Lunch i dag med disse fine folka

Heisann og god kveld!

I dag har det vært en fin sommerdag, selv om sola ikke har stått rett på hele tiden. Temperaturen lå på +19C på morgenen, men den kom opp tett på +25C ut på dagen.

Det har vært en så fin og koselig dag med lunch sammen med Bestisen Anne og gode vennen Terje på Mirabel i Lillestrøm. Terje og jeg har snakket om det tidligere at vi skulle ta en lunch, og ettersom han snart drar på ferie passet det å ta det i dag. Jeg hentet Terje nede på t-banen litt over 11, og så dro vi å hentet Anne på veg til Lillestrøm.

Min gode venn Terje

Noen drar kanskje kjensel på Terje, ettersom han pleide å blogge her for noen år siden. Det var før den store endringen de hadde.

Meg selv og Anne

Vi valgte å sette oss ute og i skyggen ettersom det var allerede blitt ganske varmt. Jeg er ikke så glad i å sitte i sola å spise heller. Det var lite folk der når vi satt oss, og selv om det kom flere etter hvert så ble det aldri fult.

Club Sandwich med tilbehør

Terje og jeg bestilte en stor og mektig Club Sandwich med masse tilbehør. Glemte å ta bilde av den før jeg skulle til å spise, og flyttet maten litt rundt på tallerkenen. Derfor ser den litt rotete ut.

Annes lunchtalerken

Anne valgte en litt letter rett enn Terje og meg, et rekesmørbrød som var endelig stort nok 😉

En skikkelig kaloribombe til dessert

Slankekuren var ikke i tankene i dag, og alle 3 bestilte hver sin Sjokolade Fondant med is til. Jeg tok også en dobbel Kaffe Americano ved siden av. Da jeg tok første biten av Fondanten, ja jeg må bare si det men det var nesten orgasmisk 🙈, så vanvittig godt var det. Det skjer hver gang jeg spiser Sjokolade Fondant 😍

Annes kusine Brit

Da vi gikk bort mot Mirabel sa Anne at det hadde vært hyggelig om vi møtte kusinen Brit, hun bor jo i Lillestrøm og er ofte ute i byen. Da vi satt å spiste desserten kom hun faktisk syklende, og vi ropte på henne. Hun var ikke vanskelig å be om å sitte ned sammen med oss. Vi ble sittende lenge ved bordet og skravle, og jeg kunne se at kelnerne etter hvert kikket bort på oss. Selv om det ikke var fult, begynte de nok å lure på hvor lenge vi skulle sitte der, hihi!

Vi kikket litt i butikker før vi ruslet tilbake til bilen men handlet ikke noe. Forden hadde jeg parkert på P-plassen utenfor Odeon kino. Den sto midt i sola og måtte luftes litt innen vi kunne sette oss inn. Etter å ha kjørt Anne hjem dro Terje og jeg innom Jysk som ligger langs motorveien, nedenfor Trosterud. Jeg ville ha noen kurver til å legge forskjellige ting som ligger å ser rotete ut under stuebordet. De hadde mange forskjellige typer å velge mellom, men jeg fant til slutt noen brune med hanker som passet perfekt til bordet. Bilde kommer kanskje i morgen 😉

Når jeg kom hjem var jeg helt utslitt, og veldig varm så jeg slang meg ned i godstolen med en iskald Monster mens jeg hørte på behagelig musikk av Medwyn Goodall. 

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

 

9 kommentarer
    1. Mye god mat der og god plass ser det ut som. Lå ute igjen i natt og det var godt. I går var det en fin dag med masse fyssisk aktivitet. Først så gikk jeg 2 km ut og henta mopeden fra en liten service. Så ble det ca 1 times hagevandring med plenklipp og så sykla jeg 3-4 mil om ettermiddagen. Var på vekta og vil ned noen kilo, så nye vaner og mere gåing hjelper nok. Onsdag er det meldt lyn og regn, noe jeg liker, men da skal jeg se den samme filmen som du så om Elvis. Det blir over 2 timer i kinosal, liten maraton. I dag skal jeg til Kalvøya og bade. Kjøper drikke og litt mat i Sandvika er 3-4 år siden sist jeg var der men kan veien og det er fint parkering. Ha en fin dag.

      1. Ja de hadde veldig mye god lunch mat hos Mirabel, og betjeningen var veldig hyggelige og behjelpelige. Ja det lønner seg nok å være en del i bevegelse samtidig som man passer på hva man spiser, når man har tenkt å gjøre noe med vekten. Håper du kommer til å like Elvis filmen, og ja den er lang men for min del glemte jeg helt tiden. Vi trenger vel litt regn, for det er tørt igjen. Ha en fin tirsdag.

    2. Høres ut som en koselig dag med venner 🙂 Hva het bloggen til din venn Terje. Jeg kjenner liksom ikke utseende, men kanskje jeg husker navnet på bloggen? 🙂

      1. Vi hadde det veldig hyggelig sammen, og jeg tror vi kunne ha sittet der å skravlet enda lenger enn vi gjorde 😉 Nå måtte jeg gå tilbake i arkivet for å finne ut hva bloggen til Terje het, og det bar terand.blogg.no. Det er en god stund siden har sluttet å blogge, og jeg måtte tilbake til 2014 før jeg fant en kommentar.

    3. For en flott dag, ser helt herlig ut…
      Så veldig godt ut alt sammen synes jeg.
      Hva het bloggen hans da? Husker ikke han fra bloggen, men tror du har vist bilder på din blogg.

    4. Åh, maten så helt nydelig ut! 😋 Koselig og treffes slik og spise lunsj! Kikke i butikker hører med når man er på bytur. Junior og jeg tok oss en tur til Gjøvik idag, og vi var innom både Jula, Biltema, CC og div. blomsterbutikker, – fikk endelig tak i en sommerblomst som heter Lantana camara.🥰 Ha en fin tirsdagskveld! 🤗

      1. Nå måtte jeg google litt, for den planten kjente jeg ikke til. Den er jo så vakker, og blir ganske stor også.
        Ja vi hadde en virkelig koselig lunch med god mat og masse skravling. Det er en stund siden vi var samlet, og derfor ble det veldig hyggelig.
        En stund siden jeg var på Gjøvik, men kanskje det blir en tur når ferien starter om et par uke. Ha en fin onsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg