Lørenskog hus i går, og time til å fikse neglene er bestilt

Image by AngelaL_17 from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det litt grått enda nå på formiddagen, men i flg yr.no så skal sola komme utover dagen. Temperaturen ligger på +3,9C i skrivende stund.

Det ble bare med et blogginnlegg i går, for etter at jeg hadde vært ute og kom hjem på ettermiddagen var jeg helt utslitt i både hode og kroppen. Hadde jo planer om å fortelle hva jeg hadde gjort i går, men det ble det altså dårlig med…

Bestisen og jeg var en tur på Lørenskog Hus i går, hvor de hadde en liten kunst- og håndverksdag. Det var Lørenskog husflidslag som sto for det. Utstillerne viste tægerbinding, spikking og karveskurd, kniplinger og nupereller, sølvsmykker av ringer, karding og spinning og tredreiing. Vi gikk rundt å snakket med de forskjellige utstillerne, og fikk forklart å vist hvordan de jobbet. De holder også kurs, og jeg har veldig lyst å lære meg nupereller. Noe som min mor var mester i, men som jeg aldri klarte å få taket på den gangen. Jeg hadde jo tenkt å ta masse bilder, men glemte bort alt sammen… Typisk meg altså 🙈

De har en veldig koselig kafé på Lørenskog Hus, som heter Veiviseren. Der satte vi oss ned og spiste en plate vafler og kaffe/varm sjokolade. Bestisen traff et par damer/jenter som hun kjente, og vi satt oss sammen med dem å snakket en stund.

På veg hjem igjen var jeg innom Bryn for å handle litt, og da bestilte jeg samtidig time til fiks av neglene til både Bestisen og meg selv til fredag. Hadde håpet å få en dobbelttime som sist, men det gikk dessverre ikke. Jeg fikk time kl 10, og Bestisen sent på ettermiddagen da hun har en annen avtale på dagen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for denne gangen, men jeg har noen dager på meg til å bestemme meg 😉

Det er en ny arbeidsuke som startet for meg i dag, og jeg har allerede fått unna en sak som har hengt over meg en stund. Så nå er det bare å gå i gang med noen nye saker 😊

Planer for resten av dagen? Vel, jeg har egentlig ikke lagt noen, men jeg blir neppe sittende i ro… 😉

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

 

16 kommentarer
    1. Husflidslag holder på med mye fint! 👏 Jeg prøvde å lære meg nupereller av mor jeg også, – hun holdt kurs i det, men jeg hadde nok ikke helt tålmodigheten dengang. Spennende hva slags design du går for denne gangen! 💅 Ønsker deg en superfin tirsdag! 🥰

      1. Jeg hadde nok heller ikke tålmodighet når mamma forsøkte å lære meg, men det er ikke så mange som kan dette lenger så det hadde vært fint å lært seg det 😉
        Har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha enda, må søke litt inspirasjon så får vi se hva det blir til. Ha en superfin tirsdag du også 🥰

      1. Ja det er veldig fint, men om jeg klarer det er jeg ikke så sikker på. Skal sjekke litt på YouTube, og prøve meg litt hjemme før jeg bruker penger på et dyrt kurs.
        Fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvordan neglene skal bli 🙉

    2. Jeg måtte google nupereller. Høres tidkredende ut, må sikkert vær stø på hånden 😀 Koselig at dere hadde en sånn fin dag! 🙂

      1. Nupereller er et gammelt håndverk, som ikke veldig mange behersker i dag. Man må være flink til å lage knuter, men bare den sorten som sklir bortover på tråden.
        Jeg er veldig flink til å lage knuter jeg, men de sklir ikke spesielt mye dessverre. Dagen ble veldig fin.

    3. Høres ut som en flott dag dette, dette er kost altså…her hadde jeg likt meg også! Du får gjøre noe ut av den drømmen, så gøy det hadde vært! <3

      1. Dagen ble veldig koselig, for jeg er veldig interessert i all type håndverk. Jeg har tenkt å se om jeg finner noe på YouTube om Nupereller, sånn at jeg kan prøve meg litt først her hjemme.
        Kursene var dyre, og veldig dumt å betale mye for så å ikke få noe ut av det. Ha en fin onsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg