Lunch-treff på Egon, og så skal kakeboksene fylles 👩‍🍳

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det blå himmel og snart treffer sola veggen på blokka ovenfor. Det er ikke noe varmt akkurat med -8,8C.

Det blir bare en kjapp tur innom i dag også, før jeg skal av gårde for å bake sammen med Bestisen og Kusinen. Planen er å bake brune pinner og krumkaker, så vet jeg ikke om vi rekker lakrispinnene for Bestisen og jeg snakket om å lage noe digg av marsipan også 🤔

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Bedre tider kommer, livet er alltid i endring”
av Bjørg Thorhallsdottir

Ja vi får endelig håpe at det kommer bedre tider, hvor i alle fall strømregningene ikke tar helt knekken på økonomien…

I går hentet jeg først vennen Terje på Brynseng, og så dro vi sammen opp for å hente Bestisen som var på Varm Yoga. Derfra gikk ferden bort til Egon som ligger ved Triaden, for å spise lunch. Det var så lenge siden vi hadde vært samlet alle tre, så det ble en veldig koselig stund. Mye godt å velge i på menyen, men jeg valgte til slutt en Club sandwich som ikke var av de minste slaget og en alkoholfri Brooklyn øl. Som alltid hadde vi mye og prate om, så tiden gikk så alt for fort.

Etter lunchen dro vi bort på Metro senteret, hvor vi først var en snartur innom Gigaboks og kikket ettersom Terje ikke hadde vært der før. Så handlet vi inn til bakingen i dag hos Rema1000 i 1 etg. Der traff vi også en av strikkejentene, og ble stående å prate litt med henne 😊 

Jeg pleier ofte å kjøre Terje hjem, som bor sentralt nede i Oslo sentrum, men ettersom det var sent, fredag, og rett før jul så kjørte jeg ham til Brynseng T-banestasjon hvor han hadde valget av 3 forskjellige baner. Det er alltid kaos ut av byen på fredager, og enda verre nå på denne tiden så jeg hadde liten lyst til å sitte i kø i en evighet.

Oooobs! Nå kom jeg plutselig på at jeg har helt glemt å hente opp kakeboksene fra kjelleren, og det må jeg se å få gjort. Hadde tatt seg nydelig ut om jeg hadde kommet til Bestisen uten dem. 

Ønsker deg en fantastisk lørdag, og om jeg ikke kommer på besøk til bloggen din i dag så kommer jeg i morgen 🥰

 

12 kommentarer
    1. Ble 2 marsipangriser som gave til en svoger av meg. Han er 72 år i morgen forresten. Har to småting igjen, ellers er jeg ferdig men må handle litt mat seinere i dag. Handla på coop i dag hvor jeg er medlem så var det julepølse der til 13 kr, tok med 2. Blir vel en skogstur i kveld tenker jeg kanskje. Det er mange som baker til jul, det smaker liksom bedre da. De kakene man kan få kjøpt i butikken lukter det samlebånd av og smaker litt plast. Men selvsagt skal jeg 7 syv slag men med ny vri som heter frukt. Satser på pepperkake, goro, sandkaker, bananer, epler, druer og klementiner. Ha en fin dag.

      1. Her blir det maks 3 slag med julekaker dette året, krumkaker, brune pinner og så lakrispinner litt nærmere jul. Noen av de julekakene man kjøper smaker ikke så veldig godt, men andre igjen er ikke så ille. Jeg er også medlem hos Coop, har begynt å handle mer det siste halvåret. Jeg har allerede all maten til julaften, så jeg slipper å bekymre meg for det… Ha en fortsatt fin søndag.

      1. Jeg tror ikke krumkakene hadde klart turen hjem uten kakeboks, så det var jammen godt jeg husket boksene. Egon har en veldig Club Sandwish, og jeg velger ofte det om jeg spiser lunch der. Klems 🤗

      1. Vi hadde en veldig fin dag og ettermiddag i går, og bakte krumkaker og brune pinner. Å ja, det var bra jeg husket kakeboksene, for jeg tror ikke krumkakene hadde kommet hele hjem igjen ellers. Klems 🤗

      1. Gigaboks er et nytt butikk konsept som startet på Metro senteret. Der selger de kvalitetsmat i store forpakninger til en billig pris. Pleier å stikke innom der i blant å handle. Kan spare en del penger på det. Vi hadde en veldig fin dag og ettermiddag i går med baking. Det ble krumkaker og brune pinner. Klem 🤗

    2. Det var bra du kom på kakeboksen.😅
      Du har jammen mye å gjøre i desember og hyggelig at du har mange venner rundt deg å være sammen med.🤗
      Det er viktig.🥰
      Håper du har fått fylt opp kakeboksene og kan nyte lørdagskvelden.🤩

      1. Veldig bra at jeg at jeg husket kakeboksene, og de ble begge fylt opp med krumkaker og brune pinner. Desember har og er veldig aktiv for meg, noe den aldri har vært før. Jeg har aldri hatt mange venner eller omgangskrets tidligere, kanskje litt av eget valg, men nå må jeg innrømme at jeg setter stor pris på de nye venninnene jeg har fått. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg