Lørdagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt..

Heisann!

Lørdagen startet som den alltid gjør med Vinja’s morgenstell, ingefærshot og en kopp kaffe. I tillegg til at jeg måtte fylle ut og sende inn meldekortet til NAV igjen. OCD’n var ekstra ille, samtidig som jeg var rastløs i kroppen å DA bruker jeg lang tid på å sende inn kortet. Tilslutt var det sendt inn, og skuldrene kunne senkes litt igjen… Rastløsheten ga seg ikke, men sånn er det bare noen ganger .

Jeg hadde ikke før blitt ferdig med NAV, så ringte Bestisen og fortalte at Felix ikke hadde det så bra. Han haltet mer og var ikke seg selv. Hun lurte på om jeg kunne kjøre henne til dyrlegen, og sa jeg selvsagt ja til. Skulle bare mangle… Vi ble enig om at hun bestilte time, i mens jeg gjorde meg klar for denne dama hadde ikke var innom dusjen eller fått i seg noe mat enda.

Sørum og Fet Veterinærkontor

Som jeg bruker Bestisen Evidensia Dyreklinikk på Lørenskog som dyrlege, men de har bare butikken oppe på lørdagene. Så derfor bestilte Bestisen time hos Sørum og Fet Veterinærkontor, som ligger på Fetsund og fikk time kl 13:30. Det tar omtrent like lang tid å kjøre dit som til meg, ca 15 minutter.

Vi var tidlig ute og gikk inn å meldte fra at vi var kommet å satt oss ned å ventet. Felix var så snill og mjauset bare litt innimellom. Det var mye å gjøre, men vi kom allikevel inn litt før timen startet.

Dyrlegen sjekket Felix og kjente på det vonde bakbenet å sa at det måtte hun ta røntgen av. Hun kjente nok noe som ikke var helt som det skulle, og da freste også Felix for å si fra at dette likte han ikke.

Felix hviler seg før han skal ta røntgen

Det var litt ventetid til røntgen så vi fikk sitte inne på undersøkelsesrommet og vente. Felix satt en stund inne i buret å slappet av, men så var det jo dette med at det var så mye spennende i rommet som han ville undersøke. Så da hoppet han like godt ned å haltet rundt å snuste for undersøke de spennende og nye luktene.

Røntgenbildene viste at Felix hadde et brudd i den ene tåa, tror jeg det var, på høyre bakben i tillegg til såret på under poten. Dyrlegen skrev ut antibiotika og smertestillende tabletter, i tillegg til at han fikk en dose av hver før vi gikk. Det var ikke nødvendig å gjøre noe med bruddet, bare passe på at han ikke hoppet opp/ned fra høye ting en stund fremover.

Etter at Felix var avlevert hjemme, dro vi ned til gravlund hvor foreldrene og broren til Bestisen ligger for å tenne lys. 

Så gikk ferden videre bort til Brynsenteret hvor Felix sin medisin ble hentet, og hvor begge bestilte time til å fikse neglene igjen. Kimmie er alene pga ferieavvikling, så hun hadde ikke noe ledig før til fredagen igjen. Det skal bli godt å fikset neglene, for jeg har klart å klippe og skjære hakk flere ganger som måtte files. Så noen av neglene er derfor litt skakkjørte 🙈

Klokka begynte å bli mye så vi stakk inn hos Al Dente og spiste middag, som ble flat banket biff med stekte poteter, grønnsaker og bearnes. Jeg hadde nesten ikke spist i går, så kroppen trengte virkelig næring og så var det veldig godt også.

Etter å ha handlet hos Meny, kjørte jeg Bestisen tilbake til Lørenskog igjen. Hjemme ventet Vinja, som bare så vidt hilste på meg før hun løp til balkongdøren. Det er hennes andre hjem, og hadde balkongdøren kunne stå åpen 24/7 så tror jeg hun hadde bodd der ute, hihi.

Fikk en Snap fra Bestisen for en time siden, og da lå Felix oppe i senga sammen med henne å fikk kos. Hun hadde ikke sett han gå enda, men etter at han datt ut av vindu har han ikke kommet å vekket henne, så det er et godt tegn 🥰

Min plan for lørdagen var egentlig bare å dra ut å handle, og så hjem igjen. Ble ikke helt sånn, men man stiller opp for sine venner når de trenger en hjelpende hånd. Jeg fikk jo gjort det jeg skulle allikevel, selv om dagen ble fylt med litt andre ting 😉

 

15 kommentarer
      1. Ja vi må hjelpe hverandre når det trengs, og ettersom Bestisen ikke har bil er det litt vanskelig for henne å komme seg til dyrlegen. Så langt ser det ut til å gå bra med Felix, og godt er det. Ha en fin søndag du også 🤗

    1. Håper det går bra med Felix. Lørdagen ble i et handlesenter med en bekjent som krever sitt, men det er en annen sak. Snart er det mandag og jobb igjen. Bra med ferie men uten noe særlig planlegging blir det deretter. Mine foreldre skal snart flytte til en liten leilighet i et boligkompleks ca 200 meter unna det huset de bor i nå. Når begge er 94 år er det en fordel med alt på ei flate og slippe bratte trapper. Det blir som dag og natt, men hva som skjer med huset veit jeg ikke enda. Men alt tar tid. Så det er spennende tider fremover i så måte. Det er deilig ute nå, passe varmt men vi skal få restene av heten Europa opplever nå. Det er godt at vi bor så langt nord tross alt. Ha en fin dag.

      1. Det ser ut til at alt ordner seg med Felix, så lenge han ikke hopper og spretter fra store høyder. Ja det blir nok stor overgang å flytte fra huset sitt til leilighet, men det blir sikkert mye lettere for dem. Rydding av huset og tømme det kan fort bli litt emosjonelt med alle minnene. Sjekket yr.no og et par andre vær app’er, men det ser ikke ut til å bli så fryktelig mye varmere. Vi får se. Ha en fin søndag.

    2. Bra det ikke var noe mer alvorlig, men at det gror av seg selv og han blir sitt vante jeg igjen. 😺 Så fint at du stiller opp!🥰 Selv om man kommer langt uten bil i Oslo, så er det mye greiere når man bor litt i utkanten. Jeg har malt litt på huset i helga, og fått god hjelp av sønnen på 12 år som tør å klatre i høyden!😊 Ønsker deg en fin søndag! 🤗

      1. Det blir det samme som når vi brekker tær, de gjør jo ikke noe med det heller. Kanskje i enkelte tilfeller taper sammen noen tær. Tenker at dette går helt fint jeg. Vi stiller opp for hverandre når det er noe, og selv om Bestisen hadde bodd her i Oslo så hadde hun trengt bil for å komme til dyrlegen. Veldig greit å ha noen som ikke syntes der er skummelt å klatre på stiger, når huset skal males. Jeg har høydeskrekk og blir svimmel bare jeg står på en stol. Ha en fin mandag 🥰

      2. Det blir det samme som når vi brekker tær, de gjør jo ikke noe med det heller. Kanskje i enkelte tilfeller taper sammen noen tær. Tenker at dette går helt fint jeg. Vi stiller opp for hverandre når det er noe, og selv om Bestisen hadde bodd her i Oslo så hadde hun trengt bil for å komme til dyrlegen. Veldig greit å ha noen som ikke syntes der er skummelt å klatre på stiger, når huset skal males. Jeg har høydeskrekk og blir svimmel bare jeg står på en stol. Ha en fin mandag 🥰

      1. Ja jeg syntes der er viktig å kunne stille opp for hverandre, for en annen gang kan det være en selv som trenger litt hjelp. Denne gangen gikk jo alt bra, og det ble en veldig fin dag allikevel 🥰

    3. Greit å sjekke ut dette, når dyrene ikke har det bra så må vi til dyrlegen om det er lørdag eller tirsdag. De kan jo ikke snakke…
      Bra du var hjemme og kunne stille <3 Godt å lese dette innlegget at det ser ut som det går bra med pusen nå <3 med medisiner og slikt, godt å få smertestillende!

      1. Veldig greit å få det sjekket når Felix fortsatte å halte, og tydeligvis hadde det vondt. Dette går seg nok til med medisiner, og så får han bare ta det med ro en stund fremover til bruddet har grodd. Jeg hadde jo ikke de store planene for lørdagen, annet enn å handle litt så da var det jo helt greit å still opp 😉

      1. Viktig å kunne stille opp å hjelpe hverandre når det trengs, og en annen gang kan det være meg som trenger det. I fjor når Ronja var syk, så stilte hun opp for meg og det satte jeg stor pris på 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg