nynnet med 😉.

Vi hadde en liten musikk quiz ogsÄ, og det begynte bra for bordet vÄrt. SÄ ble det et par dÄrlige runder, og vi endte opp med 14 poeng. Vinner bordet klarte tydeligvis alle spÞrsmÄlene og fikk 27 poeng.  Etter at vi hadde spist ble det loddtrekning, men jeg vant ingenting denne gangen. Bestisen vant en Erika, og sÄ ble det ogsÄ premier pÄ noen av de andre damene pÄ bordet vÄrt ogsÄ. 

Det var opprinnelig satt opp en helgetur/juletur til Göteborg, men som det nÄ viste seg at flere hadde meldt seg av. PÄ grunn av Vinja kunne jeg vÊre med. Ettersom det ble sÄ fÄ pÄmeldte hadde det blitt besluttet Ä avlyse turen i sin helhet. I stedet jobber de med Ä sette opp en dagstur til et julemarked her hjemme, og da kan jeg ogsÄ vÊre med. Det ble ikke sagt noe hvor de kunne tenke seg at turen skal gÄ, men det fÄr vi sikkert hÞre pÄ neste mÞte i oktober.

Planer for dagen: Forden er snart tom for drivstoff, sÄ jeg mÄ ut Ä fylle opp den. SÄ mÄ kjÞleskapet ogsÄ fylles opp med litt pÄlegg og middagsmat for noen dager framover.

HĂ„per du fĂ„r en fin fredda đŸ„°


8 kommentarer
    1. Ja, idag var det mye tĂ„ke og den forsvant ikke fĂžr langt pĂ„ dag! Jeg kjĂžrte fra Ringerike om Lierbyen til Drammen og via Hokksund opp igjen. Stoppet i Krokstadelva og var innom et par steder der, bl.a. Coop Obs pĂ„ kjĂžpesenteret. Ellers var mammografi-undersĂžkelsen fort gjort, og ikke sĂ„ ubehagelig som jeg trodde, – fĂ„r bare hĂ„pe alt er iorden. Bror og sĂžster til.morfar er gravlagt ved Bragernes, sĂ„ var en tur innom der ogsĂ„. Moro at sĂ„ mange mĂžter opp pĂ„ mĂžtet du var pĂ„, – blir spennende hvor dere skal hen pĂ„ julemarked! Ha en fortsatt fin fredag! đŸ€—

      1. Det ble en veldig aktiv og innholdsrik dag for deg, og godt at mammografien ikke var sĂ„ ubehagelig. Kan jo gjĂžre litt vondt nĂ„r jentene blir klemt flate 😉. Jeg mĂ„ en tur ned pĂ„ gravlund snart selv, og pynte med hĂžstplanter. GjĂžr jeg det tidlig sĂ„ fĂ„r de godt feste til rĂžttene, og stĂ„r seg lenger. Ja det blir spennende Ă„ se hvor juleturen gĂ„r, og siden det er en dagstur blir det nok ikke sĂ„ veldig langt unna heller. Ha en fin lĂžrdag, klem đŸ€—

      1. Det er veldig hyggelig pĂ„ medlemsmĂžtene, og om torsdagen ble det jo litt ekstra siden de hadde levende musikk. Jeg elsker Ă„ gĂ„ pĂ„ julemarked, sĂ„ jeg er veldig spent pĂ„ hvor vi skal. Klems đŸ€—

    2. HĂžres ut som et koselig mĂžte. Trist du har revmatisme, det er vel mye smerter?

      HĂ„per det blir et ok alternativ til GĂžteborg turen❀ god helg til deg og pus!

      1. Vi hadde det veldig hyggelig, selv om jeg og Bestisen var blant de yngste der. Revmatismen ligger godt festet i min biologiske familie, med en oldefarmor som ble sittende i rullestol, sĂ„ hoppet det et par ledd ned til oss sĂžskenbarn. SĂžsteren min er veldig hardt angrepet og har byttet ut alle de leddene i kroppen som kan byttes, og noen flere ganger. Jeg er heldigvis ikke sĂ„ ille, men er veldig stiv i leddene og det igjen gir jo selvsagt smerter. Jeg prĂžver Ă„ ikke fokusere sĂ„ veldig mye pĂ„ det, for da blir jeg bare deppa. Det skal bli veldig spennende Ă„ se hvor juleturen gĂ„r, og ettersom det er en dagstur blir det sikkert ikke sĂ„ langt unna. Ha en riktig godt helg du og vovsen ogsĂ„, klem đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg