Magic Mike på Strikkekino, og kalenderen fylles opp

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen igjen blå og om ikke lenge bader balkongen min i sol. Temperaturen er ikke så høy, og ligger på +0,8C.

I går kveld da jeg var på vei hjem snødde det tett, men det var såpass mildt at hovedveiene var relativt bare. På sideveiene hadde det lagt seg, men det var ikke så mye at det var noe problem å kjøre. Når jeg kikket ut på morgenen i dag, så hadde det faktisk kommet noen cm. Glad for at isen hadde smeltet unna inne i gården, så slipper man å engste seg for å skli å ramle…

I går kveld møtte jeg Bestisen og en av de jeg strikker sammen med, for å gå på strikkekino på Lørenskog. Filmen de hadde satt opp var Magic Mike med Channing Tatum og Salma Hayek Pinault i hovedrollene. Vi hadde valgt å sitte helt bakerst hvor det er to-seters sofaer. Jeg hadde jo egentlig tenkt å se de to første filmene om Magic Mike på Viaplay i forveien, men kom aldri så langt. Det hadde heldigvis ingen betydning. Det var vel kanskje ikke den mest spennende filmen jeg har sett, og er nok ikke en film jeg normalt ville ha kjøpt billett til. Var det steamy dans og sexy menn med sixpack, helt klart å det var ikke vondt å se på, skikkelig øyegodis 🥵

To rader nedenfor oss satt en familie på 3, mor og far og en jentunge på ca 9-10 år. Jeg tror ikke at far hadde skjønt hva slags film de hadde kjøpt billetter til, for når det ble steamy og sexy dans helt i begynnelsen ble jentungen flau og far begynte å sjekke mobilen. Ungen fikk morens mobil, og satt å så på noe på den under resten av filmen. Det var flere av oss som la merke til dette, og syntes det var litt festlig.

Da vi kom inn i kinosalen fikk alle et nett fra Garnpikene, som inneholdt et informasjonshefte, 1 nøste Fnugg garn (til venstre), 1 nøste med Rauma garn og 1 med Petunia garn. Fikk veldig lyst til å strikke en genser eller kanskje mer en jakke i Fnugg garn. Så nemlig at noen strikket av garnet på Strikkekaféen tidligere på dagen, og brukte dobbel trå og tjukke pinner. Noe som ble så fluffy og fint. Det blir i så fall etter at jeg er ferdig med den grønne Vela genseren min. Tenk det, jeg klarte å strikke meg igjennom filmen uten å gjøre feil en eneste gang, noe som jeg anser som en bragd 😊

Før Bestisen og jeg dro fra Strikkekaféen tidligere på dagen var vi innom informasjonen og kjøpte billetter til to lokale teaterforestillinger. Den første er Jubiladorevyen “Resirkulert moro” som skal spilles over 2 dager 29.03. og 30.03., og vi valgte torsdag 30.03. kl 12 på dagen. Den andre forestillingen er Vasshjulet brenner, som foregår ute ved nettopp Vasshjulet som ligger nedenfor Losby gods. I programmet står det at det er en musikalsk røverhistorie av Finn Evensen (Bjelleklang) og Ola Beskow, med Espen Beranek Holm i teten for et ensemble med 16 sangere og 4 musikere. Forestillingen spilles over 3 dager, fra 31.08. – 02.09.23, og vi har valgt å gå fredag 01.09. Det tar ca 20 min å gå fra parkeringsplassen, så det er greit med gode sko, og siden det er ute varme klær å sitteplate så man ikke blir kald i endan om 😉 Vi snakket med Eva som sitter i informasjonen mens vi fortsatt satt å strikket, og hun fortalte at billettene til Vasshjulet brenner ble revet vekk så fort. Derfor bestemte vi at det var greit å ordne med billettene med en gang. Ellers hadde vi mest sannsynlig ikke fått noen.

Naboen hadde bursdag i går, ble 89 år ung, og på veg hjem var jeg innom blomsterbutikken på Bryn og kjøpte 2 buketter med tulipaner (hvite og røde). Som jeg fikk dem til å sette pent sammen for meg. Jeg vet nemlig at hun er veldig glad i tulipaner, og pleier å kjøpe en bukett med det på dagen hennes.

Nå er kaffen drukket opp og jeg skal komme meg ut kjøkkenet å rydde i kjøleskapet, vaske opp og gå ut med en del søppel.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 

9 kommentarer
    1. Nydelig vær her også! ☀️ Det kom litt snø i natt, men smelter nok mye med finværet idag. Jeg skulle ønske det var strikkekino her og, men de har ikke begynt med det, – moro å se film og strikke sammen med flere. Hihi, Magic Mike er nok ikke en film som passer for barn. 🤣 Godt de hadde et alternativ! Så koselig at du husket på naboen! 🥰 En fantastisk torsdag ønskes deg også! 🤗

      1. Nå står balkongdøra åpen og Vinja løper ut og inn å storkoser seg. Ja håper virkelig at finværet smelter vekk snøen, sånn at våren snart kan komme. Det er et veldig bra tiltak dette med strikkekino, for det er virkelig hyggelig å vi kan snakke litt sammen også. Du får foreslå at de starter opp med det samme hos deg også, så kanskje… Nei, Magic Mike var nok ikke noe for en sånn liten jente. Tror familien går mye på kino, for jeg har sett dem der hver gang jeg har vært der selv. Naboen veldig glad for blomstene, og på ettermiddagen fikk hun besøk av barn og barnebarn til pizza. Kjente det lukta i oppgangen når jeg dro ut. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    2. Dagen ble fin den, med salmer og det som hører til i en begravelse. Minnestund ble det og bortsett fra mine minneord så var det en onkel av meg som delte mange minner etter min far. Traff kusiner første gang på x antall år og prata med ei som bor i Oslo. Det ble noen fine timer. Men nok om det. Espen Ber H er et kjent navn så jeg håper det blir en fin forestilling. Må få meg litt kultur snart selv, sjekke hva Drammens teater kan by på. Innimellom kan det vært godt og se og høre noe annet enn opera. Ha en fin dag.

      1. Det er viktig at man sitter igjen med en god følelse etter en begravelse, selv om det er en trist dag. Blir vel også sånn etter hvert at den større familien treffes mest til begravelser, sånn har det vært hos oss. Jeg har visst om forestillingen Vasshjulet brenner lenge, men trodde faktisk at Finn, som er en barndomsvenn, skulle spille. At Espen Beranek Holm skulle delta så jeg først i dag. Veldig greit å krydre hverdagen med litt kultur, man trenger det. Ha en fortsatt fin torsdag.

    3. Haha, lurt å sjekke på forhånd hvilen film man drar med barn på, ja 😀 Her er torsdagen fin, og jeg gleder meg til å dra på et lite besøk, hvor vi må ta med tulipaner. Håper din torsdag er fin også! Bloggklem 🥰

      1. Ja, det lønner seg nok å lese seg opp på hva slags film man kjøper billetter til. Du skulle sett den febrilske knappingen på mobilen, når det gikk opp for faren hva de satt å så på 🤣 Kos deg på besøk, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg