Lunsjkonsert, vaksinering og godis-shopping 🙈

Heisann!

Ikke helt klart oppe på himmelen nå på formiddagen, men iflg yr.no kan det hende vi får hilse på sola i dag. Temperaturen på morgenen lå på +0,8C.

Vinja går rundt og mjauser etter våtfór, noe hun har gjort i snart 45 minutter. Ettersom jeg skulle tidlig ut av huset noen dager har hun fått våtfór tidligere enn hun pleier, og sånt glemmer ikke frk pus vettu. Hun får vente litt til før matskålen blir fylt opp, sånn at vi kommer tilbake til normalen igjen 😸

Finn Evensen, Ingrid Smestad, og Magne Askeland

I går var Bestisen og jeg tilbake i Lørenskog hus, for en gratis lunsjkonsert i Kunstsalen. Den hadde fått navnet “Låter fra baklomma”, og de som sto på scenen var Finn Evensen (Bjelleklang), Ingrid Smestad og Magne Askeland som kompet på fiolin. De sang et fint knippe låter/viser av både norske og utenlandske artister. Det var mange som ville inn å høre på, langt flere enn det var satt fram stoler til. Så det ble i all hast hentet fram flere. Vi fikk oss en fin plass på andre raden.

Etter konserten satte vi oss ned på Veiviseren for en kopp kaffe og muffins, sammen med Jorun som vi strikker sammen med. Det var egentlig ikke planen, men når hun spurte om vi ville sitte ned en stund sa vi selvsagt ja. Å det ble veldig koselig 🥰

Bestisen hadde bestemt seg for å ta Corona og Influensa vaksine i går, og det er i bygget bakenfor Metro senteret. Det var ikke så mange der så hun kom nesten inn med en gang. Jeg skal også ta Corona vaksinen, men det ser ut til at jeg må dra helt bort til Nydalen for å få gjort det. Spurte på Apotek 1 om de gjorde det, men fikk beskjed om at det gjorde de nok ikke.

Etterpå gikk vi ned et par etasjer og inn på Gigaboks for at Bestisen skulle kjøpe inn godis til Halloween. Hun vill ha litt liggende i fall noen unger skulle komme på døra. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å kjøpe noe, men endte opp med litt allikevel. Tviler sterkt på om noen kommer å ringer på her… De barna som bor rundt i blokkene her er for små til det enda, men man vet jo aldri 😉

Kjente jeg var ganske sliten både i hode og kropp når jeg kom hjem, så jeg var glad for at jeg hadde igjen Chili con Carne fra torsdagen som bare kunne varmes opp. Å den hadde jeg klart å sette inn i kjøleskapet når den ble kald, noe jeg ikke hadde gjort med den forrige jeg laget 🙈

I dag er jeg litt forkjølet uten at det kjennes ut som jeg har feber. Bare litt snufsete i nesen og sår i øynene, noe som også er symptomer på allergi… Å det hender jeg får allergi utbrudd på denne tiden også, men jeg tror ikke det er det denne gangen. Forhåpentlig er det borte igjen innen mandagen, for jeg har et tett program til uken.

Det står bare en ting på timeplanen i dag, og det er å rydde inne på kontoret mitt. Noe jeg egentlig burde ha gjort for lenge siden, men jeg har hele tiden hatt mer spennende ting å gjøre å bare “glemt det” inntil videre 😉

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


12 kommentarer
    1. Håper du unngår bivirkningene med blødninger, lungeembolier, blodpropper i lungene, blodpropper i hjernen, hjerneblødninger og luftveisinfeksjoner og så videre. Men kos deg masse i helga, stå deg vel og nyt 🥰🐰

      1. Jeg har hatt lite eller ingen bivirkninger fra vaksinen tidligere, bare feber sist gang, og regner ikke med å få det denne gangen heller når jeg tar den 😉 Ellers så skal jeg nyte helgen og kose meg jeg vettu 🥰 Klems 🤗

    2. Kos med en liten konsert. Så er det lørdagen her, må ut og farte i dag men ingen opera i dag. Satt fast 15 minutter i heisen i dag tidlig. Tok nødknappen i bruk og kom kontakt med noen som ringte til noen som fikk meg ut. Var mellom 2 og 1 etasje men slik skjer. Var en kjapp tur i Moss i går, fin liten by med stor tro på seg sjøl. Ligger jo veldig praktisk og Oslofjorden rett ved. Håper det går bra med helsa di. Hadde en fin skogstur torsdag så de blir det flere av. Ha en fin dag.

      1. Konserten var veldig fin, og det er så koselig å avslutte uken med god musikk. Ikke noe stas å sitte fast i heisen, noe som er mitt store mareritt for jeg har klaus. Jeg er fortsatt litt snufsete i nesen, men ikke noe feber så dette går nok fort over. Ha en fin lørdag.

    3. Vi skal også kjøpe inn godteri i tilfelle det kommer noen på døra på tirsdag. Passer på å kjøpe noe med papir på da, og ting som jeg liker selv, i tilfelle ingen kommer på døra, hihi 😉 Mitt kontor venter også på en ryddeaksjon. Skal vi se hvem som kommer i mål først? 😀

      1. Jeg er i mål angående rydding på kontoret nå i ettermiddag, og det er jeg superfornøyd med 😊 Ja det som er til de som eventuelt kommer på døra får godteri med papir på. Ikke hygienisk eller. Nå skal jeg slenge bena på krakken og nyte resten av kvelden. Ha en fin kveld 🤗

    4. Koselig med konsert og litt musikalsk påfyll! 🥰 Greit å sikre seg både mot corona og influensa, – man bør ta imot de vaksinene man kan, for ikke noe o.k. å være syk! Her kommer det ikke innom noen barn på Halloween, men jeg har kjøpt noe for å spise selv 😅. Man kan unne seg litt godis iblant. 😊 Ha en fin lørdagskveld! 🤗

      1. Det var veldig koselig med konsert midt på dagen, og de sang noen gode sanger🥰 Ikke alle mener at det er viktig å vaksinere seg, men jeg er av den meningen at det er det 😉 Innimellom må man kose seg litt, selv om det er bare selv. Ha en fortsatt fin søndag.

    5. Jeg har ikke tatt verken influensa eller corona-vaksine siden den første runden. Influensa har jeg aldri fått før. Så regner med det er noe jeg ikke får. Krysser fingrene. Jeg fikk covid i fjor sommer. Ikke vært syk med noe som helst siden. Regner med jeg har et godt immunforsvar. Føler ikke noe behov for vaksiner nå lenger. Men skjønner at noen vil ta. 🙂 Koselig med konsert da 🙂

      1. Jeg kommer ikke til å ta influensavaksine, for det har jeg ikke hatt siden jeg var 18 eller 19 år. Corona vil jeg ta føler det er riktig for meg 😊 Ja veldig koselig med en sånn lunsjkonsert. Ha en fortsatt fin søndag.

    6. Jeg tar ikke noen vaksiner lenger…. men opp til hver enkelt tenker jeg – og det er godt tilbudet er der for de som trenger det 🙂
      Lag deg en fin søndag! 🙂 klems

      1. Med så mye rart som foregår i kroppen min, som man egentlig ikke helt har en forklaring på er det nok lurt for meg å ta vaksinen 😉 Ha en fortsatt fin søndag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg