Lørdag med spekemat i godt selskap

Arkivbilde fra 2016 – spekematkveld

Heisann og god kveld!

Dagens værrapport: For det meste overskyet hele dagen. Temperaturen har for det meste ligget rundt +14C.

Det har ikke blitt noen blogging tidligere i dag, for jeg har vært bussy med andre ting det meste av dagen…..

I går hadde jeg besøk av Bestisen, med strikketøy og godt humør. Hun hadde ikke bare med seg et strikketøy, men opptil flere. Selv nøyde jeg meg med å strikke på sjalet til naboen, som var inne i sluttfasen. 

Jeg hadde kjøpt inn til spekemat på fredagen, som vi koste oss med mens vi prøvde å se på MGP Jr. Tror egentlig ikke at vi fikk med oss så mye dessverre, for skravla gikk nesten hele tiden på begge to 🤣

Spekesmaken smakte himmelsk godt, og vi ble ganske mette begge to. Selve spekepølsene var ikke så mektig, men vi hadde jo både potetsalat og eggerøre til. Jeg hadde tenkt til å servere jordbær litt senere, men det var ikke plass i magen 😵‍💫

Jeg kjørte Bestisen hjem ved 23 tiden, da var faktisk lyst enda… Nesten som det er om sommeren, og det fortsetter bare å bli lysere i tiden som kommer.

Håper du har hatt en fin søndag 🥰

 

10 kommentarer
      1. Ja man skal omgi seg med folk som gjør livet rikere og innholdsrikt. Når man også har god mat blir det ekstra koselig 😊 Ha en riktig god natt 🥳

    1. Spekemat er god mat å kose seg med 🙂

      Ja nå er det nok sommer uansett om veret sier det eller ikke…. iallefall begynnelsen på sommeren 😀

      1. Ja det er ikke bare om kvelden det er lenge lyst, men i dag var jeg en snartur oppe ved 4 tiden og da var det allerede lyst ute. Fin tid vi er i nå 😊 Spekemat er så godt og enkelt å stelle i stand 😋

    2. Gratulerer med Dagen til katten din. Vil tro det vanker litt ekstra godbiter i dag – med et lys og søt kattemusikk. Det ble opera i Oslo nå på lørdag – Don Pasquale en liten del av en italiensk opera; trekantdrama med humor og god karisma ca 1 time fremført av proffe unge studenter. Fikk gjort det jeg hadde tenkt i helga men glemte noe men det kommer dager etter denne. Det var den mandagen, kjipt at jeg sover litt dårlig noen netter, bør kanskje skifte på senga litt oftere, rydde litt og ha det pent og luftig når jeg legger meg. Snart blir det middag her som nok en gang blir laks. Må tømme kjøleskapet mitt før neste påfyll. Håper det har vært en fin dag for katten din i dag. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, og jo da det har vanket noen godbiter på Frøken Pus 🥰 Lys derimot har det ikke blitt, for hun er ekspert på å sette fyr på seg selv. Så bra at det ble Opera på deg i helgen. Det er ikke helt min greie, men selvsagt er det noen enkelte arier som skiller seg ut og som jeg liker å høre. Kjøleskapet mitt er ganske fult om dagen, så jeg må nok også spise/tømme det innen jeg kjøper noe mer. Ha en fortsatt fin mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg