Medlemsmøte med lette yoga øvelser

Hei og god fredda!                                         

Ute er det klarvær, og iflg yr.no så skal vi jammen få se sola i løpet av dagen. Temperaturen nå på morgenen/formiddagen ligger på +7,9C

I dag hadde jeg tenkt å innvilge meg en sovemorgen men kroppen ville noe helt annet. Da var det bare å komme seg opp og starte dagen. Jeg har sovet veldig godt i natt, og har ikke vært våken en eneste gang.

Fortalte i går at jeg skulle på mitt første medlemsmøte i Lørenskog Revmatikerforening. Jeg var jo veldig spent på hvordan det ville være, og for en flott kveld det ble. Vi var i overkant av 30 stykker, en mann og resten damer, og vi satt å skravla og koste oss en stund før møte begynte.

De hadde invitert inn yoga instruktøren Jannice Strand, som først snakket litt om Yoga. Så inviterte hun til at vi skulle prøve noen pusteøvelser sammen med henne. Jeg var veldig stresset i kroppen pga søvnmangel, men klarte etter hvert å konsentrere meg om stemmen hennes og fikk roet kroppen. De øvelsene skal jeg ta med meg videre, og jeg ble fristet til å være med når de starter opp igjen på nyåret. Bestisen har allerede hatt Jannice som instruktør noen sesonger. Vi skulle også gjøre skulder og arm rotasjoner når vi gjorde pusteøvelsene, noe som jeg slet med pga betennelsen. Så i dag kjente jeg litt mer på smertene igjen, men ikke på noen måte så ille som det har vært.

Etterpå ble det servert noen gode baguetter etterfulgt av muffins med epler eller blåbær. Det ble etter hvert loddtrekning også, men ingen av mine tall gikk igjennom. De var hele tiden over, under eller midt i mellom.  Bestisen derimot vant 3 ganger 😊

I går tømte jeg skapet mitt på jobben, og fylte opp bagen så den nesten sprakk. Jeg kunne ha sortert og gjennomgått alt på jobb, men orket ikke så det skal jeg gjøre etterpå. Jeg tenker at alt sammen kommer til å gå i makuleringsmaskinen min. Da det var noen sosiale sammenkomster på jobben før om årene, tok jeg alltid masse bilder og jeg fant en hel plastpose full. Alle bildene er tatt med kamera med filmrull, så de har noen år på nakken alle sammen. Jeg tror ikke jeg har noen kopi av bildene her hjemme, så enten setter jeg dem inn i et fotoalbum eller så scanner jeg de og lagrer dem digitalt. Vi får se hva jeg bestemmer meg for etter hvert.

Håper du får en flott fredda 🥰

 

16 kommentarer
    1. Så bra at du fikk sover godt i natt, – har alt å si for dagen derpå. Yoga kunne jeg tenkt meg å begynne med også. Om sommeren er det fri yoga for de som vil i en park på Gjøvik, – har bare ikke kommet meg avgårde på det. En super måte å lære seg avspenning på.👍 Så moro at du fant igjen bilder, de må du ta vare på. En fin fredag ønskes deg også! 🥰

      1. Det gjorde veldig godt å få sovet ut i natt, og jeg føler meg bedre rustet til dagen i dag. Yoga er jo så mye, fra de som krøller kroppen i forskjellige stillinger til mer rolige former som det Jannice driver med. Så det er nok store sjanser for at jeg blir med på det neste sesong. Jeg er jo så anspent i kroppen at jeg trenger det. Ja, det skal bli gøy å se igjennom alle bildene senere i dag. Klem 🤗

    2. Godt å høre du fikk sovet godt i natt, og det gjør kroppen så godt vil jeg tro 😊

      De jeg kjenner som holder på med yoga sier det er superherlig. Jeg har prøvd yoga noen ganger, men ble litt stresset når jeg skulle puste inn og ut, men det var superdeilig 😊 Kunne tenkt meg å prøve det igjen.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg har ikke noe erfaring med Yoga, men dette med pusteteknikker fikk jeg sansen for. Skal uansett betale for en prøvemåned, for å se hva som passer meg. Ja det gjorde veldig god med en god natt søvn. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

    3. Yoga gjør godt, og det er rart hvor godt jeg slapper av med sånt og litt mindfullnes ☺️
      Artig å finne bilder da, sånt må en ta vare på 😀
      Håpet skuldra blir bra, og at du får sove godt og lenge i morra ☺️ Klem ❤️

      1. De som driver med yoga sier jo at det er fantastisk, og at det etter hvert blir en livstil. Jeg får prøve meg litt forsiktig i starten, så får vi se hvordan det går. Jeg så igjennom bildene, og det var litt nostalgisk. Veldig mange av dem som var med på bildene har enten sluttet, eller så har de også gått bort. Skulderen min krangler fortsatt, men den har heldigvis ikke blitt noe verre. Klem 🤗

      1. Jeg har jo alltid trodd at yoga dreide som å sette kroppen i innviklete posisjoner, men skjønner jo nå at det ikke er riktig. Så jeg har bestemt meg for å finne ut mer av det. Det var både vemodig og fint å se igjennom bildene, for noen kolleger har sluttet og andre lever dessverre ikke lenger. Klems 🤗

    4. Yoga er veldig fine øvelser, og i samhandling med pust har jeg erfart at en får løst opp mye. Jeg roterer skuldrer hver morgen og fra å nesten ikke kunne kle på meg, har jeg en helt annen funksjon i skuldrene. Er med i revmatismeforeninga her, men har vært lite med i lengre tid. Planer om å bli med i varmtbassenget etter hvert. Rart å begynne å rydde på kontoret, kan jeg tenke meg. Jeg må også til å gå igjennom, sannsynlig ny arbeidsgiver fra nyttår. Riktig god helg <3.

      1. Jeg har jo begynt å forstå at yoga er mer enn hva jeg har trodd det er, så jeg skal finne ut mer om det. Pusteøvelsene gjorde meg godt, og jeg kjente at jeg klarte å stresse ned. Revmatikerforeningen i Lørenskog er veldig aktiv, og har mange arrangement man kan være med på. Så jeg er glad for at jeg byttet over til dem. Jeg har prøvd meg på trening i basseng med oppvarmet vann, og det er så deilig at jeg kunne godt ha tenkt meg å gjøre det igjen. Heldigvis var det bare skapet mitt som må ryddes, for jeg har ikke noe eget kontor lenger. Klems 🤗

    5. Fint at du fikk sove. I går tok jeg en god skogstur og besøkte det nye utsiktårnet Nordbykollen her i byen. Egentlig ikke sså langt herfra men det var sikkert 3 år siden sist jeg jeg var i område. Bra utsikt fra tårnet men enda ingen dnt-bok hvor man kan skrive sitt navn når man har vært der, heller ingen info-tavle om tårnet og ikke info på toppen om hva man ser. Men håper det kommer. I går dro min søster sammen med sin datter og barna hennes til Spania. Svigermor til min niese har en leilighet de skal låte til onsdag da de kommer hjem. Det er høstferie mange steder så det ble en rolig start for lærerne etter streiken. I dag skal jeg rydde litt og kaste noe gammalt dritt og få bedre plass. Det er ting i huset som mine foreldre snart flytter fra som jeg vil overta. Så det er litt stress rundt det nå. Ha en fin dag

      1. Ja det gjorde godt med en god natt søvn, og det fikk jeg jammen i natt også. Hørtes deilig ut med en tur til Spania når høstværet kommer. Det trengs å ryddes med jevne mellomrom. Ha en fin lørdagskveld.

      1. Så koselig at du stakk innom en tur, og likte det jeg hadde skrevet 🥰 Ja det ble et veldig fint møte, mye mer enn jeg trodde det skulle bli. Ha en fortsatt lørdagskveld, klem 🤗

    6. Yoga er nok veldig bra for mye.🤗
      Så bra at du hadde en fin kveld og har lyst til å dra tilbake neste gang.👍🏻
      Ha en fin lørdagskveld!🍂🍃

      1. Jeg har begynt å forstå at Yoga er bra, og langt mer spennende enn hva jeg trodde det ville være 😊 Ja her skal det deltas hver gang 🥰 Ha en fortsatt fin lørdag; klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg