Med feberhete kinn, tente jeg lys for pappa ❤️

Heisann!

Jeg får vel starte med dagens værrapport, som har vært helt knall. Sola har lyst og varmet opp høstdagen fra en blå himmel fra morgenen. Temperaturen har ligget på +7,8C omtrent hele dagen.

Formen var ikke noe å skryte av i dag heller da alarmen ringte, for jeg satte den på da jeg la meg i går i fall jeg skulle være bedre. Etter å ha informert jobben om situasjonen, la jeg meg langt under dyna og sov en stund til. Kl 9 måtte jeg uansett opp for å medisinere kattene.

Foto fra Snapchat
Foto fra Snapchat

Det er utrolig hvor frisk man kan se ut med et filter på Snapchat 😉

Jeg måtte en tur ut i dag av to grunner, og den ene var at det var veldig lite kattesand i doen til kattene og jeg hadde ikke noe mer. Så jeg var nødt for å dra bort i dyrebutikken å kjøpe mer. Det andre var at jeg også måtte ned på gravlunden for å tenne lys for pappa.

I dag kl 12:20 for 21 år siden døde den snille, gode og skøyeraktige pappan min på Ullevål Sykehus. Han var ikke alene når han sovnet inn, nei mamma og jeg satt på hver vår side av sengen hans og holdt han i hånden. Det var første gangen jeg opplevde døden på så kloss hold, men selv om det var utrolig trist så var det på samme måte fint. Det høres kanskje rart ut, men det var fint for det var ingen kamp og så hadde han oss der som jeg vet betydde alt for han ❤️

Det var så stille nede på Alfaset gravlund i dag, og det eneste man kunne høre var lyden av fuglene som skvatret oppe i tretoppene. Noen skjærer spaserte nede på bakken og rotet i løvet på jakt etter eller annet. Det var kun en eldre dame der i en elektrisk kjørestol et lite stykke unna, da jeg kom ned til graven. Jeg tente lys i lykten på støtten og den ekstra jeg har ved siden av, og ble stående en liten stund helt bortreist i tankene mine før jeg ruslet opp til bilen igjen.

Jeg hadde allerede vært i dyrebutikken, så når jeg var ferdig på gravlund dro jeg bort til Bryn senteret for å handle hos Meny. Jeg trengte middag for noen dager og litt annet jeg manglet.

Vel hjemme igjen pakket jeg raskt vekk varene mine, og mer eller mindre ramlet sammen på sofaen innpakket i x-antall pledd. De febernedsettende pillene virket ikke lenger, og jeg frøys så fælt at jeg hakket tennene. Jeg tok et par piller og innvilget meg en liten powernap innen jeg gjorde noe mer.

Håper din onsdag har vært god 🥰

#onsdag #helse #pjusk #feber #katteliv #kattesand #gravlund #alfaset #pappa #dødsdag

 

20 kommentarer
    1. Skjønner godt hva du mener med at det kan være fint også, selv om døden er trist og vond. Du rakk ganske mye før kroppen klappet sammen i dag, og kanskje ble du ekstra utmattet fordi kroppen din ikke var klar for så mye aktivitet… God bedring! ❤️

      1. Tusen takk 🥰 Jeg strakk nok strikken litt vel langt i dag, men det måtte gjøres. Lys måtte tennes, kattene måtte ha sand i doen sin og mat i kjøleskapet måtte jeg ha selv også 😉

        Jeg var alltid ei pappajente, og var alltid redd for at han ikke skulle være der mer. Når jeg nå fikk litt kontakt med ham da jeg kom til sykehuset, og så hvordan han slappet av så gjorde jeg det også. Han lå der som om han sov, og når han døde var det helt avslappet og fint. Noe som var godt for både mamma og meg å bevitne. Det gjorde det litt letter å håndtere sorgen etterpå ❤️

    2. Har den samme opplevelsen da far døde, det var trist, men fint å få dele den siste tida. Godt å få tent lys og gjort de andre ærenda. Riktig fin kveld til deg. Klem <3

      1. Jeg er så glad for at kunne være sammen med pappa de siste timene hans, noe som gjorde at han var avslappet og rolig. Samtidig som vi, mamma og jeg, bevitnet at han bare slapp taket og ble borte 🥰 Jeg bestemte meg for at jeg bare måtte ned på graven uansett hvor dårlig form jeg var i. Ha en fin kveld du også 🥰

    3. Det er godt man får være der når en av våre kjære går bort❤
      For 8 år siden hadde jeg akkurat den samme opplevelsen. Både min mor og jeg satt hos min far da han døde. Jeg er veldig glad jeg fikk være hos han da. Min bror rakk ikke frem i tide, og det tror jeg han slet litt med ei stund etterpå.
      Så bra at du orket å tenne lys for han denne dagen❤

      1. Ja jeg er så takknemlig for at både mamma og jeg fikk muligheten til å være der når han sovnet inn. Vi snakket mye om det i ettertid at det føltes godt, spesielt at alt gikk så rolig for seg. Med god hjelp av febernedsettende gikk det greit å dra på gravlund å tenne lys 🥰

    4. Noen ganger selv om vi er dårlig, vi kunne ikke unngå å gjøre noe. Så bra at du fikk besøke graven til faren din og du fikk handlet mat. Når vi snakker om mat, ble jeg sulten:)
      God bedring til deg:)

      1. Tusen takk 🥰 Det var viktig for meg å dra å tenne lys på dødsdagen syntes jeg, selv om formen var dårlig. Jeg kunne selvsagt ha bestilt mat på nettet, men da hadde jeg ikke fått det samme dagen. Syntes jo at det er greit å gå å kikke rundt i butikken selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg