Lucia morgen på formiddagen 🕯

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Heisann og god kveld!

Ute var det tett tåke da jeg våknet i dag, og varmegrader opp mot +3,5C. Tåken kunne jeg vært for uten, mens varmegradene tok jeg i mot med åpne armer.

I dag er det Lucia-dagen, og tanken var at jeg skulle stå opp for å se på Luciamorgon på SVT kl 7, som er en tradisjon. Så er det jo sånn at jeg ikke er noe A-menneske, derfor satte jeg programmet på opptak innen jeg la meg i går. Det var smart for jeg kom meg ikke opp før kl 9. Derfor ble det til at jeg koste meg med Lussekatter og vakker korsang på formiddagen i stedet.

Jeg vet ikke hva som har skjedd med Vinja etter at Ronja ble borte, men hun tigger etter maten min og prøver å stjele den så fort jeg setter meg for å spise. I dag ble det nærmest en slåsskamp om Lussekattene mine, men det endte med 1 – 0 til meg denne gangen. Ikke alltid det går sånn. Tidligere har hun ikke vært spesielt interessert i min mat. Hun får rikelig med egen mat, så det er ikke for at hun er sulten….

Det var en stund siden jeg vasket kattedoen grundig, så i dag tømte jeg ut den gamle sanden og skurte den ned ordentlig. Så satte jeg den til lufting, sånn at jeg var sikker på at den var ordentlig tørr før ny sand kom oppi. Da var Vinja der med en gang, og selv om hun ikke måtte på toa gikk hun å mjauset å så på doen sin. Det holdt på helt til jeg monterte den sammen igjen og fylte på ny sand 😉

Corona smitten øker kraftig her i landet, og tidligere i kveld så jeg pressekonferansen til regjeringen. Omikron er den mest dominerende for tilfellet, og statsministeren var klar på hvor viktig det var å vaksinere seg. Sist gang jeg sjekket skulle det bli min tur for dose 3 ut i januar, men det kan også bli før. Han var også klar på at de som kan skal jobbe hjemmefra, og personlig passer det meg perfekt 😉

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

#lucia #lussekatter #katteliv #hverdagsliv #jul #mandag

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg