Lørdag, venninne- og nabobesøk

Image by Heiko Stein from Pixabay
Image by Heiko Stein from Pixabay

Heisann og hoppsann!

Ute er det så langt en fin vinterdag, med en delvis blå himmel. Temperaturen ligger på +3,4C og det blåser lett.

Jeg sitter å nyter den første kaffekoppen, og hører på vaskemaskinen som jobber hardt ute på badet. Er spent på om den kommer til å lage rare lyder denne gangen, ettersom den er ganske full. Krysser finger og tær for at den ikke gjør det.

I går ble det null blogging på meg, for det gikk i et hele dagen og kvelden. Startet med å fylle ut og sende inn “Meldekortet” til NAV, noe som ikke var så enkelt. De hadde problemer med enkelte funksjoner igjen, og bank id fungerte ikke før på 4 forsøket. Til slutt gikk “Meldekortet” igjennom. Etter en liten kaffepause, satte jeg i gang med å rydde og fikk gjort rent, ettersom jeg skulle ha besøk av Bestisen senere ville jeg at det skulle se ordentlig ut. I tillegg så hadde Vinja en av sine runder igjen med oppkast.

Bestisen har ikke bil, og for at hun skulle slippe å ta 2 busser for å komme hit dro jeg opp å hentet henne. Omtrent med det samme vi kom hit, satte jeg i gang med en enkel middag. Pommes og oppskjært kjøttpølse, som ikke var alt for mektig. Ville ikke servere noe voldsomt, ettersom jeg visste det kom til å bli både kake og fastelavnsboller senere.

Når magen hadde fått hvile en stund, laget jeg en kanne med kaffe og så gikk vi over til naboen. Hun hadde jo hatt bursdag i uken som gikk, og inviterte oss over på kake og kaffe. For at hun skulle slippe å styre så mye, laget jeg like godt kaffe og tok med. Hun er en herlig person med mye humor, og hadde noen gode historier på lur. Vi var der i et par timer, men jeg tror nok hun gjerne ville vi var der lenger.

Et av mine favorittprogram var tilbake på skjermen i går, Alle mot 1, og vi prøvde å se på det. Tror jeg skal se det igjen nå om litt, for vi skravlet bort mye av det. Etter det satte jeg i gang den svenske Melodifestivalen, og som alltid var det mange bra låter med. Hadde dog ingen favoritter 😉

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Jeg fikk aldri tatt bilde av blomsterbuketten jeg ga naboen, men jeg passet på å gjør det i går kveld. Rosene sto like fint og hadde sprunget ut enda mer 🥰

Hva skjer i dag? Egentlig ikke så veldig mye, skal sløve her hjemme med litt strikking og hekling. Samtidig skal jeg sette i gang med serie-maraton av Outlander på Viaplay. Om ca en uke så kommer en ny sesong, og ettersom det er så lenge siden jeg så serien føler jeg et behov av å friske opp hva som har skjedd fra starten av.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

14 kommentarer
    1. Så fin blomsterbukett, og gjorde seg ekstra med kvistene i tillegg! 🥰 Jeg har ikke kjøpt fastelavnsris iår, så får ta meg en tur ut og finne noen kvister, – blir så vårlig og fint når de springer ut. Ergerlig når bank-id ikke fungerer når man trenger det, – hender rett som det er synes jeg. Så koselig å bli bedt i bursdag, skal det etterpå idag jeg. Jeg så på Alle mot 1 igår, og må si han var uheldig, – moro å være med å spille i app’en! Kos deg med serier og det fine været! 🤗☀️

      1. Ja blomsterbuketten er nydelig, og naboen snakket om den flere ganger i går 🥰 Jeg har ikke noe fastelavnsris her inne, og ikke er det noen ute jeg kan hente inn enda. Usj, etter at det ble gjort en eller annen omlegging av Bank id, så syntes jeg det har vært mer problemer enn tidligere. Veldig koselig i bursdag i går, og jubilanten selv koste seg nok enda mer enn vi gjorde 🥰 Ha en fortsatt fin søndag.

    2. Så trivelig lørdagen din var, og så snill du er <3. Nydelig rosebukett. Ikke rart naboen ønsket dere der lengre. Og av til rekker en ikke blogge, det vet jeg litt om :D. Høres også ut som søndagen er godt, utenom syk pus. Da jeg hadde dyra mine var slikt det jeg hadde problemer med. Men en må, så klart. Kos deg med håndarbeid og tv, her skal jeg straks ut på hjul.

      1. Ja lørdagen ble mye mer koselig enn jeg trodde den ville bli, og at naboen ble så glad for besøket var jo bare et stort bonus 😊 Jeg må innrømme jeg blogger ikke for en hver pris, for har jeg andre ting å gjøre får blogg være blogg. Vinja har det greit igjen i dag, og har akkurat mast seg til sin faste dose med våtfór. Ofte går det mellom 2 – 3 dager mellom hver gang hun kaster opp pga stoffskifteproblemene sine, og mellom det har hun det helt fint. Nå er sola inne på balkongen, og det begynner å bli varmt så en kaffepause skal snart innvilges. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja det ble en veldig fin lørdag, og det beste av alt var jo å se hvordan naboen koste seg.
        Man må ta seg tid til å besøke og sitte ned å prate litt med de eldre 😊

    3. Koselig med besøk, det har ikke vi så mye av 🙂 Men det endrer seg sikkert 🙂 Fikk sett alle mot 1 i går vi også, nå tar det jo helt av med nye oppstarter av programmer. 🙂 Her har vi holdt oss inne i dag.. et hel… vær. for å si det sånn 🙂

      1. Ja det ble en veldig koselig lørdag, både med å få besøk og gå på et. Den eneste som har vært innenfor dørene her de siste 2 årene er Bestisen, og blir det ikke en voldsom opptrapping av smitte her blir det nok flere. Jeg storkoser meg med Alle mot 1, og glemte jo helt å oppdatere app’n, men neste lørdag skal jeg spille med. Hihi, er jo ikke noe god da 🙈 Ha en fin tirsdag.

      1. Det er nok kanskje ikke for alle, men jeg elsker det. Pleier jo å spille med via app’n og er veldig engasjert, men hadde ikke fått somlet meg til å oppdatere den innen programmet startet. Neste lørdag er jeg 100% med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg