Mandag, farget håret og knallvær ute

Heisann!

For et knallvær det er ute, ikke en sky på himmelen og sola har snart nådd sidevinduene på balkongen. Det er det lenge siden den har gjort så tidlig på dagen. Temperaturen på skyggesiden er +2,5C.

Det er mandag og den andre uken i februar allerede. Fortsetter dagene og ukene å gå så fort, er vi snart ved påske og vårdager 🌷 Etter det kan dagene godt sette på bremseklossene, sånn at vi kan nye våren fram mot sommeren.

Etter Vinja sitt morgenstell var ferdig, gikk jeg i gang med å farge håret mitt. Etterveksten hadde nådd en blågrå farge, og forrige hjemmefarge så mer gulaktig ut enn lys. Jeg kjøpte inn farge, Nutrisse no 10, for snart 2 uker siden og planen var å gjøre det da. Det ble aldri noe av, men nå har jeg endelig fått gjort det. Jeg gidder ikke å føne det, så det får lufttørke i stede.

Det er ikke så mange år siden det var helt utenkelig for meg å ha lyst hår, selv om det er min naturlige farge. Jeg har stort sett farget håret mitt mørk brunt eller svart i store deler av mitt voksne liv. Så kom det til et punkt, hvor det ble for mye jobb å fjerne den hvite etterveksten. Så nå er det lyst som gjelder 🥰

Balkondøra står oppe og Vinja holder på ute på balkongen. Hun sitter oppe på klatrestativet og følger med på verden utenfor. Jeg gleder meg til det blir så varmt at døra kan stå åpen hele dagen når jeg er hjemme. Da kan hun gå ut og inn som hun vil 😺

Planer for denne dagen? Ikke så veldig mye spennende, bare en liten tur i butikken for å handle litt.

Håper du får en strålende mandag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Flott farge 😊 Godt å få det gjort.. Ser på etterveksten at jeg burde nok tatt et skippertak jeg også, men… Blir ikke i dag, for å si det sånn, hehe 😉
      Deilig når sola begynner å varme litt 😊
      En riktig fin mandag til deg også ❤️

      1. Tusen takk 🥰 Ja nå var det på tide å friske opp fargen igjen, og det fine med at jeg har det lyst er at etterveksten ikke er så stort problem lenger 😉 Hva med deg, er du mørk eller lys som din naturlige farge? Ja nå skinner sola inn på balkongen, og det er +15C der ute. Måtte kjøre ned persiennene her om dagen, så plantene mine ikke går dukken for det kan bli veldig varmt i vindusposten. Ha en fortsatt fin mandag 🥰

    2. Du kler det lyse håret, da 😃. Gikk lei av farging for mange år siden, og sparer til grått. Går litt i seineste laget, så kanskje det må sprelles litt i år 😂.

      Nydelig vær her også i dag, så Muffin (pusejenta mi) er storfornøyd med å hoppe ut og inn av soveromsvinduet. Hun har lagt seg til å ville være innepus om vinteren 😃. Supert at hun får aktivisert seg litt.

      Ha en flott dag videre !

      1. Tusen takk 🥰 Det er vakkert med grått hår syntes jeg, men mitt blir en merkelig blåaktig grå som ikke er sp pent. Vinja har vært mer ute på balkongen enn inne i dag, og hun har kost seg i sola. Det var så varmt å godt der ute, for balkongen er innglasset 😉

        Håper du får en fin mandagskveld 🥰

    3. Det er godt å få friska opp i hårfargen. Det er ikke så lenge siden jeg fikk gjort det selv.
      Du er fin med lyst hår😃
      Jeg har gått over til en lys farge jeg også. Det er nok mange som ikke kjenner meg igjen på gata nå. Jeg har alltid vært mørk.
      Fin mandagskveld til deg😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg