Lokket fram husmorgenet igjen, og så ble pulsvantene ferdige

Heisann!

Akkurat nå er sola på besøk, men den har det litt med å leke gjemsel bak skyene. Temperaturen ligger på +7.1C nå midt på dagen.

Formiddagen har blitt brukt til å rydde i kjøkkenskapene mine og i kjøleskapet, for å  fjerne noen ting som ikke så veldig friske og fine ut. Jeg har igjen å vaske og skylle noen glass som skal kastes, men det tar jeg etterpå. Måtte bare ta meg en aldri så liten hvilepause.

For noen uker, kanskje et par mnd siden, startet jeg å hekle på et par pulsvanter i rosa restegarn. Kom ikke lenger enn til halve første vanten før arbeidet ble liggende. I går fant jeg det fram igjen og gjorde ferdig begge to. Da jeg la arbeidet fra meg i går kveld, hadde jeg igjen å feste tråder. Noe jeg har gjort i dag.

Jeg hadde ikke nok rosa garn til å hekle de så lange som jeg kunne ha ønsket meg. På bilde ser de veldig korte ut, men det er egentlig ikke så ille. Kunne kanskje ha lagt inn en bredere kant av det lyse garnet, men syntes ikke det ville blitt så fint. I stedet laget jeg en pyntekant øverst på vantene, som jeg selv syntes ble veldig bra 🥰      

Når jeg fikk på meg pulsvantene var egentlig lengden ganske grei, for de varmer der de skal. Pyntekanten bøyer seg litt, så jeg burde vel egentlig forsøke å presse/stryke over. 🤔

Nå har ryggen og de ømme leddene mine fått hvilt seg en stund, og det er på tide å bli ferdig med det som er igjen på kjøkkenet. Liker ikke at det er rotete og uoversiktlig på benkeplatene når jeg skal begynne med middagen litt senere. Som forresten blir laks, nam 😋

Håper du har hatt en fin dag så lang 🥰

13 kommentarer
    1. Mandagen er her og jeg ser frem til 2 fridager av slutten av uka. Helgen var grei nok den, besøkte cc lørdag før uværet kom. Det ble fint og deilig i dag men kulda kan fort komme. Bra med litt husarbeide. Vi fikk et skriv om at heisen skal byttes om et år. Det betyr at man må gå trapper i ca 12 uker. Bra for helsa men en heis er en nyttig sak. Må vel skaffe noe middag, blir vel enten pølser eller fiskekaker. Ha en fin kveld.

      1. Bor man på toppen og blokka er høy kan det jo være en utfordring om heisen ikke går. Det ville det i alle falle ha vært for meg. Det ble litt mer normal temperatur igjen, men det var allikevel ganske skarp luft i dag. Ja husarbeide må man gjøre i blant, og det ble jammen litt i dag også. Ha en fin tirsdagskveld.

    2. Nydelige pulsvanter! Godt å ha noe som varmer, men likevel ha fingrene fri. Ganske mildt idag, og noen solstråler innimellom her også. Jeg har vært på shopping, bl.a. noen nye klær til junior som har vokst mye i sommer! Prøvde å finne talgpølse til fuglene, både på Plantasjen og Jula, men de hadde ikke fått inn noe. Kikket på noen fine adventsstaker med glitter og lys i på Rusta, men venter og ser an litt. Jeg har noen vanlige, men disse var ekstra fine! 🤩 Ønsker deg en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg liker at fingrene mine er frie og får luft, selv om de kan bli litt kjølige. Temperaturen var ikke så aller verst, men der var rått og guffent i lufta. Det tar nok ikke så lang tid innen fuglematen kommer på Plantasjen nå vil jeg tro. Jeg har 4 adventsstaker fra Rusta, men det er av den typen som er rød med rosemaling på. Ja sønnen din er vel i en alder for han vokser en god del, og da må nye klær til. Ha en fortatt fin tirsdag, klem 🤗

    3. Syns pulsvantene ble fine. Har faktisk tenkt jeg skulle lage meg noen myke og varme som jeg bruker inne, daglig. Har blitt så kald ved håndleddene.
      HÃ¥per det ble fint og ryddig hos deg etter hvilen.
      Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Det er godt med noe varmt rundt håndleddene, og om jeg er litt frossen så hjelper det å ta på pulsvanter. Disse er var veldig kjappe og enkle å lage. La opp passe med luftmasker, og heklet rundt og rundt til de var lange nok. Det ble ikke så ille her, og så ble kjøkkenskapene veldig oversiktlige. Klems 🤗

      1. De er så varme og gode å jeg skal lage meg noen flere i det samme myke garnet 🥰 Skapene ble veldig oversiktlige og praktiske, så nå er jeg fornøyd. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg