Mandag, kaldt 🥶 og lyslenke til besvær

Photo taken with Focos

Hei og god formiddag!

Ute ser det ut til å bli en like fin dag om ikke bedre enn vi hadde i går, med blå himmel og en sol som snart har stått opp. Temperaturen har rast nedover og har landet på -7,8C. De som forstår seg på været, sier at vi skal få snø i løpet av denne uken….

Jeg ble jammen ferdig med å pynte til jul i løpet av helgen, noe jeg slettes ikke trodde på selv. Spesielt siden jeg var så forkjølet og dårlig form før helgen. Jeg har ikke stresset, men tatt det helt med ro og da har det gått veldig greit. Sliten? Helt klart, men ikke utslitt.

I går hadde jeg igjen å henge opp belysningen på balkongen, men da kjente jeg at jeg ble litt oppgitt av to årsaker. Det ene for at jeg kun kunne bruke en lyslenke, ettersom det ikke var plass i kontakten til mer enn en. Støpslet var rett og slett for klumpete til at det var plass til to. Det andre var at lysene i lenkene ikke var makent til det jeg hadde hatt tidligere. Jo det var fargede pærer, men de lyste ikke på den måten jeg trodde de skulle. Det er 4 forskjellige farger, men det gikk ikke at de alle sammen lyste samtidig. Da mener jeg at først en rød, så grønn, gul og blå. Jeg endte opp med at lampene sakte men sikkert skifter farge hele tiden, men tror ikke at jeg fortsetter med det…

Den søte lysholderen på bilde over kjøpte jeg i London for mange år siden, og den er jeg så glad i. Den har stått litt forskjellige steder, men nå har den fått fast plass foran tv’n for da ser jeg den hele tiden 🥰

Vaskemaskinen går for fult, og kanskje det blir en ladning til etterpå også. Det får ikke hjelpe om det koster mer strøm å vaske nå, for må man vaske så må man…

Jeg har ingen planer om å gå ut i dag, men skal heller kose meg inne og lade opp til en ny arbeidsuke som starter i morgen nede på kontoret i Oslo sentrum.

Håper du får en fin mandag og start på uken 🥰

#mandag #vær #kuldegrader #innetid #lyslenke #blogg #minblogg

 

8 kommentarer
      1. Det beste er å ikke stresse, men ta pyntingen i det tempoet kroppen tillater. Ellers blir man så sliten at man ikke orker å nyte alt det arbeidet man har gjort. Ha en fortsatt fin dag videre 🥰

    1. Så flink du har vært. Du har stått på og ble ferdig og ikke stresset, det er bra.
      Så nydelig lysholder, den var utrolig vakker. Den hadde jeg elsket hadde jeg eid denne!

      1. Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg fornøyd med egen innsats, og at jeg klarte å ikke stresse. Ja den lysholderen er jeg veldig glad i, og veldig redd for.
        Har aldri sett noe lignende her, og det gjør den ekstra verdifull 🥰

      1. Jeg legger merke til at flere og flere pynter til 1 første advent nå, så det blir vel snart sånn at de aller fleste gjør det tenker jeg…
        En jeg kjenner pyntet juletreet allerede i midten av oktober, men det ble litt vel tidlig selv for meg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg