Måtte kose meg litt etter handleturen 🧁

Heisann!

Ute er himmelen nesten helt blå, bare noen tynne hvite skyer er og der. Temperaturen ligger på +8C nå på formiddagen.

På badet jobber vaskemaskinen for fult med første maskin med klær. Fikk ikke plass til alt sammen, så jeg får sette på en maskin til etterpå med et lass med håndklær og et par kjoler. Hadde egentlig tenkt til å vaske i går, men energien forsvant ut av kroppen etter å ha vært ute å handlet i tillegg til at jeg ble stående ute å prate med en nabo og bli kald. For det å bli kald er ikke noe leddene og musklene mine liker…

På torsdag avtalte jeg med Bestisen at vi skulle dra å handle sammen i går, lørdag, i stedet for på fredagen. Ideelt sett ville det selvsagt ha vært bedre å handle før helgen, men hun er til Yoga på fredagene og oppstart har blitt flyttet senere på dagen. Det hadde resultert i at jeg hadde endt opp med å sitte i tett kø hjem igjen, og det hadde jeg ikke noe lyst til.

Som vanlig dro vi til OBS i Lillestrøm og handlet der. Begge to hadde med hver sin “Lille Trille”, som etter hvert ble ganske fulle men allikevel ikke altfor tunge. Jeg hadde ikke skrevet noen handlelapp, men jeg fikk med meg det jeg trengte allikevel. Når handler sammen, så fotfølger vi ikke hverandre å ser ikke hva den andre putter i bagen. Da vi hjalp hverandre med å sette bagene inni bagasjerommet, oppdaget jeg at Bestisen hadde kjøpt Skolebrød. Det fikk jeg også lyst på, men gadd ikke gå inn igjen. I stedet kjørte jeg innom Meny her hjemme, men de hadde ikke Skolebrød så jeg kjøpte en Muffins i stedet.

Etter å ha pakket ut alle varene, var jeg helt tom for energi, og dumpet ned i godstolen med en varm kopp kaffe og Muffinsen. Den var forresten fylt med deilig sitronkrem, som gjorde at den ikke virket så søt. Det er jo lov å kose seg litt på en lørdag, er det ikke?

Bortsett fra å vaske klær i dag, så har jeg ikke lagt noen planer. Tenker det blir litt strikking og serier, men man vet aldri med meg. Jeg kan fort forandre mening 😉

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


8 kommentarer
      1. Så flott at du syntes det 🥰 Godt å få fylt opp kjøleskap og fryser igjen, for det begynte å bli tomt. Hihi, muffinsen var veldig god den, så kanskje jeg kjøper en sånn en gang senere også 😉 Ha en fin søndag 🤗

    1. Så går dagen. Var først 2 timer i skogen i går og hjem via kiwi. Etter en rydde sjau hjemme og litt mat, dro jeg på lørdagsopera i Oslo. Da jeg gikk derfra havna jeg midt oppi en demonstrasjon i forbindelse med dritten som skjer i Israel. Men jeg gikk rett forbi og mot toget. Tok en pizzabit hos Narvesen. Hjemme la jeg meg tidlig trøtt. I dag våkna jeg klokka 7.15 med litt vond rygg. Har gått litt men ikke så langt som i går, mulig en ide og ta med seg ei pute på kinoen i kveld. Ute er det vakkert vær og masse folk i marka. Håper jeg har mulighet til en tur mot Tverken som er et kjært turmål for mange. En fordel at man tar med seg niste for prisene på slike steder er skumle. Men nå skal jeg hjem til fiskekaker med tilbehør. Ha en fin dag.

      1. Hvilken film skal du se på kino?
        Hørte at det skulle være en demonstrasjon om grusomhetene i Israel, men det er ikke meg å delta på sånne ting. Deilig å gå en tur i skogen nå, før det blir for kaldt og is på bakken. Her blir det Chilli con Carne ala Toro til middag i dag. Ha en fortsatt fin søndag.

    2. Koselig å handle sammen og veldig greit for henne å slippe å kjøre kollektivt, – ikke så greit når man har handlet endel! 🥰 Lurt å bruke trillebag, og slippe å bære på alt! 👍 Muffinsen så kjempegod ut! 😋 Best å ha noe til kaffen synes jeg. Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Ja jeg syntes det er veldig koselig å handle sammen med noen, selv om for det meste går hver for oss i butikken. Hun har Metro senteret bare 5 minutters gange unna der hun bor, men etter lungebetennelsen tidligere i år har pusten hennes blitt veldig dårlig. Jeg kan nok ikke spise muffins hver dag, men et par kjeks eller pepperkaker til kaffen er innafor 😉 Ha en fin mandag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg