Man skjønner at sommeren er over når….

Heisann og god formiddag!

Ute sildrer regnet ned med jevne mellomrom, og det ser ut til å bli en veldig grå dag. Temperaturen ligger på +14,2C.

I dag innvilget jeg meg en sovemorgen, og sto faktisk ikke opp før klokken nærmet seg 10:30. Ikke ofte det blir til at jeg ligger så lenge, men jeg følte jeg trengte det. Vinja var tydeligvis trøtt hun også, for hun kom ikke å vekket meg som hun pleier når jeg ikke er oppe ved 9 tiden. Først når jeg kom ut i stuen reiste hun seg opp å strakk på seg, og mjauset god morgen 😺.

Nakken og skuldrene mine er litt stive og såre i dag, noe som kommer av at jeg har sittet å strikket litt vel mye de siste dagen på Crush genseren min. Bolen ble ferdig for noen dager siden, og i går ble jeg ferdig med første armen. Kommer bilde i et eget innlegg. Kjente at skuldrene ikke var happy da jeg var ferdig, så jeg ventet med å starte på arm no 2. Like greit å ta det litt med ro, ellers må bare strikketøyet legges helt bort en stund. 

Man skjønner at sommeren er over, når TV kanalene begynner å sende nye program og ikke bare repriser. I går oppdaget jeg at både Dansk TV og Svensk TV sendte sine Alle mot 1 program. Danskene hadde egentlig begynt i forrige uke, men den var ikke tilgjengelig i ukesarkivet. Jeg elsker jo sånne konkurranseprogram, hvor jeg kan delta å teste ut kunnskapen. Når det gjelder Alle mot 1 er det vel mer flaks enn noe annet som gjelder. I går var jeg helt på jordet, og ikke i nærheten av resultatet 🙈.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ut i dag, men så tror jeg at jeg skal det allikevel. Da jeg var inne hos bloggvenninne Mette i går, så jeg at hun hadde kjøpt seg en sånn fuktighetsmåler som sjekker om man trenger å vanne plantene. Det hadde jeg trengt også, og så at de hadde 5 stykker igjen på lager nede på Biltema på Alna. Så da går ferden dit litt senere i dag.

Først må jeg få i meg litt mat, for magen romler høyere enn Vinja maler… Å hun maler ekstremt høy der hun ligger bak meg å koser seg 😺.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


8 kommentarer
    1. Sov til klokka 7 jeg, og det var deilig. Er på hytta til venninna mi. Utedo. Deilig å klare å ikke måtte ut å tisse på natta 😂 Gleder meg til å se genseren ferdig 🙂

      1. Koselig å være på hyttetur, og jeg ser den med å holde seg for å slippe å gå ut på do om natten 😉 Kommer et innlegg med bilde av hvor langt jeg har kommet på genseren om litt 😊

    2. Jeg liker godt Alle mot 1, Alle mot alle, Kongen befaler og Huskestue, så har sett litt på de i repriser i sommer. Det blir fint med nye programmer, og ikveld begynner Skal vi danse! Man blir trøtt av det været som er nå, så sov litt lenge idag jeg også!

      1. Jeg har ikke sett på Kongen befaler og Huskestue, men de to andre får jeg alltid med meg. Nå i høst er jo også Stjernekamp tilbake i starten av september, og det gleder jeg til. Mange artister jeg ikke hadde hørt om før. I går kveld og natt har regnet fosset ned, og jeg så nettopp på nettet at politi og brannvesen ber folk holde seg unna Oslo.

    3. Enten vi liker det eller ei, så går denne sommeren ubønnhørlig mot slutten, og den går over til høst.

      Nå som vi nærmer oss høsten synes jeg at det er kjempekoselig å se på. “Stjernekamp” og “Skal vi danse” samt “God morgen Norge”. Synes det koselig at det er litt mer TV-program på TV om høsten vinteren.

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja sommeren er over for i år, selv om vi fortsatt kan få noen gode dager framover. Jeg har nesten ikke sett på “vanlig” tv i hele sommer, bare streamet serier og filmer fra andre steder. Nå begynner det heldigvis med nye og interessant program, og Stjernekamp er noe jeg helt klart skal få med meg. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg