MedlemsmĂžte med foredrag om stress og mestring

Heisann!

Ute er det grÄtt i dag, og hvis jeg ikke tar helt feil sÄ skal det komme regn ut over dagen. Det har sluttet Ä blÄse sÄ fÊlt, og det er sÄ vidt jeg kan se grenene utenfor bevege seg. Temperaturen har landet pÄ +9,2C.

Har akkurat gĂ„tt en runde med vannkannen og fuktighetsmĂ„leren, for Ă„ se hvilke planter som trenger litt pĂ„fyll av vann. De fleste hadde nok fuktighet i jorden, sĂ„ det var bare noen fĂ„ som var tĂžrre tvers igjennom. Det var 14 dager siden sist jeg skiftet vann pĂ„ Bambus stilkene mine, sĂ„ jeg har ordnet med det ogsĂ„ i tillegg til at jeg skylte rĂžttene godt. Monsteraen jeg kjĂžpte pĂ„ IKEA i sommer blir bare gulere og gulere i bladene. Jeg har ikke lyst til Ă„ gi den helt opp, sĂ„ jeg skal klippe den ned for Ă„ se om den kommer igjen med nye friske blader
 Ellers blir det đŸ—‘ïž

I gÄr kveld gikk turen til Fjellhamar kirke for medlemsmÞte i LÞrenskog Revmatikerforening, som vi har en gang i mÄneden. I gÄr hadde vi foredrag om stress og mestring med Marit Hofseth. Det var veldig interessant, for stress er noe vi alle kjenner pÄ fra tid til annen. Hvordan vi hÄndterer det er ikke alltid like enkelt. Vi fikk et par oppgaver ogsÄ som hver og en skulle gjÞre, for sÄ Ä diskutere det med den som satt ved siden av. Vi var nesten 40 stykker i gÄr, og det er noen flere enn vanlig. Noen spurte hvor mange medlemmer det var totalt, men jeg fikk ikke helt med meg det eksakte tallet. Det er i alle fall over 200 stykker.

EtterpÄ ble det servert grove rundstykker med henholdsvis egg og skinke m/salat. Til kaffen ble det wienerbrÞd. Jeg hadde ikke spist middag fÞr jeg dro, og det var nok lurt for jammen ble jeg god og mett.

Etter maten ble det solgt lodd, og jammen vant jeg for fĂžrste gangen ever 😊 Jeg kunne velge mellom kaffe og en eske med sjokolade, og tok det siste. Bestisen hadde stor vinnerlykke, og endte opp med 2 Asalea med hvite og rosa blomster, en stor krukke med krem og en vase. Hun hadde mer lyst pĂ„ sjokoladen min, og jeg pĂ„ vasen hennes sĂ„ vi byttet. Å jeg har allerede bestemt hva jeg skal sette i den.

Selv om det er veldig koselig pÄ medlemsmÞtene, sÄ blir jeg veldig sliten bÄde i hode og kroppen. I gÄr var det nok hode som ikke taklet sÄ mye etterpÄ. LydnivÄet blir noen ganger veldig hÞyt, i tillegg til at det snakkes rundt meg pÄ alle kanter.

For Ă„ roe meg ned nĂ„r jeg kom hjem sĂ„ jeg pĂ„ ukas episoder av “Alle mot alle”, som jeg faktisk hadde glemt Ă„ se pÄ  Å nĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ fylle opp kaffekoppen igjen ☕

HĂ„per du fĂ„r en fantastisk fredda, som faktisk er den 13’ende đŸ„°


6 kommentarer
    1. HĂžrtes bĂ„de koselig og interessant ut. Foredrag, bevertning og utlodning. Bra kombinasjon for en vellykket aften. Og vinnerlykke har du ogsĂ„. Enig med deg angĂ„ende «Alle mot alle». Det MÅ jeg bare fĂ„ med meg😉

      1. LĂžrenskog Revmatikerforening er en av de mest aktive avdelingene til NRF, og de gjĂžr veldig mye bra for medlemmene sine. Disse medlemsmĂžtene er veldig koselig, hvor vi har sosialt samvĂŠr, blir oppdatert pĂ„ ting som skjer og sĂ„ er det veldig koselig med utlodning. FĂžrste gangen jeg vant, og det var veldig gĂžy. Foredraget var gull verdt for meg, og ga meg ting Ă„ tenke pĂ„ og ikke minst jobbe med. Uka er ikke helt den samme uten Alle mot Alle 😊

      1. Vi har en veldig aktiv forening, som gjĂžr veldig mye for medlemmene. Det Ă„ gĂ„ pĂ„ medlemsmĂžtene hver mĂ„ned er bĂ„de koselig og en fin mĂ„te Ă„ bli kjent med andre i samme situasjon som en selv. Klem đŸ€—

    2. Koselig med mĂžtene deres og interessante tema, greit Ă„ lĂŠre litt nytt. 👍 SĂ„ flott at du vant, endelig! 🙌 Superfin vase! 😃

      1. Ja dette med stress og mestring var veldig interessant. Damen kom opp med noen fine mĂ„ter man kan takle det pĂ„. Noe bruker jeg allerede, men det ogsĂ„ noe nytt som jeg ikke hadde tenkt. Jeg elsker vasen, som er litt rustikk, og den blir fin med hĂžstpynt i đŸ„°

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg